ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΟΣΕ - ΟΑΣΑ - ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ - ΜΕΤΡΟ: Κάτω τα χέρια απ´ τις συγκοινωνίες

Η πεντάωρη στάση εργασίας θα ξεκινήσει από τις 11 το πρωί και στις 12 το μεσημέρι θα υπάρχει συλλαλητήριο στην πλατεία Κοτζιά. Την Πέμπτη 9/9 η ΠΟΣ πραγματοποιεί νέα πεντάωρη στάση εργασίας ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης που ήρθαν στην επικαιρότητα την προηγούμενη εβδομάδα με την «διαρροή» του σχεδίου νόμου στην εφημερίδα «Κόσμος του Επενδυτή».

Επίσης, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες ετοιμάζουν το ανέβασμα τους στη Θεσσαλονίκη στις 11 του Σεπτέμβρη για την πανεργατική διαδήλωση στη ΔΕΘ. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ έχουν ήδη κλείσει συμμετοχές για ένα πούλμαν και ετοιμάζονται να γεμίσουν και δεύτερο.

Η κυβέρνηση, ειδικά μετά την ψήφιση του Μνημονίου, έχει αποφασίσει ότι θα προχωρήσει σε τεράστιες περικοπές σε όλες τι ΔΕΚΟ, αλλά και σε ιδιωτικοποιήσεις. Το σχέδιο νόμου που φαίνεται να ετοιμάζει για τον ΟΣΕ είναι αποκαλυπτικό για τις κινήσεις σε όλα τα μέτωπα.

Το νομοσχέδιο θα προβλέπει ότι όλη η περιούσια του ΟΣΕ θα περάσει αρχικά στην κατοχή του Δημοσίου και στη συνέχεια θα αρχίσει το ξεπούλημα στους ιδιώτες με πρόσχημα τα χρέη του Οργανισμού προς το Δημόσιο.

Προβλέπονται δραματικές μειώσεις στα δρομολόγια. Στα σχέδια τους είναι το κλείσιμο των 2/3 του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Χωρίς τρένο θα μείνουν πολλές περιοχές, όπως το μεγαλύτερο κομμάτι της Πελοποννήσου, η Θεσσαλία, η Μακεδονία και η Θράκη.

Το πρόσχημα και εδώ είναι η έλλειψη πόρων που θα εξασφάλιζε τη λειτουργία τους. Στις γραμμές που θα παραμείνουν θα υπάρχουν ακόμα λιγότερα δρομολόγια και θα υπάρχει (νέα) αύξηση των εισιτηρίων.

Ιδιωτικοποιείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρία που ήταν υπεύθυνη για την εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού δικτύου για το Δημόσιο, ενώ αρμοδιότητες που είχε ο ίδιος ο ΟΣΕ θα περάσουν στις ΓΑΙΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ που θα λειτουργούν ως ιδιωτικές εταιρίες.

Όσον αφορά τους εργαζόμενους, είναι αυτοί που θα βιώσουν τη μεγαλύτερη επίθεση. Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται μείωση 35% στο προσωπικό του ΟΣΕ, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φτάσει στο 50%. Πάνω από 2200 οργανικές θέσεις θα χαθούν με υποχρεωτική μετάταξη ή συνταξιοδότηση των εργαζόμενων που βρίσκονται τώρα στις αντίστοιχες θέσεις εργασίας. Νέες περικοπές θα υπάρξουν και στους μισθούς αφού στόχος της κυβέρνησης είναι να κόψει 200 εκατομμύρια ευρώ έως το 2011.

Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, το Υπουργείο ετοιμάζει εδώ και καιρό ένα σχέδιο δημιουργίας «Μητροπολιτικού Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών». Στόχος είναι η συγχώνευση της ΕΘΕΛ με τον ΗΛΠΑΠ σε μία νέα εταιρία, και του τραμ, του Μετρό και του ΗΣΑΠ σε μια δεύτερη για «εξυγιανθούν» από τα χρέη των προηγούμενων χρόνων.

