Οικονομία και πολιτική
ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ: Ομόλογα, “επενδύσεις” και απολύσεις με κυβερνητικές πλάτες

Κινητοποίηση τον Μάη ενάντια στις απολύσεις στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

Το πρόσφατο επταετές ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τη μεγαλύτερη έκδοση ελληνικής εταιρείας στην ιστορία του ελληνικού χρηματιστηρίου και υπερκαλύφθηκε από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές. Η κυβέρνηση δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει για την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ελληνική οικονομία. Παραμύθια. Οι "επενδυτές" κατευθύνονται στην ΤΕΡΝΑ γιατί εκεί μυρίζουν περισσότερο και πιο σίγουρο κέρδος και δεν έχουν άδικο. Ποντάρουν σε μία εταιρία - "εθνικό εργολάβο" που βρίσκεται πίσω από κάθε ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση δημόσιου πλούτου και που μετά το περιβαλλοκτόνο νομοσχέδιο Χατζηδάκη ετοιμάζεται για χοντρές μπίζνες στην "πράσινη ανάπτυξη" με κρατική και ευρωπαϊκή επιδότηση. Τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το πρώτο 9μηνο του 2019 καταγράφουν «σημαντική αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 71,2% στα 32,7 εκατ. ευρώ. 

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας "κρατικοδίαιτος" όμιλος με πολύ "στενές" σχέσεις με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ιδιαίτερα με αυτή του Μητσοτάκη. Στην θυγατρική εταιρεία ΤΕΡΝΑ, ο πρόεδρος Μιχαήλ Γουρζής (είναι επίσης και αντιπρόεδρος στην μητρική εταιρεία) είναι πεθερός του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη που είναι παντρεμένος με την κόρη του και δικηγόρο Αλεξάνδρα Γουρζή η οποία είναι και νομική σύμβουλος της ΡΑΕ που αξιολογεί αιτήσεις αδειοδότησης ενεργειακών έργων που μεταξύ άλλων υποβάλλει και η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. 

Κρατικά έργα

Οι εταιρίες του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχoυν πλούσιο παλμαρέ κρατικών έργων και παραχωρήσεων. Μεταξύ άλλων, έχουν αναλάβει την κατασκευή του κλειστού κέντρου κράτησης προσφύγων στη Χίο (πάντως η κυβέρνηση τα μοίρασε δίκαια δίνοντας αυτό της Λέσβου στον ΑΚΤΩΡ και αυτό της Σάμου στον Μυτιληναίο), κατέχουν το 32,5% στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, τους έχει παραχωρηθεί το 100% στους μεγάλους εθνικούς οδικούς άξονες (Νέα Οδό, Ιόνια Οδό και Κεντρική Οδό) και το 17% στην Ολυμπία Οδό, παράγουν και εμπορεύονται ηλεκτρική ενέργεια (μέσω της ΗΡΩΝ), κατασκευάζουν μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, συμμετέχουν σε έργα ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου, ετοιμάζουν συγκρότημα 11 αιολικών πάρκων στην Εύβοια και την κατασκευή τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό με αιχμή το καζίνο.

Οι απολύσεις και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας είναι κανόνας (και) στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Μία είδηση που πέρασε στα "ψιλά" των ΜΜΕ, σε αντίθεση με την έκδοση του ομολόγου, είναι ότι το Μάη, και εν μέσω πανδημίας, η «ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι», με την συγκατάθεση της κυβέρνησης, απέλυσε 280 εργαζόμενους από τα μεταλλεία της, στο Μαντούδι Ευβοίας. Από τους 280 απολυόμενους, οι 120 δούλευαν ως εργολαβικοί. Οι ιδιωτικοποιήσεις σημαίνουν κέρδη για την κάθε ΤΕΡΝΑ και τους επενδυτές αλλά για μας σημαίνουν απολύσεις, ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ακριβότερες και χειρότερες υπηρεσίες. Να τις σταματήσουμε!