Γράμματα και σχόλια
Tο “ανθρώπινο λάθος” είναι της κυβέρνησης

Την Πέμπτη 12 Ιούλη, δυο τρένα, μια εμπορική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ και μια του Προαστιακού, συγκρούστηκαν μετωπικά στο δίκτυο της Αθήνας, στους Αγιους Ανάργυρους. Πενήντα τρεις επιβάτες τραυματίστηκαν ευτυχώς όλοι ελαφρά. Ο Λιάπης, που δεν έχει σταματήσει τους τελευταίους μήνες να κόβει κορδέλες και να φωτογραφίζεται σε τρένα, επισκέφτηκε τους τραυματίες στα νοσοκομεία, μιλώντας για ένα «ανθρώπινο λάθος» και «διερεύνηση των ευθυνών».  Ομως, αυτός κι η κυβέρνησή του είναι υπεύθυνοι για αυτό το ατύχημα. 

Ο Σταμάτης Λαγός, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών λέει στην Εργατική Αλληλεγγύη: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτείται κι από την Ε.Ε. το οποίο όμως καρκινοβατεί, με αποτέλεσμα να μην προχωρά η τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση. Εχουμε αύξηση των αμαξοστοιχιών, ο προαστιακός έχει σημάνει αύξηση των δρομολογίων. 

Η διοίκηση χωρίς να έχει τελειώσει έργα αυξάνει τα δρομολόγια. Αυτό οδηγεί σε καταπόνηση του προσωπικού και μείωση της ασφάλειας των δρομολογίων.  Κάθε υπάλληλος που συνταξιοδοτείται δεν αναπληρούται. Αναγκάζονται οι εργαζόμενοι να δουλεύουν επί τριάντα μέρες συνεχώς, με 10ωρα και 12ωρα. Αυτές είναι οι κυριότερες αιτίες του δυστυχήματος, προφανώς η όποια προσωπική ευθύνη θα αναδειχθεί από την ΕΔΕ που διεξάγεται, αλλά οι αιτίες είναι αυτές που ανέφερα. Για παράδειγμα, στο κλάδο των σταθμαρχών λείπουν 250 σταθμάρχες. Το προσωπικό του κλάδου αυτού δεν μπορεί να πάρει άδειες, τις αναπαύσεις τους τις εργάζονται. 

Η διοίκηση παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για το σιδηρόδρομο ενώ η αλήθεια είναι ότι τίποτα δεν πάει καλά. Πριν ένα μήνα ο κ. Λιάπης εγκαινίασε τη γραμμή του προαστιακού προς τον Πειραιά. Αλλού αυτή η γραμμή είναι μονή αλλού διπλή, οι συνάδελφοι πρέπει να κάνουν περίπλοκες διαδικασίες. Σε όλο το μήκος αυτής της γραμμής δεν υπάρχει σηματοδότηση που εξασφαλίζει ακριβώς αυτό: ό,τι ανθρώπινο λάθος να γίνει το ηλεκτρονικό σύστημα το επισημαίνει έγκαιρα.»