Η προπαγάνδα της κυβέρνησης μέσω του φιλικού της Τύπου, αλλά και μέσα από τις επίσημες δηλώσεις των εκπροσώπων του Υπουργείου χρησιμοποιούν αυτό το επιχείρημα κατά κόρον. Τι συμβαίνει όμως πραγματικά;

Δανεισμός

Η αλήθεια είναι ότι στην Αθήνα, στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών καταβάλλεται μόνο το 18% της προβλεπόμενης επιδότησης, με αποτέλεσμα να υπερχρεώνονται μέσα από έναν ασύμφορο δανεισμό, μετατρέποντας έτσι τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στις συγκοινωνίες σε λογιστικά ελλείμματα των συγκοινωνιών. Το ίδιο συμβαίνει και με τον ΟΣΕ.

Όλους τους προηγούμενους μήνες οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια απέναντι σε αυτή την κατάσταση. Τα μπλοκ τους ήταν από τα πιο μαζικά στις Πανεργατικές απεργίες, ενώ κατάφερναν να κάνουν δύο συντονισμένες κινητοποιήσεις πράγμα που δεν είχε συμβεί ούτε στη μεγάλη απεργία της ΕΑΣ (νυν ΕΘΕΛ) στις αρχές της δεκαετίας του ´90.

Ακόμα, οι οδηγοί των λεωφορείων με έκτακτη στάση εργασίας την πρώτη μέρα του Ιουλίου είχαν αναγκάσει την κυβέρνηση να τους πληρώσει τους μισθούς τους, δείγμα της δύναμης και της αποφασιστικότητας τους.

Ο συντονισμός των συνδικάτων στις συγκοινωνίες από την αρχή της νέας σεζόν είναι από τα πιο ελπιδοφόρα παραδείγματα για να απαντήσουμε αποτελεσματικά στις επιθέσεις της κυβέρνησης και της τρόικας. Η μαζική συμμετοχή στη διαδήλωση στη ΔΕΘ μπορεί να δώσει ακόμα περισσότερη ώθηση στον αγώνα τους καθώς θα ενωθούν με όλο το υπόλοιπο εργατικό κίνημα που παλεύει παρόμοιες επιθέσεις.

Η μάχη για δημόσιες συγκοινωνίες και την ανατροπή των σχεδίων του Υπουργείου πάει δίπλα δίπλα με την συνολική ανατροπή του Μνημονίου και τη στάση πληρωμών του χρέους προς τους τραπεζίτες για να πληρώσουν την κρίση αυτοί που τη δημιούργησαν και όχι οι εργαζόμενοι.

Δηλώσεις εργαζόμενων

Η κυβέρνηση μιλά συνεχώς για τον διάλογο και την διαβούλευση, αλλά όλα αυτά είναι παραμύθια. Εμείς το σχέδιο νόμου το πήραμε με πλάγιο τρόπο από κάποιους δημοσιογράφους όταν εμφανίστηκε στα ΜΜΕ.

Η κυβέρνηση δεν κάνει κανένα διάλογο, έχει την τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». Το σχέδιο νόμου είναι πολύ σκληρό, ειδικά για τους εργαζόμενους δεν αφήνει κανένα περιθώριο. Εμείς το απορρίπτουμε συνολικά. Να το πάρουν πίσω.

Οι κινητοποιήσεις στις 8 και στις 9 Σεπτέμβρη είναι μια πρόβα τζενεράλε για μας. Είναι σημαντικό ότι γίνεται κοινή προσπάθεια. Αυτός ο συντονισμός έπρεπε να υπήρχε εδώ και χρόνια, αλλά τορπιλιζόταν για διάφορους λόγους. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι ίδια με παλιότερα.

