Εργατικό κίνημα
Αρπακτικά πάνω απ’όλο τον Πειραιά

1/6, απεργία των εργατών της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

To αντεργατικό καθεστώς στις προβλήτες II και III του λιμανιού του Πειραιά – δηλαδή το κομμάτι που εδώ και καιρό έχει αγοράσει η Cosco – είναι γνωστό από τους αγώνες που δίνουν οι εργαζόμενοι εκεί.
Με το ξεπούλημα ολόκληρου του Λιμανιού όμως, δρομολογούνται εξελίξεις με μεγάλες συνέπειες για όλη την περιοχή. Αυτά καταγγέλει o Αντώνης Νταλακογιώργος, πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, του σωματείου των ναυτεργατών, σε επιστολή του με την οποία αποκαλύπτει το Master Plan του κινέζικου κολωσού που αγόρασε τον ΟΛΠ. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αποσπάσματα της επιστολής:
Οι σχεδιασμοί της COSCO και το MASTER PLAN για το λιμάνι του Πειραιά
Ένα βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό της COSCO είναι η δημιουργία Logistic Center το οποίο προβλέπεται να γίνει σε μια έκταση 120 στρεμμάτων. Πρόκειται να κατασκευαστούν αποθήκες 48.000 τ.μ οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας έτσι την ελεύθερη ζώνη. Το αναφερόμενο έργο έρχεται να προστεθεί στους χώρους Logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ όπως του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα είναι η κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της COSCO (PCDC). Το συγκεκριμένο κέντρο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τα τοπικά φορτία, κυρίως για τα αυτοκίνητα αλλά και τα containers.
Τοπικοί φορείς, εργατικά σωματεία, αυτοδιοικητικές αρχές και άλλες συλλογικότητες αντιδρούν εντονότατα στον σχεδιασμό αυτόν, αφού η δημιουργία και ανάπτυξη Logistic Center πρόκειται να επιβαρύνει δραματικά με την κίνηση των φορτηγών στην περιοχή, το κυκλοφοριακό – συγκοινωνιακό και το περιβάλλον. Προφανώς όλα τα παραπάνω αποτελούν ασήμαντες λεπτομέρειες για την COSCO.
Επίσης σοβαρότατα προβλήματα ανακύπτουν από τον σχεδιασμό της COSCO για την επέκταση και την δημιουργία νέας βάσης για την κρουαζιέρα που θα κατασκευασθεί ανάμεσα στο Λιοντάρι, την Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή ακτή... Με το τερατώδες αυτό έργο, σύμφωνα με πολίτες και κατοίκους της περιοχής, θα απαιτηθούν να γίνουν μπαζώματα 7,5 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τα οποία θα φθάσουν έως τον Σταυρό. Στην περιοχή αυτή θα προσεγγίζουν και θα ελλιμενίζονται τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια των 5000 έως 8.000 ατόμων με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των κατοίκων από την συγκεκριμένη περιοχή, την επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την τραγική υποβάθμιση της περιοχής, την πρόσθετη κυκλοφοριακή κίνηση, τον αποκλεισμό από τα βράχια της Πειραϊκής των λουομένων, την απαγόρευση της πρόσβασης των πολιτών για μπάνιο – ηλιοβασίλεμα, επίσης θα «εξαφανιστούν» το μνημείο του Θεμιστοκλή αλλά και η σχολή Δοκίμων...
Το συγκεκριμένο έργο είναι μέρος του Master Plan του ΟΛΠ και για την υλοποίησή του θα χρειαστεί να γίνει μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο.
Υπογραμμίζουμε ότι το έργο αυτό δεν αποτελεί επένδυση με χρήματα της COSCO αλλά πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ποσό αυτού του έργου υπολογίζεται στα 137.000.000, χωρίς το ΦΠΑ! Δηλαδή η κινέζικη COSCO εντάσσει στον σχεδιασμό της την επόμενη 5ετία το έργο αυτό, ενώ το ποσό θα διατεθεί μέσω της περιφέρειας Αττικής από κονδύλια του ΕΣΠΑ!...
Επίσης η COSCO έχει προγραμματίσει την κατασκευή στον χώρο της πύλης Ε2 ενός πολυτελούς ξενοδοχείου καθώς και εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι με πολυκαταστήματα, ρεστοράν κ.λπ...
Ανάλογη εξέλιξη αναμένεται να σημειωθεί και στην ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη που η COSCO σχεδιάζει την δημιουργία ναυπηγείου. Οι εκατοντάδες ιδιωτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται όλα τα χρόνια στην Ζώνη κινδυνεύουν άμεσα με λουκέτο αφού η COSCO θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τις εργασίες και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη...
Στο στόχαστρο της COSCO τα εργασιακά δικαιώματα
Δείγματα γραφής του πώς αντιλαμβάνεται και εννοεί η κινέζικη COSCO τα εργατικά δικαιώματα έχουμε ήδη και αυτά είναι χειροπιαστά και τεκμηριωμένα.
Παράδειγμα πρώτο ο δίκαιος αγώνας των εργαζομένων στην προβλήτα 2 και 3, οι οποίοι αντιμετώπισαν μια πρωτοφανή επίθεση από την πρώτη μέρα της συγκρότησης Σωματείου ενώ στην συνέχεια επιχειρήθηκε η υπονόμευση, η διάσπαση και επιστρατεύθηκε ο μηχανισμός της απεργοσπασίας στον δίκαιο αγώνα τους...
Το αποδεικνύει όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα με την στάση της κατά την διαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Λιμενεργάτες του ΟΛΠ όπου απαιτεί δρακόντιες μειώσεις στους μισθούς και συρρίκνωση στα κατοχυρωμένα εργασιακά τους δικαιώματα.
Το αποδεικνύει επίσης με την απαγόρευση εισόδου σε Κερατσίνι – Πέραμα συνδικαλιστικών στελεχών Ναυτεργατικών Σωματείων. Η γκετοποίηση του λιμανιού αποτελεί τον επόμενο στόχο της COSCO…

• Ολόκληρο το άρθρο στην ιστοσελίδα της ΠΕΝΕΝ, penen.gr