Αντιφασιστικό και αντιρατσιστικό κίνημα
Η δίκη της Χρυσής Αυγής: Tα ναζιστικά «πάρτι» και τα ψέματα της Χ.Α.

Στιγμιότυπο από την ναζιστική συναυλία της Χρυσής Αυγής που προβλήθηκε στο δικαστήριο

Ένα από τα πιο ανατριχιαστικά τεκμήρια που είναι πλέον γνωστό στην έδρα, είναι το βίντεο από τη ναζιστική συναυλία της Χρυσής Αυγής το 2005. Το βίντεο, που αποτελεί υλικό από την έρευνα της σκηνοθέτιδας Μάρσιας Τζιβάρα, δημοσιοποιήθηκε πρώτη φορά το 2015 από την ΕφΣυν. Επανήλθε στην επικαιρότητα και συζητήθηκε έντονα το 2017, μέσα από το άρθρο της ίδιας εφημερίδας με τίτλο “Η αληθινή πατρίδα της Χρυσής Αυγής” και πλέον προβλήθηκε στη δίκη της ΧΑ κατά την 271η δικάσιμο (10/9). 

Στο άρθρο -που επίσης διαβάστηκε από την έδρα- έχουν επισημανθεί τα στελέχη της Χρυσής Αυγής που συμμετέχουν στη συναυλία: Μιχαλολιάκος, Κασιδιάρης, Παναγιώταρος, Γερμενής, Ματθαιόπουλος, Μισιάκας (Μάστορας). 

Οι χρυσαυγίτες τραγουδούν τον εθνικό ύμνο χαιρετώντας ναζιστικά, φωνάζουν συνθήματα όπως “Juden rauss” (έξω οι Εβραίοι) και “Sieg heil” (Ζήτω η νίκη) και ανεμίζουν τη σημαία της Βέρμαχτ. Τα συγκροτήματα που παίζουν στη συναυλία είναι όλα καθαρά εθνικοσοσιαλιστικά, ενώ συμμετέχει γερμανικό συγκρότημα το οποίο τραγουδάει “Γερμανία υπεράνω όλων στον κόσμο” και “Η Αφρική για τους πιθήκους, η Ευρώπη για τους λευκούς”. Το συγκρότημα του Ματθαιόπουλου, που επίσης παίζει στη συναυλία, έχει το διόλου τυχαίο όνομα “Πογκρόμ” και έχει παράξει εξίσου εμετικά τραγούδια, όπως το “Μίλα ελληνικά ή ψόφα” και “Άουσβιτς”.

Ο Κασιδιάρης σε εκπομπή του, το βίντεο της οποίας προβλήθηκε στην αίθουσα του δικαστηρίου την ίδια μέρα, κατηγορεί την ΕφΣυν για “τραγικό φωτομοντάζ”, όσον αφορά τη δημοσίευση φωτογραφίας του με νεοορκισθέντα μέλη να κρατούν όλοι μαζί την ίδια σημαία της Βέρμαχτ. Πετώντας δυο τελείως γελοία επιχειρήματα, δείχνει στην κάμερα την “πραγματική” φωτογραφία, με κέλτικο σταυρό αντί για σβάστικα. Το φωτομοντάζ δηλαδή το έκανε ο ίδιος ο Κασιδιάρης, μετά το σάλο με τη δημοσίευση της φωτογραφίας! Το ψέμα του Κασιδιάρη κατέρρευσε στη διάρκεια των αναγνωστέων του κατηγορητηρίου, όταν εξεταζόταν το κινητό του, στο οποίο βρέθηκε αυτούσια η φωτογραφία όπως τη δημοσίευσε η ΕφΣυν και με προγενέστερη ημερομηνία. 

Το δικαστήριο εξέτασε υλικό και από πολλά άλλα τέτοια παραδείγματα, όπως η άρνηση Μπαρμπαρούση ότι χρυσαυγίτες έχουν κάνει ελέγχους ή έχουν σπάσει πάγκους στις λαϊκές αγορές και την ίδια περίοδο δηλώσεις όπως: “είμαι έτοιμος σε ανύποπτο χρόνο να πάω να ξανακάνω ελέγχους” και “δεν κάναμε μήνυση γιατί θα πληρώναμε 180 ευρώ στο δημόσιο και δε θα γινόταν τίποτα”. Ή η άρνηση Κασιδιάρη ότι έγινε επίθεση στο Συνεργείο (“εγώ ξέρω ότι σήμερα έγιναν 8 προσαγωγές για κάτι που φαντάστηκαν οι αναρχικοί”), ενώ ο Παναγιώταρος την καμαρώνει (“οσονούπω [γραφεία] στην Ηλιούπολη, έχουμε ξαναπάει”). Στην ήδη ατελείωτη λίστα με τα ψέματα της ΧΑ προστέθηκαν κατά την 271η δικάσιμο τα παραπάνω, καθώς και πολλά άλλα, είτε έχουν σχέση με τη χρήση βίας, είτε με την ιδεολογία.