Προσπαθούμε να έχουμε μαζική παρουσία και στην Έκθεση. Θα κάνουμε αρχικά δική μας συγκέντρωση στον επιβατικό σταθμό Θεσσαλονίκης, στη συνέχεια θα ενωθούμε με την πορεία των συνδικάτων και θα έχουμε κοινή παρουσία με τα υπόλοιπα κομμάτια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, οργανωτικός γραμματέας της ΠΟΣ

Η συμμετοχή στην κινητοποίηση της Τετάρτης περιμένω ότι θα είναι μαζική. Η ανταπόκριση από τους συναδέλφους είναι θετική. Χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε συγκεκριμένα τις ανασφάλειες που νιώθει ο κόσμος αυτή την περίοδο.

Από τη δική μας πλευρά λέμε ότι πρέπει να ανατρέψουμε τα σχέδια τους. Να μην χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των μεταφορών. Αντίθετα, λέμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να ενισχύσει τη χρηματοδότηση μέσω του προϋπολογισμού. Οι μεταφορές χρειάζεται να είναι κοινωνικό αγαθό.

Έχουμε αποφασίσει ότι θα συμμετέχουμε με αντιπροσωπεία και στη διαδήλωση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στις 11 του Σεπτέμβρη.

Παναγιώτης Νίκου, εργαζόμενος στο ΤΡΑΜ

Εργαζόμενοι σε Κίνηση

Κυκλοφόρησε το τρίτο φύλλο του εργατικού εντύπου «Εργαζόμενοι σε Κίνηση» εν όψει της κοινής στάσης εργασίας των εργαζόμενων σε όλες τις συγκοινωνίες και της πανεργατικής διαδήλωσης στη ΔΕΘ.

Κεντρικό αίτημα του φυλλαδίου είναι να σταματήσουν οι επιθέσεις της κυβέρνησης και της τρόικας στο δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών και οι επιμέρους επιθέσεις σε κάθε χώρο με βασικά εξιλαστήρια θύματα τους ίδιους τους εργαζόμενους. Μέσα από κείμενα εργαζόμενων και συνδικαλιστών δίνεται η εικόνα της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στους χώρους μετά τις επιθέσεις του προηγούμενου διαστήματος. Τονίζεται ότι χρειάζεται να συνεχίσει ο συντονισμός όλων των συνδικάτων που έχει ήδη ξεκινήσει για να ανατραπούν όλα τα αντεργατικά μέτρα, όπως οι απολύσεις στο Μετρό.

Γράφει ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του σωματείου του Μετρό: «προχωράνε στην απόλυση 280 δόκιμων. Πρόκειται για σταθμάρχες, εκδότες, τεχνίτες, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί από την ΑΜΕΛ(ξόδεψε χρήματα δηλ. ο ελληνικός λαός για να τους εκπαιδεύσει)και τώρα απολύονται. Αν φύγουν αυτά τα άτομα, τα οποία από ότι καταλαβαίνουμε δεν θα είναι τα μόνα, θα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Σταμάτης Λαγός, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ, που εξηγεί γιατί και πως μπορούμε να σταματήσουμε τη διάλυση του σιδηρόδρομου. «Η κυβέρνηση προσπαθεί να «ξεκαθαρίσει» τα πράγματα στον Σιδηρόδρομο τόσο από άποψη ελλειμμάτων και από συγκοινωνιακό έργο, όσο και από προσωπικό για να τον παραδώσει σε ιδιώτες», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Το σχέδιο της κυβέρνησης του ΔΝΤ για την ΕΘΕΛ, φαίνεται πως είναι το ίδιο με αυτό που θέλει να εφαρμόσει για τον ΟΣΕ» εκτιμούν και οι εργαζόμενοι στα δημόσια λεωφορεία και αποκαλύπτουν στοιχεία για την προσπάθεια διάλυσης της ΕΘΕΛ.

Στην τελευταία σελίδα φιλοξενείται άρθρο του Κώστα Σαρρή, δημοσιογράφου, που επιχειρηματολογεί γιατί η εργατική λύση για την αντιμετώπιση της κρίσης είναι η στάση πληρωμών του χρέους.

Η επόμενη συνάντηση των «Εργαζόμενων σε Κίνηση» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο18 Σεπτέμβρη στην πλατεία Δημαρχείου (Κρατίνου 7) στις 11 το πρωί.