Εργατικό κίνημα
ΣΤΑΣΥ: Στάσεις εργασίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας ξεκινούν από την Τρίτη τα σωματεία εργαζόμενων στις σταθερές συγκοινωνίες. Οι εργαζόμενοι με Δελτίο Τύπου καταγγέλλουν τη διοίκηση του ΟΑΣΑ «για υποβάθμιση των εταιρειών και των εργαζομένων, καθώς και υπονόμευση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών». 

Συγκεκριμένα αποφάσισαν στάσεις εργασίας για τις παρακάτω μέρες:

Τρίτη 15/11: Στάση εργασίας από έναρξη της βάρδιας έως 10πμ

Παρασκευή 18/11: Στάση εργασίας από 12μες έως 4μμ

Δευτέρα 21/11: Στάση εργασίας από έναρξη της βάρδιας έως 10πμ

Τετάρτη 23/11: Στάση εργασίας από 12μες έως 4μμ

Παρασκευή 25 /11: Στάση εργασίας από έναρξη της βάρδιας έως 10πμ.

Στην κοινή ανακοίνωση των σωματείων ανάμεσα σε άλλα τονίζεται ότι «Η μετατροπή του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) από ένα συντονιστικό όργανο των Αστικών Συγκοινωνιών σε ένα διευθυντήριο, που θα συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες, οδηγεί στη δημιουργία ενός συγκεντρωτικού, αντιπαραγωγικού, γιγαντιαίου Ομίλου. Ταυτόχρονα προκαλεί αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα στη ΣΤΑΣΥ και στην ΟΣΥ, με περαιτέρω υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ασφάλειας των μετακινήσεων ενώ αφήνει να φανεί στο... βάθος η εκχώρηση των συγκοινωνιών σε ιδιώτες» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους.

“Ξεκινάμε κινητοποιήσεις”

Ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του Σωματείου εργαζόμενων στο ΜΕΤΡΟ δήλωσε στην ΕΑ: «Ξεκινάμε κινητοποιήσεις γιατί θέλουν να διαλύσουν και να αφαιρέσουν δομές των σταθερών συγκοινωνιών, αυτό είναι ο προάγγελος της ιδιωτικοποίησης. Αργότερα θα αρχίσουν να «κόβουν» κομμάτια και να τα δίνουν στους ιδιώτες. Οι σταθερές συγκοινωνίες είναι ένα από τα ελάχιστα έργα που πιάνουν τόπο τα χρήματα του λαού. Αν περάσουν σε ιδιώτες, για τους επιβάτες θα σημάνει αύξηση του εισιτηρίου, μείωση του συγκοινωνιακού έργου, μείωση στην ασφάλεια αφού θα κόψουν από το κόστος της συντήρησης και δυσκολότερη πρόσβαση στον μεροκαματιάρη και το φτωχό. Βλέπουμε τι γίνεται στην επαρχία όπου για να πας από το ένα χωριό στο άλλο με τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ χρειάζεσαι 5 και 6 ευρώ».  

Οι κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στις σταθερές συγκοινωνίες έρχονται λίγο μετά τη γνωστοποίηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ειδικά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Τα συνδικάτα καταγγέλλουν ότι αυτή τη στιγμή καθημερινά υπολογίζεται ότι στους δρόμους βγαίνουν περίπου 1.050 με 1.070 λεωφορεία, ενώ άλλα 1.100 είναι στα αμαξοστάσια. 

Από αυτά που βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, το 50% δεν έχει ελαστικά λόγω έλλειψης χρημάτων για την αντικατάστασή τους. Η μείωση της δύναμης του στόλου, καθώς και η έλλειψη προσωπικού οδηγούν στην τραγική κατάσταση που επικρατεί, ειδικά στις ώρες αιχμής και τα σαββατοκύριακα, με τους επιβάτες να στοιβάζονται ή να μην χωρούν μέσα στα οχήματα. 

Είναι ώρα να συντονιστούν όλοι οι εργαζόμενοι των ΜΜΜ, έχουν τη δύναμη να σταματήσουν τις ιδιωτικοποιήσεις και να επιβάλλουν ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ μαζί με μαζικές προσλήψεις προσωπικού.