Επόμενες δικάσιμοι

Σεπτέμβριος
12/9, 14/9 και 20/9 στον Κορυδαλλό.
19/9 και 26/9 στο Εφετείο.

Ένα συγκλονιστικό βίντεο

Το δικαστήριο είδε λεπτό προς λεπτό την επίθεση των χρυσαυγιτών στον Παύλο Φύσσα και την κάλυψη που είχαν από την αστυνομία.

Την προβολή της γνωμοδοτικής έκθεσης της ερευνητικής ομάδας Forensic Architecture αποφάσισε το δικαστήριο κατά την 271η δικάσιμο, απορρίπτοντας το αίτημα της υπεράσπισης να μην γίνει δεκτή ως αναγνωστέο έγγραφο. 

Πρόκειται για συγκλονιστικό βίντεο που ξεκαθαρίζει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Συγχρονίζει τα βίντεο των καμερών ασφαλείας και τα διαθέσιμα ηχητικά ντοκουμέντα, καθώς και  τα sms των χρυσαυγιτών και τις καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων και θυμάτων. 

Με την προβολή του η υπεράσπιση της Χ.Α. ηττήθηκε σε ακόμη μια προσπάθειά της να εμποδίσει την αλήθεια να φανεί μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου. Μια αλήθεια που, εκτός από το ότι επιβεβαιώνει στο ακέραιο μια σειρά αυτόπτες μάρτυρες, καθώς και την πολιτική αγωγή όταν αυτή κλήθηκε να αξιολογήσει τις καταθέσεις τους, ανοίγει και μεγάλα ερωτήματα για τον ρόλο της αστυνομίας την ώρα της επίθεσης.

Το βίντεο αποτελείται από τέσσερα μέρη: στο πρώτο τεκμηριώνεται ο τρόπος με τον οποίο συγχρονίστηκαν τα βίντεο από τα καταστήματα της οδού Π.Φύσσα (πρώην Τσαλδάρη), κάνοντας χρήση της εμβέλειας κάθε κάμερας και προσώπων ή οχημάτων που, βγαίνοντας από την εμβέλεια μίας κάμερας, εμφανίζονται στην επόμενη. Ακολουθεί το δεύτερο μέρος με την ηχητική ανάλυση, δηλαδή την τοποθέτηση των ηχητικών τεκμηρίων στη σωστή χρονική τους σειρά, με την αξιοποίηση -ανάμεσα σε άλλα- κοινών ήχων που ακούγονται σε διαφορετικά ηχητικά και την περιγραφή των γεγονότων (“έρχεται το ασθενοφόρο”) με την εικόνα των καμερών. 

Στο τρίτο μέρος, το σύνολο του υλικού παρουσιάζεται πλέον συγχρονισμένο, ενώ στο τέταρτο τα γεγονότα της δολοφονίας παρουσιάζονται ταυτόχρονα μέσα από τα βίντεο και τα ηχητικά, ενώ απεικονίζονται γραφιστικά πάνω στο χάρτη της περιοχής.

Έτσι οι σημαντικότεροι ισχυρισμοί της πολιτικής αγωγής είναι πλέον οπτικοακουστικά κατοχυρωμένοι για όποιον/α παρακολούθησε το βίντεο. Πρώτο, το τάγμα εφόδου ξεκίνησε οργανωμένα από τα γραφεία της ΤΟ Νίκαιας, έφτασε συντεταγμένα σε κονβόι στο Κερατσίνι, εντόπισε τον Παύλο Φύσσα και την παρέα του, άφησε τα μηχανάκια και επιτέθηκε. Βλέπουμε στα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας, τοποθετημένα πλέον στη σωστή χρονική σειρά και σε ακολουθία το ένα με το άλλο, 8 μηχανάκια να ανεβαίνουν την Τσαλδάρη, με κατεύθυνση που μαρτυρά ότι έρχονται από την περιοχή των γραφείων. 

