Η μάχη του Σιδηρόδρομου. Απεργία μέχρι τη νίκη!

Η πανσιδηροδρομική στάση της Τετάρτης ολοκληρώνει το 5νθήμερο απεργιακό πρόγραμμα που είχε εξαγγείλει η ΠΟΣ ως συνέχεια των κινητοποιήσεων ενάντια στο νομοσχέδιο του Ρέππα που απολύει χιλιάδες εργαζόμενους, καταργεί συλλογικές συμβάσεις εργασίας και ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες να αρπάξουν τον ΟΣΕ. Το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων είχε ξεκινήσει στις 22/9 με 5ωρη στάση εργασίας και διαδήλωση από το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ στην Καρόλου μέχρι τη Βουλή. Συνεχίστηκε τις επόμενες μέρες με τα Σωματεία της ΠΟΣ να πραγματοποιούν εναλλάξ στάσεις εργασίας.

«Υπάρχει μια γενική απαξίωση του μέσου γιατί προφανώς το έχουν για πώληση. Στους σταθμούς δεν έχουμε τηλέφωνα, δεν έχουμε ρολόγια, δεν λειτουργεί τίποτα», μας είπε στη διαδήλωση στις 22/9 ο Αναστάσιος Κουτσούκος, εργαζόμενος στον Προαστιακό, «Ο,τι γίνεται είναι από το φιλότιμο των συναδέλφων. Το νομοσχέδιο είναι υπέρ του κεφαλαίου, εναντίον των εργαζόμενων, θέλει να απαξιώσει το μέσο και το άτομο. Εχουν οδηγήσει την κοινωνία στο να λέει ΄δεν πειράζει, ας το πουλήσουν΄, όμως αυτό που δεν ξέρουν οι περισσότεροι είναι πως το αντίτιμο που μέχρι τώρα πληρώνουν είναι το 25%, το άλλο 75% το χρηματοδοτεί το κράτος στα πλαίσια της κοινωνικής του πολιτικής. Οταν θα το πάρει ο ιδιώτης, το εισιτήριο θα φτάσει 4 ευρώ. Στη Βρετανία που έγινε έτσι, δεν έχουν πια ασφαλή συγκοινωνία. Ασφαλής συγκοινωνία είμαστε εμείς. Μας θέλουν φτωχούς. Ο καπιταλισμός αυτή τη στιγμή προσπαθεί να καταρρεύσει πρώτα εμάς για να γλυτώσει τη δική του κατάρρευση. Το θέμα είναι να μην το αφήσουμε να γίνει. Ολος μαζί ο λαός χρειάζεται να ξεσηκωθεί, να κάνει ανυπακοή, μετά την ανυπακοή είναι η ανταρσία, μετά η εξέγερση, μετά η επανάσταση».

Συμπαράσταση

Στην διαδήλωση συμμετείχαν και εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ που δίνουν μάχη ενάντια στις απολύσεις. Η παρουσία τους έγινε δεκτή από τους απεργούς του ΟΣΕ με χειροκροτήματα ενώ κεντρικό σύνθημα στην πορεία ήταν «ΟΣΕ ΜΕΤΡΟ μέτωπο κοινό, οι μεταφορές ανήκουν στο λαό».

«Συμμετέχουμε σήμερα στην απεργία του ΟΣΕ γιατί τρένο το ένα, τρένο και το άλλο. Ο,τι γίνει στο ΟΣΕ, θα γίνει και στο μετρό. Ηδη διώχνουν 300 άτομα από το μετρό», μας είπε ο Νίκος Δ., Τεχνικός Η.Μ. της ΑΜΕΛ, «Μας παίρνουν με ειδική σύμβαση, εκπαιδευόμαστε και μετά η σύμβασή μας μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου. Τώρα λήγει η σύμβαση και μας λένε απολύεστε. Και μιλάμε για έξι μήνες εκπαίδευση εγώ ως τεχνικός, δέκα μήνες οι οδηγοί, οχτώ οι σταθμάρχες. Είμαστε παραπάνω από απαραίτητοι, η εταιρία έχει ανάγκη από τεχνικούς, οδηγούς και σταθμάρχες, όλες οι ειδικότητες είναι αναγκαίες. Χωρίς συντήρηση, το τρένο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ειδικά εγώ που είμαι σε ανεμιστήρες που είναι μέσα στο τούνελ και πρέπει να δουλέψουν για να μην προκύψουν φωτιές και άλλα ατυχήματα, δεν γίνεται να μην υπάρχει προσωπικό. Η απόλυσή μας για αυτούς που μένουν πίσω σημαίνει υπερωρίες, χαμένα ρεπό. Εχουμε πάει στα δικαστήρια μπας και βρούμε το δίκιο μας, έχουμε προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, όλες τις απεργίες τις βγάζουν παράνομες. Χτες μοιράσαμε φυλλάδια στους σταθμούς για να μάθει ο κόσμος την αλήθεια».

Οταν οι διαδηλωτές έφτασαν στη Βουλή, συναντήθηκαν με τους ιδιοκτήτες των φορτηγών οι οποίοι τους υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα, φωνάζοντας «Ολοι μαζί!». Η αίσθηση του κοινού αγώνα ενάντια στην παράδοση των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στις πολυεθνικές ήταν έντονη.

Στις 30/9-1,2/10 θα πραγματοποιηθεί το τακτικό συνέδριο της ΠΟΣ όπου θα συζητηθεί και θα αποφασιστεί η συνέχεια του αγώνα. Είναι ευκαιρία για τα Σωματεία των σιδηροδρομικών και τους αγωνιστές της βάσης να πιέσουν στην κατεύθυνση της κλιμάκωσης των απεργιών μέχρι την οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου. Σε αυτή τη μάχη, η συνέχιση του απεργιακού συντονισμού των συγκοινωνιών, το άπλωμα του αγώνα σε όλους τους εργαζόμενους και σε όλους τους κλάδους, η διεκδίκηση από τη ΓΣΕΕ πανεργατικής απεργίας με κέντρο τον ΟΣΕ, είναι κάποια από τα βήματα που μπορούν να ενισχύσουν τη μάχη και να ανοίξουν το δρόμο για τη νίκη.