Μπλόκαρε όλη η Αθήνα με την 24ωρη απεργία που πραγματοποίησε το Σωματείο Εργαζόμενων στη Λειτουργία του Μετρό της Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) την Πέμπτη 26/10 ενάντια στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση με την ένταξή του Mετρό στο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων.
“Αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες με τις ουρές και τα εισιτήρια είναι η κλασική μέθοδος της διάλυσης, της απαξίωσης μπροστά στην ιδιωτικοποίηση. Πιστεύουμε ότι αυτή η κατάσταση είναι μεθοδευμένη από τους εργολάβους και από την πολιτική ηγεσία προκειμένου να απαξιώσουν το Μετρό στα μάτια του κόσμου και στη συνέχεια να το χαρίσουν στον ιδιώτη που θα έρθει σαν σωτήρας”, τόνισε μιλώντας στην ΕΑ ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης.
“Με πολιτική εντολή κόσμος στήνεται στις ουρές επί τρεις, τέσσερις και πέντε ώρες προκειμένου να βγάλει την κάρτα. Είναι μια ανοιχτή απειλή προς τους επιβάτες: Αν δεν έχεις την κάρτα δεν μπαίνεις. Πού; Σε ένα κοινωνικό αγαθό που θα έπρεπε η πρόσβαση να είναι πάρα πολύ φτηνή, ακόμα και δωρεάν. Πίσω από όλα αυτά εμείς αποκωδικοποιούμε την ιδιωτικοποίηση. Σε συνδυασμό με την τεράστια έλλειψη υλικών ανταλλακτικών και αναλώσιμων -ούτε λάμπες δεν έχουμε να βάλουμε στα τούνελ και ούτε βίδες στα τρένα-, σε συνδυασμό με την μεγάλη έλλειψη προσωπικού, αφού μας λείπουν τουλάχιστον 400 άτομα, όλα αυτά πιστεύουμε πως δεν είναι καθόλου τυχαία. Τα έχουμε δει αυτά στο παρελθόν. Ακριβώς η ίδια μέθοδος ακολουθήθηκε με την απαξίωση του ΟΣΕ, των αεροδρομίων και των λιμανιών.
Από τη μεριά μας προσπαθούμε να διευρύνουμε το μέτωπο. Μιλάμε με τον ΟΣΕ, μιλάμε με τις υπόλοιπες αστικές μεταφορές, προκειμένου να συνεχίσουμε τον αγώνα. Πρέπει να συντονιστούμε όλοι μαζί.
Ήταν μεγάλη η επιτυχία της απεργίας γιατί είχαμε τεράστια συμμετοχή. Ο κόσμος έχει καταλάβει τις προθέσεις της κυβέρνησης και πλέον συμμετέχει καθολικά στις απεργίες. Είχαμε τεράστια αποδοχή και από το επιβατικό κοινό γιατί επίσης πολλοί καταλαβαίνουν τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης. Απέναντι στους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για την νέα γραμμή που ετοιμάζεται για δημοπρασία, τη γραμμή 4, εμείς ξέρουμε πως αν ιδιωτικοποιηθεί, τότε θα δοθούν και οι υπόλοιπες σαν δώρο στον νέο αφεντικό. Από τη μεριά μας μόλις δούμε την παραμικρή παραχώρηση θα βγούμε με όλα μας τα όπλα για να την αποτρέψουμε”, ανέφερε ο Σπύρος Ρεβύθης.
Εκρηκτική
“Η κατάσταση στα σημεία διάθεσης προϊόντων του υποτιθέμενου «έξυπνου εισιτηρίου» είναι εκρηκτική. Καί μόνο η αντικατάσταση 1 εκατομμυρίου συμβατικών καρτών με ηλεκτρονικές συνεπάγεται γύρω στίς 100 χιλιάδες ανθρωποώρες, που πρέπει να κατανεμηθούν σε μόλις 31 σημεια εξυπηρετήσεως”, αναφέρει μιλώντας στην ΕΑ ο Νίκος Σμπαρούνης. Οι εισιτηριοδότες εργάζονται καθ'όλο το ωράριό τους -και στις υπερωρίες τους- απνευστί, χωρίς δυνατότητα διαλείμματος, γεύματος, τουαλέττας. Ο Σπίρτζης αντέδρασε στις αποκαλυπτικές αιτιάσεις των εργαζομένων με απειλές για πειθαρχικά και απολύσεις, με αυθαίρετες διαδικασίες που δεν στηρίζονται σε κανένα κανονισμό εργασίας”.
• Στάση εργασίας
Στάση εργασίας την Πέμπτη 2/11 από τις 9μμ μέχρι το τέλος της βάρδιας πρόκειται να πραγματοποιήσουν οι ηλεκτροδηγοί του Μετρό διαμαρτυρόμενοι για την μη αναγνώριση των ασφαλιστικών εισφορών τους στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.