Νοέμβριος 1963 - Νοέμβριος 1964. «Ήταν οι μέρες που 'χε ανοίξει στο Μεταξουργείο η "Χαβάη". Ένα υπόγειο, συνδυασμός ταβέρνας και Φολί Μπερζέρ, που 'χε σεπαρέ και αντί για γυναίκες σέρβιραν άντρες ντυμένοι γυναίκες. Φορούσαν φουρό και ξύριζαν τα πόδια τους κι είχαν φτιάξει βυζιά γυναικεία πάνω στα αντρικά στήθη τους».
Εδώ, στο υπόγειο της Χαβάης, κουμάντο κάνει ο κυρ Χρήστος. Πρώην χίτης, τώρα έχει τα κουμάντα της περιοχής. Απ’ έξω η νεολαία οργανώνεται στους Λαμπράκηδες, παλεύει να ξεπεράσει τη βαριά ήττα του εμφυλίου, να ξεφύγει από τους κυρ Χρήστους και να ξεκινήσει μια καινούρια σελίδα στην ιστορία της. Στη γειτονιά οργανώνει ο Μπόης, ο αντίποδας του κυρ Χρήστου.
Αυτοί οι δύο κόσμοι μπλέκονται, συγκρούονται και συναντιούνται μέσα στη Χαβάη. Εκεί που βρήκαν για πρώτη φορά στέγη οι άντρες που ντύνονται γυναίκες, μέσα στη βία, στο ξύλο, στην πρέζα, σε μια ζωή που δεν άξιζε τίποτα όπως πρόταζε η κοινωνία, αλλά μια ζωή που οι ίδιες ήθελαν όχι απλά να τη ζήσουν αλλά να τη ρουφήξουν. Από κει παρελαύνουν, η Θέμις, η Φώτω, πρώην ταγματασφαλίτης, η Γκόλφω, που το έσκασε από το αναμορφωτήριο και έζησε μέσα στη βία πιστεύοντας ότι ο έρωτας είναι ξύλο, που πάνω της άφηνε τα σημάδια του ο Αμερικάνος ή Σκύλος.
Δεκαετία του ‘60 και ροκ και Έλβις και χορός και σεξουαλική επανάσταση και Γαζούρης ή Λάζαρος, με το υπερμεγέθες πέος του. «Κρεμόταν σαν τρίτο πόδι ανάμεσα στα σκέλια του. Το φαλλικόν παράδοξον, ο νέος Διόνυσος, είπε για αυτόν η φιλόλογος Μαυρέα. Εκπληκτικός χορευτής και τραγουδιστής, μας ταξίδεψε στα τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ. Του άρεσε να παίζει μπάλα, να χορεύει και να τραγουδάει ροκ. Η μάνα του η Αριστέα, έπλενε τα σεντόνια των πορνείων και τον έβαζε να ορκιστεί ότι ποτέ δεν θα κάνει άνομες πράξεις».
Η παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο του Θανάση Σκρουμπέλου, Μπλε καστόρινα παπούτσια (εκδ. Τόπος), που αξίζει σίγουρα να διαβαστεί γιατί με την κοφτερή γραφή του και το άμεσο ύφος του, καταφέρνει να αποδώσει αυτούς τους δύο κόσμους που συγκρούονται σε μια γειτονιά του περιθωρίου της Αθήνας, με χιούμορ και αγάπη για τους χαρακτήρες του.
Η ομάδα 4Frontal μας βάζει μέσα στη Χαβάη, μας μεταφέρει το χιούμορ, τη ζωντάνια, τη μουσική, τη σεξουαλικότητα, τη βία, τη σύγκρουση, τις ελπίδες και τα όνειρα μιας ολόκληρης γενιάς αλλά και το περιθώριο, τις τρανς, τη νύχτα, το παρακράτος. Αξίζει συγχαρητήρια η διασκευή του κειμένου από την Νεφέλη Μαϊστράλη και η σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη καθώς και οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών σε μια παράσταση που αλλάζουν συνέχεια ρόλους.
Παίζουν: Σταύρος Γιαννουλάδης, Χάρης Κρεμμύδας, Γιάννης Λατουσάκης, Νεφέλη Μαϊστράλη, Διονύσης Πιφέας, Πάνος Τοψίδης.
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 13 Μαρτίου και θα παίζεται έως τις 28 Μάη στο θέατρο Μπέλλος στην Πλάκα.
Σταυρούλα Ψυχογιοπούλου