Εκπαίδευση και νεολαία
Εξετάσεις PISA: Πανωλεθρία για το υπουργείο

Κινητοποίηση στο 48ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών ενάντια στις εξετάσεις Pisa. Φωτό: sylaristotelis.com

Σε ακόμα μια πανωλεθρία για την υπουργό Παιδείας Κεραμέως και την κυβέρνηση της ΝΔ κατέληξαν οι εξετάσεις τύπου Pisa στα σχολεία. Η οργανωμένη αντίσταση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών τις ακύρωσε στις 10/5 σε εκατοντάδες σχολεία σε όλη τη χώρα, με τη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ, τη μαζική αποχή των μαθητών από τις εξετάσεις και τις κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα. Η ήττα της κυβέρνησης είναι διπλή. Ούτε οι εξετάσεις έγιναν κανονικά, ούτε την απεργία σταμάτησαν με τα δικαστήρια και τους εκβιασμούς των διευθυντών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των Παρεμβάσεων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπήρξε πλήρης ακύρωση σε δεκάδες ΣΕΠΕ και σε πάρα πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα. Ακόμα κι εκεί που έγιναν, η συμμετοχή των μαθητών στα περισσότερα σχολεία ήταν μειωμένη έως μηδαμινή. Από τα Χανιά ως την Ξάνθη, μαζικές συγκεντρώσεις-απεργιακές φρουρές με τα πανό των συλλόγων των εκπαιδευτικών έγιναν έξω από τα σχολεία για να μπλοκάρουν τις εξετάσεις.

Η αγωγή της Κεραμέως μία μέρα πριν τις εξετάσεις για να βγει παράνομη από τα δικαστήρια η στάση εργασίας των ομοσπονδίων ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, το μόνο που επιβεβαιώνει είναι τον πανικό της να σταματήσει με κάθε μέσον τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Η στάση εργασίας έγινε τελικά με την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ και η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη, γκρεμίζοντας στην πράξη τον περιορισμό των συνδικαλιστικών ελευθεριών και το δικαίωμα στην απεργία. 

Δεν πέρασε ούτε η τρομοκρατία του γ.γ. του υπουργείου Κόπτση, ο οποίος εγγράφως απειλούσε όσες/ όσους συμμετείχαν στη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ. Στη Χαλκίδα, ο διευθυντής εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας έφτασε να απειλεί τους εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου ότι θα περάσουν ΕΔΕ με ποινή απόλυσης αν συμμετάσχουν στη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ.

Η ελληνική Pisa αποτελεί μέρος της προσπάθειας για να περάσουν οι αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν σκοπό να διαλύσουν τελείως τον δημόσιο χαρακτήρα της Παιδείας, να κατηγοριοποιήσουν σχολεία και μαθητές και να μετατρέψουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ατελείωτο εξεταστήριο στο οποίο θα επιβιώνουν οι καλύτεροι -και οι ανώτεροι ταξικά.