Μετά από δύο μήνες με στάσεις εργασίας και απεργίες τον Ιούλη και τον Αύγουστο, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ κατάφεραν να αναγκάσουν το Υπουργείο Μεταφορών να φέρει πρόταση για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αναδρομική ισχύ από το 2022. Η ενημέρωση από το Συνδικάτο τους και η επικύρωση αυτής της πρότασης έγινε στις συνελεύσεις τους -πρωί και απόγευμα για τις δύο βάρδιες- την Τρίτη 6/9.
Είναι μία πρώτη νίκη που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι οι απεργίες μπορούν να κερδίζουν, τα συνδικάτα έχουν δύναμη και η συστηματική λάσπη για ταλαιπωρία των επιβατών δεν περνάει. Και μάλιστα σε μια περίοδο που κυβέρνηση και αφεντικά δίνουν τα ρέστα τους για να τσακίσουν τις ΣΣΕ, να επιβάλουν τις ατομικές συμβάσεις και να ιδιωτικοποιήσουν τις συγκοινωνίες -και όχι μόνο. Ο νόμος Χατζηδάκη πάλι καταργήθηκε στην πράξη.
Όμως ο αγώνας χρειάζεται να συνεχιστεί. Η Συλλογική Σύμβαση περιλαμβάνει κάποιες μη μισθολογικές αυξήσεις που δεν καλύπτουν ωστόσο τις ανάγκες λόγω του πληθωρισμού και της ακρίβειας. Αυξήσεις στους μισθούς τυπικά δεν μπορούσαν να περιλαμβάνονται στη σύμβαση, καθώς εντάσσονται στο Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου. Γι’ αυτό η συνέχεια βρίσκεται στον συντονισμό των σωματείων των εργαζόμενων στο δημόσιο και στις ΔΕΚΟ που μαζί με την ΑΔΕΔΥ θα βγουν μπροστά με ένα απεργιακό πρόγραμμα, απαιτώντας αυξήσεις στους μισθούς, δίπλα στα υπόλοιπα αιτήματα για προσλήψεις, μονιμοποίηση των συμβασιούχων και ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.
Πρώτος μεγάλος σταθμός είναι η διαδήλωση στη ΔΕΘ στις 10/9. Η καλύτερη υποδοχή του Μητσοτάκη από τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ θα είναι να παγώσουν τη συγκοινωνία στην πόλη με απεργία.