Το εργατικό κίνημα
ΜΜΜ - Μαζικές προσλήψεις τώρα!

 Πρόστιμο σε επιβάτες και οδηγούς για τα λεωφορεία και τους συρμούς με πληρότητα άνω του 65% προβλέπεται με τη νεότερη απόφαση της κυβέρνησης. Πρόκειται για έναν εξοργιστικό εμπαιγμό, όταν ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε το θράσος στις 22/6 να δηλώνει σε συνέντευξή του: “ό,τι και να κάνουμε, στα ΜΜΜ θα υπάρχουν περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος”.

Από την περασμένη εβδομάδα τέθηκε σε εφαρμογή το θερινό ωράριο παρά το γεγονός ότι λόγω της κρίσης πολύ λιγότερος κόσμος θα φύγει από τα αστικά κέντρα φέτος λόγω της κρίσης. Στο Μετρό, η προσθήκη 4 νέων σταθμών μετά την Αγία Μαρίνα με τέρμα τη Νίκαια, χωρίς την ταυτόχρονη πρόσληψη προσωπικού, έχει σημάνει την επιβάρυνση της γραμμής 3. Ταυτόχρονα, όπως καταγέλλει η “Ανταρσία στην Κοκκινιά” σε ανακοίνωσή της “το άνοιγμα του σταθμού ΜΕΤΡΟ [Νίκαιας] συνοδεύτηκε από κατάργηση μίας σειράς λεωφορειακών γραμμών που κάνει τη μετακίνηση εντός των ορίων της πόλης και γενικότερα στους Δήμους του Πειραιά δυσκολότερη”.

Στην κατακραυγή που προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης να μετακυλίσει τόσο ξεδιάντροπα την ευθύνη για τον συνωστισμό και τη διασπορά του κορονοϊού στην εργατική τάξη, το Υπουργείο απάντησε με μια ακόμη πρόκληση. Ανακοίνωσε στις 30/6 ανάκληση των αδειών του προσωπικού στα ΜΜΜ για να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, τονίζει στην Εργατική Αλληλεγγύη πως “πρόκειται για ένα μέτρο για το θεαθήναι. Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς αντιμετωπίζουμε τις συγκοινωνίες ως κοινωνικό αγαθό και για να μην το στερηθεί ο κόσμος είχαμε ήδη περιορίσει σημαντικά τις άδειες. Δουλεύουμε δωδεκάωρα και παίρνουμε άδεια καλοκαιριού 4-5 μέρες. 

Με κινητοποιήσεις τα τελευταία 4 χρόνια διεκδικούμε άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και αγορά ανταλλακτικών. Το Μετρό χρειάζεται 3.127 εργαζόμενους και είμαστε λιγότεροι από 2.400. Δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη από το 2008 και αναμένονται και χειρότερα λόγω των συνταξιοδοτήσεων. Όπως και στο υπόλοιπο δημόσιο, έχουμε μια προσπάθεια απαξίωσης του αγαθού αυτού ώστε να ανοίξει ο δρόμος στους εργολάβους. Επιπλέον, αν δεν γίνουν προσλήψεις άμεσα, κινδυνεύει να χαθεί η τεχνογνωσία που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός, αφού δεν μεταλαμπαδεύεται σε νεότερους συναδέλφους”.

Περισσότερο από ποτέ γίνεται αισθητό σε χιλιάδες κόσμου ότι ο περιορισμός της πανδημίας δεν είναι ζήτημα “ατομικής ευθύνης”. Γνωρίζουν καλά ότι δεν υπάρχει το “ό,τι και να κάνουμε” του Καραμανλή γιατί η κυβέρνηση κάνει πολύ συγκεκριμένες επιλογές, στον αντίποδα των αναγκών και της δημόσιας Υγείας.