Επίθεση

Είναι ξεκάθαρο στο βίντεο ότι τα μηχανάκια αποτελούν κονβόι, καθώς πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα, προς την ίδια κατεύθυνση και εξαφανίζονται από την εμβέλεια των καμερών την ίδια στιγμή (όταν έχουν στρίψει για να πάνε στο σημείο που ο αυτόπτης μάρτυρας Χατζησταμάτης κατέθεσε στα μέσα του 2016 ότι είχαν παρκάρει πριν ξεκινήσουν την επίθεση). 

Όταν η επίθεση εξαπολύεται, οι φίλοι του Φύσσα τρέχουν σε διάφορες κατευθύνσεις, όπως κατέθεσαν στο δικαστήριο οι ίδιοι αλλά και οι αυτόπτες. Πράγματι, σε μια κάμερα βλέπουμε τα θύματα να τρέχουν για να ξεφύγουν και να στρίβουν σε μια κάθετη της Τσαλδάρη.

Δεύτερο, παράλληλα με τις ενέργειες των χρυσαυγιτών στα μηχανάκια, ο Ρουπακιάς ακολούθησε το κονβόι, εντόπισε κι αυτός με τη σειρά του ρωτώντας τον ίδιο τον Παύλο Φύσσα οδηγίες για την οδό Κεφαλληνίας (όπως έχουν καταθέσει οι αυτόπτες μάρτυρες-θύματα Σεϊρλής και Μελαχροινόπουλος τον Οκτώβρη του 2015), πλησίασε το σημείο στο οποίο ελάχιστα αργότερα τον είχαν εγκλωβίσει και βγήκε από το αυτοκίνητο για να τον μαχαιρώσει. 

Βλέπουμε στις κάμερες το κονβόι να ακολουθείται, πράγματι, από ένα ασημί Almera, το αυτοκίνητο του Ρουπακιά. Το αυτοκίνητο στην τελευταία κάμερα δεν φαίνεται, πράγμα που επιβεβαιώνει τις αυτόπτες μάρτυρες, καθώς ο Ρουπακιάς έχει στρίψει για να ρωτήσει τον Παύλο Φύσσα και να αποκτήσει καθαρή εικόνα του. Λίγο αργότερα έχοντας κάνει τον κύκλο του τετραγώνου, εμφανίζεται σε κάμερα κοντά στο σημείο της δολοφονίας (στην Π.Τσαλδάρη 68, με την επίθεση να γίνεται στο νούμερο 62) να σταματάει στη γωνία, να βγαίνει από το αυτοκίνητο, να ξαναβάζει μπρος και να μπαίνει αντίθετα στο ρεύμα για να πλησιάσει το θύμα του που στο μεταξύ έχουν εγκλωβίσει οι χρυσαυγίτες.

Τρίτο, ομάδες ΔΙΑΣ της αστυνομίας ήταν παρούσες από την αρχή της επίθεσης και αντί να παρέμβουν για να τη σταματήσουν έκαναν τον γύρο του τετραγώνου χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Επιπλέον, ήταν σε απόσταση αναπνοής την ώρα του μαχαιρώματος και πάλι επέλεξαν να μην παρέμβουν. Πρόκειται για ισχυρισμούς που η πολιτική αγωγή έχει διατυπώσει σχολιάζοντας ήδη τους πρώτους αυτόπτες μάρτυρες καθώς και τους ίδιους τους αστυνομικούς που κατέθεσαν (φθινόπωρο 2015-πρώτο εξάμηνο 2016). 

Πλέον με το βίντεο της έκθεσης είναι και αυτό οπτικά και ακουστικά ξεκάθαρο: τα συχρονισμένα ηχητικά δείχνουν ότι οι ομάδες ΔΙΑΣ είχαν εικόνα του τι συμβαίνει, ενώ ταυτόχρονα οι κάμερες τις δείχνουν να περνούν από το επίμαχο σημείο της Π.Τσαλδάρη πριν την επίθεση, κι όχι να φτάνουν αγκομαχώντας πεζή, όπως ισχυρίζονταν. Επειδή εμφανίζονται δεύτερη φορά στα βίντεο, γίνεται πλέον σαφές ότι έχουν κάνει τον γύρο του τετραγώνου, πράγμα που στις καταθέσεις τους απέκρυψαν. Στο βίντεο από το κατάστημα στον αριθμό 68, είναι διακριτά τα λευκά κράνη των αστυνομικών στο σημείο της δολοφονίας, την ώρα που και ο Ρουπακιάς φτάνει εκεί.