ΟΛΜΕ: Χωρίς πρόταση για την συνέχεια του αγώνα είναι η ηγεσία της

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ ότι «θα συνεχιστεί ο αγώνας» είναι επιεικώς ανεπαρκής. Όλο το προηγούμενο οχτάμηνο και ειδικά την τελευταία εβδομάδα η βάση των εκπαιδευτικών συμμετείχε στις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ (παρά τα παιχνίδια με την αλλαγή των ημερομηνιών των απεργιών και το πετσόκομμα των δύο 48ωρων) και στις κινητοποιήσεις την τρίτη μέρα της απεργίας της ΟΛΜΕ (21/3), ενώ έδωσε μάχες με τα ΜΑΤ έξω από το Υπουργείο Παιδείας ενάντια στα σεμινάρια των στελεχών της εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Οι διαθέσιμοι και όλη η υπόλοιπη βάση των εκπαιδευτικών περίμεναν συνέχεια των κινητοποιήσεων και όχι μια γενικού τύπου ανακοίνωση που απλά καταγγέλλει την αναλγησία της κυβέρνησης.

Την Παρασκευή 21/3 οι εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν για τρίτη συνεχόμενη μέρα από την πλατεία Κλαυθμώνος. Με πανό ήταν εκεί οι καθηγητές σε διαθεσιμότητα (με δικό τους πανό όσοι είχαν ανέβει από την Κρήτη), η Α’, Β’ και Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, το 1ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου, η ΕΛΜΕ Άνω Ζεφειρίου-Φυλής-Λιοσίων, η ΕΛΜΕ Εύβοιας, η Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, η ΕΛΜΕ Λάρισας, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Το μεσημέρι ακολούθησε η συγκέντρωση-αποκλεισμός του Υπουργείου Παιδείας ενάντια στο σεμινάριο επιμόρφωσης των στελεχών της εκπαίδευσης για την αξιολόγηση.

Αξιολόγηση με ΜΑΤ

Εκατοντάδες δάσκαλοι και καθηγητές είχαν αποκλείσει τις πόρτες του Υπουργείου, ενώ τα στελέχη έμπαιναν μέσα στο κτίριο μόνο με την παρέμβαση της Αστυνομίας. Ειδικά, από την είσοδο που συνορεύει με την ΑΣΠΑΙΤΕ τα ΜΑΤ αναγκάστηκαν να πάρουν αγκαλιά τους Σχολικούς Συμβούλους για να τους περάσουν μέσα στο Υπουργείο.

Πολλοί από τους Συμβούλους τράπηκαν να περάσουν αφού συναντούσαν μπροστά τους εκπαιδευτικούς που τους εξηγούσαν ότι η αξιολόγηση είναι η συνέχεια των απολύσεων και θα σημάνει μια νέα, σφοδρότερη επίθεση ενάντια στο δημόσιο σχολείο. Νέα κινητοποίηση έγινε και την επόμενη μέρα το πρωί (22/3).

Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται σε τρία στάδια. Όπως αναφέρει το Έθνος, «Μετά την ολοκλήρωση των φάσεων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, οι εμπλεκόμενοι αξιολογητές καταχωρίζουν ηλεκτρονικά τις βαθμολογίες τους στο ψηφιακής μορφής δελτίο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Σε αυτό αποτυπώνεται η βαθμολογία ανά κριτήριο αξιολόγησης, ο τελικός βαθμός καθώς και πώς χαρακτηρίζεται ένας εκπαιδευτικός (ελλιπής 0-30 βαθμοί, επαρκής 31-60, πολύ καλός 61-80, εξαιρετικός 81-100). Ακόμη στο ψηφιακό δελτίο αξιολόγησης θα υπάρχει ενότητα όπου θα καταχωρίζουν οι αξιολογητές την έκθεσή τους (σχόλια, υποδείξεις, κρίσεις κ.λπ.). Το δελτίο θα κοινοποιείται στον αξιολογηθέντα, στους αξιολογητές που έλαβαν μέρος, στον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία ανήκει ο αξιολογηθείς εκπαιδευτικός και στην αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης». Αν ένας εκπαιδευτικός κριθεί «ελλιπής», στη συνέχεια θα παρακολουθεί σεμινάρια για να «επιμορφωθεί».