Διαλύουν την Ειδική Αγωγή

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο χώρο της ειδικής αγωγής που παρέχεται από το Δημόσιο Σχολείο είναι οι χιλιάδες ελλείψεις και κενά που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα σε τμήματα ένταξης και σε θέσεις δασκάλων παράλληλης στήριξης (ειδικό εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για τη στήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες σε εξατομικευμένο πλαίσιο).

Μόνο στην περιοχή της Β΄ Δ/νσης Π. Ε. Αθήνας υπάρχουν ακόμα αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές 112 κενά – ελλείψεις σε θέσεις δασκάλων παράλληλης στήριξης για περιπτώσεις μαθητών που έχουν την έγκριση του ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης), αλλά το ΥΠΑΙΘ λόγω έλλειψης πιστώσεων δεν τοποθετεί εκπαιδευτικούς, αφού δεν προσλαμβάνει αναπληρωτές ούτε προχωρά στο διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των μαθητών.

Αποτέλεσμα είναι να ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση όλων των παράλληλων δομών στήριξης της Δημόσιας Εκπ/σης, όπως είναι η ειδική αγωγή, αφού ο νόμος επιτρέπει την πρόσληψη ιδιωτικής παράλληλης στήριξης από όσους γονείς διαθέτουν τα απαιτούμενα χρήματα.

Ακόμα χειρότερα, για να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με παράνομο και παράτυπο τρόπο η Β΄ Δ/νση Π. Ε. Αθήνας επιχειρεί να μοιράσει το ωράριο ενός δασκάλου παράλληλης στήριξης σε περισσότερους του ενός μαθητές επικαλούμενη την «αναγκαιότητα» και «προσωρινότητα» του μέτρου λόγω «οικονομικής κρίσης», με την ανοχή της σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής και της προϊσταμένης του ΚΕΔΔΥ Β΄ Αθήνας.

Με συντονισμό, οργάνωση και κλιμάκωση αγώνα από τη βάση ανατρέπουμε τις αντιλαϊκές πολιτικές τους στην πράξη.

Όμως στην περίπτωση των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων που χρήζουν παράλληλης στήριξης λογάριαζαν «χωρίς τον ξενοδόχο», αφού χάρη στην αντίσταση και τις συντονισμένες αγωνιστικές προσπάθειες δασκάλων – γονέων – συνδικάτου, η παρανομία δεν πέρασε.

Ύστερα από καταγγελίες και κινητοποιήσεις του δασκάλου παράλληλης στήριξης του ομώνυμου σχολείου (στον οποίο επιχείρησαν να χρεώσουν δύο μαθητές και όχι έναν διαμοιράζοντας το ωράριο του με στόχο την εξοικονόμηση μιας θέσης εργασίας, κάνοντας έκπτωση στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών), των γονέων του σχολείου και του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου και κατόπιν της έκδοσης γραπτής καταγγελίας (από το Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου) σε βάρος της σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής της περιοχής, τοποθετήθηκε και άλλη μια δασκάλα (αναπληρώτρια) παράλληλης στήριξης στο συγκεκριμένο σχολείο.

Στην εποχή της κρίσης του καπιταλισμού, των απολύσεων, των συμβιβασμών, της λογικής ότι «τίποτα δεν αλλάζει», ο καλά οργανωμένος και συντονισμένος αγώνας των εργαζομένων από τα κάτω, μπορεί να ανατρέψει τις βάρβαρες αντιεργατικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.

Γκίκαλη (Αλί) Μουσταφάογλου, Δάσκαλος (αναπληρωτής ΕΣΠΑ) Παράλληλης στήριξης 5ου Δημ. Σχ. Μελισσίων, Μέλος του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου