Να γυρίσουν στο Δημόσιο τα Ναυπηγεία

24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενάντια στην απόφαση της ιδιοκτήτριας εταιρίας Abu Dhabi Mar να εφαρμόσει εκ περιτροπής εργασία μία μέρα την εβδομάδα. Οι απεργίες που ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή 20 Απριλίου ανανεώνονται καθημερινά ενώ το Σωματείο των Εργαζόμενων “Η Τρίαινα” καλεί σε γενική συνέλευση -εκτός απροόπτου- την Πέμπτη 26/4 στο χώρο των ναυπηγείου για να συζητηθεί η κλιμάκωση του αγώνα.

Η απόφαση της ιδιοκτήτριας εταιρίας έχει ξεσηκώσει τους εργαζόμενους στο ναυπηγείο καθώς εργασία για μία ημέρα την εβδομάδα, δηλαδή για τέσσερα μεροκάματα το μήνα, ισοδυναμεί με απόλυση. Πρόκειται για μια γιγαντιαίων διαστάσεων επίθεση που χτυπά πάνω από 1000 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις αποφασίστηκαν εκτάκτως, μετά την απόρριψη από το Πρωτοδικείο Αθηνών των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Τρίαινα ζητώντας την προσωρινή αναστολή της εφαρμογής του μέτρου (που η εταιρία είχε ανακοινώσει ότι θα επιβάλει από τις 18 Απριλίου) εν όψει της εκδίκασης της κύριας υπόθεσης που έχει προσδιοριστεί για τις 29 Μάη. Στην είδηση της δικαστικής απόφασης, το ΔΣ του Σωματείου αποφάσισε ομόφωνα την κήρυξη των απεργιών.

Χιλιάδες συμμετείχαν την πρώτη μέρα της απεργίας στη συγκέντρωση έξω από το Ναυπηγείο, κινητοποίηση που κατέληξε σε πορεία στη λεωφόρο Αθηνών στο ύψος της γέφυρας του Σκαραμαγκά και συμβολική 20λεπτη κατάληψη των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας.

“Το βασικό αυτή τη στιγμή είναι να γίνει η γενική συνέλευση. Το να παραμένει ο αγώνας στα πλαίσια μόνο του ΔΣ είναι αναποτελεσματικό, δεν βάζει τον κόσμο σε κίνηση”, μας είπε ο Γιώργος από το Μηχανουργείο, “Χρειάζεται να ενημερωθεί ο κόσμος και να αποφασίσει για τη μορφή του αγώνα. Για ένα πρόγραμμα δράσης με κλείσιμο δρόμων και κινητοποιήσεων στην Αθήνα, ενδεχομένως με κατάληψη πιο μετά. Η πρόταση των εργαζομένων πρέπει να είναι η κρατικοποίηση του ναυπηγείου, ούτως ή αλλώς τα τελευταία 10 χρόνια το κράτος έχει δώσει 3 δις που τα έχουν φάει οι Γερμανοί και οι Άραβες -και οι εργαζόμενοι χτυπιούνται”.

“Προσπαθούμε με την κινητοποίηση σήμερα να κάνουμε γνωστό στην κοινή γνώμη το θέμα μας, για την απαξίωση που δείχνουν όλοι οι υπεύθυνοι στο ναυπηγείο και τους εργαζόμενους σε αυτό”, μας είπε ο Παναγιώτης, “Η εταιρία θέλει το εκ περιτροπής εργασιακό καθεστώς, εμείς δε το δεχόμαστε αυτό, είναι καταστροφή, θα φτάσουμε στα 200 ευρώ το μήνα, πώς να ζήσεις οικογένεια έτσι; Ετσι θα έρθει η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα που λένε; Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα”.

Στην πύλη

Οι κινητοποιήσεις συνεχίστηκαν τη Δευτέρα 23/4, με συγκέντρωση στην πύλη και από εκεί, με ναυλωμένα από το σωματείο λεωφορεία, με διαδήλωση έξω από το υπουργείο Οικονομικών.

“Στην προσπάθεια της εργοδοσίας (η Abu Dhabi Mar, η γερμανική Tyssen Krupp, και η MIG του Βγενόπουλου) να εξαφανίσει κυριολεκτικά τους μισθούς των εργαζόμενων, συνένοχη είναι και η κυβέρνηση”, δήλωσε ο Τάσος Αναστασιάδης, συντονιστής της Επιτροπής Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων (ΕΠΑΣΣ) και υποψήφιος βουλευτής της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στη Β' Αθήνας που βρέθηκε σε όλες τις κινητοποιήσεις στο πλευρό των εργαζόμενων, “Τόσο η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ που πανηγύριζε για την μεγάλη της 'επιτυχία' να πουλήσει το ναυπηγείο, 'επιτυχία' που έφερε μαζί της τα σκάνδαλα των υποβρυχίων, όσο και η σημερινή του Παπαδήμου που συνεχίζει την ίδια πολιτική.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε λύσεις από αυτούς τους 'επενδυτές' που ήρθαν με μοναδικό σκοπό να κάνουν πλιάτσικο στην δημόσια περιουσία. Δεν μπορούμε να περιμένουμε λύσεις από την κυβέρνηση των μνημονίων και της τρόικας που έχει δώσει τα πάντα στα αφεντικά, έχει ψηφίσει όλους τους νόμους που δίνει τα περιθώρια στην κάθε εργοδοσία να κάνει ό,τι θέλει με τις δουλειές και τους μισθούς.

Απέναντι στους εκβιασμούς των αφεντικών υπάρχει λύση για να εξασφαλίσουμε τις δουλειές και τα συμφέροντα των εργατών. Το Ναυπηγείο να κρατικοποιηθεί ξανά, με όλους τους εργαζόμενους, (μαζί και τους 160 εργάτες του τροχαίου υλικού που παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τρία χρόνια), χωρίς ούτε ένα ευρώ αποζημίωση στα αφεντικά. Τον έλεγχο να τον πάρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Ναυπηγείο. Είναι οι μόνοι που μπορούν να εξασφαλίσουν ότι θα μπει φρένο στα σκάνδαλα, και αντίθετα μπορούν να κάνουν το Ναυπηγείο, να μην στηρίζεται στους εξοπλισμούς αλλά να παράγει για τις ανάγκες όλης της κοινωνίας”.