Στη μη καταβολή των μισθών τους, οι 7000 εργαζόμενοι στα λεωφορεία ανέβασαν τα χειρόφρενα και ξεκίνησαν απεργία απειλώντας ότι θα είναι διαρκείας μέχρι να πληρωθούν. Ως το μεσημέρι της ίδιας μέρας και αφού ολόκληρη η Αττική είχε παραλύσει, το υπουργείο Οικονομικών είχε εγκρίνει το κονδύλι της μισθοδοσίας.
Μέσα σε μερικές ώρες, φάνηκε ότι καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να τα βάλει με τους εργαζόμενους στα μεγάλα και δυνατά συνδικάτα όπως στα λεωφορεία. Φάνηκε ότι το απεργιακό κίνημα που έχει ξεδιπλωθεί το τελευταίο διάστημα με κορυφαίο σταθμό την πανεργατική απεργία της 5ης Μάη είναι τόσο δυνατό που μπορεί και φτάνει σε αιφνιδιαστικές απεργίες.
«Σε έκτακτη συνεδρίασή του την Τετάρτη το απόγευμα, το ΔΣ του Συνδικάτου, γνωρίζοντας ότι η οργή της βάσης ξεχειλίζει, αποφάσισε την καθήλωση των οχημάτων από την επόμενη ημέρα και μέχρι να πληρωθούν οι μισθοί», μας είπε ο Σταύρος Μανίκας από την παράταξη ΕΑΣ, «Στη συνεδρίαση μειοψήφησε η ΠΑΣΚΕ που μόνιμα στηρίζει την κυβέρνηση και πρότεινε αναμονή. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα, ιδιαίτερα μετά τις δηλώσεις του Παπακωνσταντίνου ότι ο όμιλος ΟΑΣΑ είναι υπερχρεωμένος, όταν το ελληνικό δημόσιο οφείλει στον όμιλο από αντισταθμιστικές καταβολές 3 δις ευρώ μέχρι το 2009, διάφορα υπουργεία (Παιδείας, Εθνικής Αμυνας κα) χρωστούν άλλα 600 εκατομμύρια ευρώ ενώ το μνημόνιο με το ΔΝΤ και την ΕΕ προβλέπει ότι θα μειωθούν οι επιχορηγήσεις του δημοσίου στον όμιλο κατά 800 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η πολιτική δημιουργεί τα ελλείμματα και έχουν μετά το θράσος να κατηγορούν τους εργαζόμενους».
Από νωρίς το πρωί της Πέμπτης στα αμαξοστάσια υπήρχε αναβρασμός με τους εργαζόμενους να συγκεντρώνονται στις πύλες και να συζητούν για την κινητοποίηση. Οι σύντροφοι και οι συντρόφισσες της Εργατικής Αλληλεγγύης που βρέθηκαν στο πλευρό των εργαζόμενων στα αμαξοστάσια του Ελληνικού και της Φούλγκορ μας μίλησαν για το οργισμένο και ταυτόχρονα αγωνιστικό κλίμα που επικρατούσε. «Ολοι έλεγαν ότι δε θα σταματήσουν αν δε μπουν οι μισθοί», μας είπε η Ελίνα Γρύλλη για τη Φούλγκορ, «ενώ οι περισσότεροι αναγνώριζαν ότι χρειάζεται απεργία διαρκείας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση που όπως έλεγαν είναι ξεκάθαρα στο σχέδια της κυβέρνησης. Οι συζητήσεις για την κρίση έφταναν μέχρι τη στάση πληρωμών του χρέους και ήταν τόσο έντονες που μείναμε εκεί από τις 5πμ μέχρι τις 9πμ».