Ας κουβαλάνε φορτία οι υπουργοί!

Κανένα από τα δύο μέτωπα που έχει ανοίξει η κυβέρνηση στο τομέα των μεταφορών, από τη μια με τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. και από την άλλη με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, δε λέει να κλείσει. Τις ίδιες μέρες που τα τρένα του ΟΣΕ βρίσκονταν για πολλές ώρες ακινητοποιημένα από τις απεργίες της ΠΟΣ και των Σωματείων της, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών πραγματοποιούσαν μαζικές συγκεντρώσεις στη Βουλή και παράλληλα, μεταφέροντας το κέντρο του αγώνα τους από τις εθνικές οδούς στον Πειραιά, ανάγκαζαν τόνους προϊόντων να μείνουν αποκλεισμένα στο λιμάνι. Ακόμα κι αν καταφέρει η ηγεσία των φορτηγατζήδων να περάσει την αναστολή των κινητοποιήσεων, γεγονός παραμένει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποφύγει τις ανταρσίες σε κανένα κλάδο.

Αυτή την ευκαιρία χρειάζεται να εκμεταλλευτούν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους. Μια απεργία διαρκείας στον ΟΣΕ που θα βάλει λουκέτο όχι απλά στις επιβατικές αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές του σιδηρόδρομου, είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις εταιρίες που, αμέσως μετά το λιμάνι, χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο για την μεταφορά των προϊόντων τους. Οι δυνατότητές τους, όμως, να τα βάλουν με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ θα είναι περιορισμένες. Κι αυτό γιατί πολύ απλά η εύκολη εναλλακτική των φορτηγατζήδων ως απεργοσπαστών, που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα κόντρα στους απεργούς του ΟΣΕ, έχει σήμερα χαθεί.

Την περασμένη Τετάρτη, όταν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ συναντήθηκαν με τους ιδιοκτήτες φορτηγών έξω από την Βουλή, ήταν καθαρό σε όλους ότι ο αγώνας ενάντια στο ξεπούλημα των μεταφορών στις πολυεθνικές είναι κοινός. Μια απεργία διαρκείας στον ΟΣΕ θα είναι, με τις επιλογές που έχει κάνει η κυβέρνηση, ακόμα πιο δυνατή.