Μετά Βαΐων και Κλάδων υποδέχθηκαν ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος στο λιμάνι του Πειραιά τον πρόεδρο της Cosco, Κάπτεν Γουέι Τζαφού, με υποσχέσεις πρότζεκτ απόκτησης όλου του ΟΛΠ από τη μεγαλύτερη κρατική ναυτιλιακή της Κίνας.
Ο Βενιζέλος μάλιστα τον τίμησε με το παράσημο του “Μεγαλόσταυρου του Φοίνικα”, όταν την ίδια ημέρα οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του ΟΛΠ κατέβηκαν σε απεργία διαμαρτυρίας ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.
Λίγες μέρες μόλις μετά την επίσκεψη για την υπογραφή “μνημονίου συνεργασίας” ο Κάπτεν Γουέι Τζαφού, καρατομήθηκε, από τη διεύθυνση της εταιρίας με εντολή του καθεστώτος, του Κ.Κ. Κίνας (ΚΚΚ), καθώς η Cosco εμφανίζει ζημιές τα τελευταία χρόνια και κινδυνεύει να βγει από το ταμπλό του χρηματιστηρίου της Σαγκάης.
Έως τώρα οι δυο τρόικες μας έλεγαν ότι “οι δεσμοί με την Κίνα” θα φέρουν την ανάπτυξη... αλά κινεζικά. Όμως το δήθεν παραμυθένιο, λαμπρό μέλλον της Κίνας, είναι αρκετά θολό. Ο καπιταλισμός δεν δουλεύει παντού -και στο κέντρο και στην περιφέρεια του συστήματος.
Το ΔΝΤ ρίχνει πάλι τις προβλέψεις του για την παγκόσμια ανάπτυξη, απλώνοντας τώρα τις ανησυχίες και στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες χώρες της περιφέρειας.
Η θεωρία περί "αποδέσμευσης" των αναδυόμενων οικονομιών δέχεται νέο πλήγμα καθώς η κρίση μεταφέρεται από τον πυρήνα στην περιφέρεια αλληλοτροφοδοτώντας το φαύλο κύκλο της αδυναμίας.
Η Κίνα, η λεγόμενη "νέα υπερδύναμη", χωλαίνει και προσπαθεί να χαμηλώσει τις "ενέσεις" για να αποφύγει φούσκες, επηρεάζοντας όλη την Ασία και τον πλανήτη.
Οι πιέσεις της ύφεσης στο παγκόσμιο εμπόριο δημιουργούν προβλήματα και στα οικονομικά της Cosco που μεταφέρονται στους διαχειριστές της.
Ο 63χρονος Κάπτεν Γουέι Τζιαφού θεωρείται από τους κορυφαίους στην Κίνα στις ναυτιλιακές “μπίζνες” εδώ και 30 χρόνια και ήταν στο τιμόνι της Cosco από το 1998. Όμως, το χτύπημα της κρίσης, ξανά, μετά από 6 χρόνια και η αδυναμία “αποδέσμευσης” είναι πιο ισχυρό από τις “περγαμηνές” που μπορεί να κουβαλάει ο πιο ισχυρός διευθυντής, με αποτέλεσμα να βγει σε... “σύνταξη”, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΚΚΚ.
Ο 60χρονος Μα Ζεχούα είναι η “νέα” επιλογή σύμφωνα με την Piraeus Container Terminal (PCT), ο οποίος από τον Αύγουστο του 2011 ήταν επιχειρησιακός διευθυντής και επίτροπος του ΚΚΚ στον όμιλο της COSCO.
Πριν από την έναρξη της κρίσης του 2007-08, η ταχεία οικονομική ανάπτυξη της Κίνας υποστηριζόταν από τις εξαγωγές που έτρεχαν 20%-30% ανά έτος. Τα κέρδη αυτά είναι τώρα μια μακρινή ανάμνηση”, σημειώνει πρόσφατο σχόλιο της HSBC.
Η απεργία επενδύσεων διεθνώς, τα παιχνίδια με τα "μαξιλάρια" στήριξης ρευστότητας από τις κεντρικές τράπεζες (ΗΠΑ, Κίνα, τώρα "φρενάρουν", ενώ Βρετανία, Ε.Ε., τώρα "γκαζώνουν"), εκτός από μάχες "νομισματικού πολέμου" δεν έχουν φέρει κάποιο ικανό αποτέλεσμα, ώστε να τραβήξει την παγκόσμια οικονομία από τις πιέσεις της ύφεσης, παντού -και στην Κίνα.