Εργατικό κίνημα
ΟΑΣΘ: Αυτή η μάχη δεν έχει τελειώσει

Αναστάλθηκε την Τετάρτη 28/9 η μεγάλη απεργία των 12 ημερών που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Η απεργία, που ήρθε σαν συνέχεια μιας σειράς κινητοποιήσεων που έχουν ξεκινήσει από τον Ιούλιο λόγω των απλήρωτων δεδουλευμένων, κράτησε για 12 μέρες και έκλεισε μετά από απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ του συνδικάτου επειδή η διοίκηση αναγκάστηκε να καταβάλει το μηνιάτικο του Ιούλη. Ωστόσο παραμένουν απλήρωτοι ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβρης.

Μιλώντας στην  Ε.Α. ο Θανάσης Σκορδάς, μέλος του ΔΣ του ΟΑΣΘ  εξήγησε πως, “πέντε μέλη συνολικά από τα 16 καταψήφισαν την πρόταση της διοίκηση του σωματείου να σταματήσουμε την απεργία. Οι τρεις ήταν από την δική μας παράταξη και οι δύο από τη ΔΑΣ. Εμείς διατυπώσαμε την άποψη ότι πρέπει να πάμε σε νέα Γενική Συνέλευση αφού η απεργία ήταν απόφαση της ΓΣ. Μάλιστα η απόφαση έλεγε πως δεν πρόκειται να γυρίσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους αν δεν πληρωθούμε όλα τα δεδουλευμένα. Η άποψή μας ήταν πως για να αλλάξει αυτή η απόφαση χρειαζόταν νέα ΓΣ και δεν είμαστε εξουσιοδοτημένοι σαν ΔΣ να σταματήσουμε την απεργία αν δεν πάμε σε συνέλευση. Η ΔΑΣ είχε διαφοροποιημένη άποψη. Οι 11 της πλειοψηφίας του προέδρου (Γερμανίδη) ήταν υπέρ του να πάμε για δουλειά εφόσον πήραμε το ένα μηνιάτικο. 

Κάναμε 12 μέρες απεργία και αυτός ήταν ο λόγος που πιέστηκαν και μας έβαλαν ένα μηνιάτικο. Δυστυχώς δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη προοπτική και άλλος τρόπος για να πιέσουμε εκτός της απεργίας. Να πούμε πως ειδικά οι οδηγοί που είναι η συντριπτική πλειονότητα των εργαζόμενων, πάνω από 1600 άτομα σε σύνολο 2.300 εργαζόμενων, θεωρούμε πως δεν είναι υψηλά αμειβόμενοι. Ο κόσμος βλέπει τον αγώνα μας σαν ευκαιρία να δοθεί ένας μεγάλος αγώνας ενάντια στην φτωχοποίηση και στα μνημόνια αφού ο υπόλοιπος ιδιωτικός τομέας στενάζει κάτω από τις εργασιακές επιθέσεις και δεν έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει. Και εμείς εκφράζουμε μέσα από τη μάχη μας όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα και του ευρύτερου δημόσιου που έχουν υποστεί μισθολογικές μειώσεις γι' αυτό και μας στηρίζει». 

Σημαντική ήταν η εκδήλωση συμπαράστασης στον αγώνα των εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ, στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, που οργάνωσε ο Συντονισμός Ενάντια στα Μνημόνια την προηγούμενη Τετάρτη 28/9 στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. 

Εκδήλωση του Συντονισμού

“Πρόκειται για μια λάθος επιλογή από τη μεριά της πλειοψηφίας του ΔΣ του σωματείου, και μάλιστα χωρίς την πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης. Γιατί η δύναμη ήταν προς τη μεριά των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ και αν συνέχιζαν και άπλωναν τον αγώνα τους θα μπορούσαν να τα πάρουν όλα” τόνισε ο Τάσος Αναστασιάδης, υπεύθυνος του Συντονισμού. «Ο αγώνας αυτός μπλόκαρε ολόκληρη την πόλη δείχνοντας ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που έχουν τη δύναμη να κινούν όλη την οικονομική και κοινωνική ζωή. Ανάγκασε την κυβέρνηση να κάνει ένα βήμα πίσω από την αρχική αδιάλλακτη στάση της. Ξεσκέπασε την διοίκηση του ΟΑΣΘ που προσέφυγε δύο φορές στα δικαστήρια ενάντια στον αγώνα, ανάγκασε τον Μπουτάρη και την κομπανία του να δείξουν το πραγματικό τους πρόσωπο με τα καλέσματα για επιστράτευση, ανάγκασε και την ηγεσία του σωματείου να συμμορφωθεί με την θέληση των εργαζόμενων όταν πριν από λίγες ημέρες ήθελε να βγάλει 70 λεωφορεία σε κυκλοφορία, και το απόρριψαν οι εργαζόμενοι στη Συνέλευση”. 

Η Φύλλια Πολίτη από τον Συντονισμό Ενάντια στα Μνημόνια της Θεσσαλονίκης στην παρέμβασή της τόνισε: “Δίπλα στο αίτημα να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, πρέπει να μπει και το αίτημα για δημόσιες συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη με κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ χωρίς αποζημίωση για τους μεγαλομέτοχους, που κάνουν κομπίνες πάνω στις πλάτες των εργαζομένων. Έτσι μπορούν να βρεθούν τα χρήματα για να πληρώνονται οι εργαζόμενοι, να γίνουν προσλήψεις και να υπάρχει φτηνή και ποιοτική μετακίνηση για τον κόσμο της Θεσσαλονίκης. Έτσι μπορεί να έρθει η νίκη τόσο ενάντια στην απληρωσιά και τις περικοπές όσο κι ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις”.