ΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΟΣΕ 24ωρη στις 10 Ιούνη

Για την επιτυχία της απεργίας η ΠΟΣ έχει ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα να οργανώνει ενημερωτικές συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ το ΔΣ της ΠΟΣ θα προχωρήσει την Δευτέρα 14/6 σε έκτακτη συνεδρίαση για να αποφασίσει απεργιακή κλιμάκωση. 

Ο ΟΣΕ είναι η νούμερο ένα επιχείρηση στη λίστα των ΔΕΚΟ, που έχει μπει στο στόχαστρο της κυβέρνησης. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Ρέππας, το νομοσχέδιο για την «εξυγίανση» του οργανισμού θα κατατεθεί μέσα στον Ιούνη. Θα προβλέπει πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ, ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας καθώς και σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Στα άμεσα πλάνα περιλαμβάνεται το κλείσιμο των «ζημιογόνων» δρομολογίων εκτός του βασικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης και μετατάξεις. 

Οσο για το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι πρόκειται για «αξιοποίηση» και όχι για ξεπούλημα το δημοσίευμα των ΝΕΩΝ (5/6) είναι αποκαλυπτικό: «Στο κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνονται το κλείσιμο όλων των ζημιογόνων δρομολογίων, εκτός του βασικού άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης και η ένταξη ορισμένων εξ αυτών σε επιδοτούμενο καθεστώς άγονων γραμμών». Επίσης στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η μείωση προσωπικού ακόμη και κατά 50% καθώς και η πώληση των φιλέτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. 

Εκποίηση

«Το υπουργείο Μεταφορών είναι αποφασισμένο να προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κυρίως μέσω ΣΔΙΤ, για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια χρέη του Οργανισμού. Η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, η αξία της ανέρχεται σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και η αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο από τα φιλέτα που έχει στο περιουσιολόγιο του ο Οργανισμός είναι τα παραθαλάσσια οικόπεδα που βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής του από την Αθήνα έως την Κόρινθο και από εκεί μέχρι την Πάτρα. Ειδικότερα, τα οικόπεδα στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα αναμένεται να είναι περιζήτητα, δεδομένου ότι η νέα γραμμή του ΟΣΕ μετατοπίζεται προς την πλευρά της Εθνικής Οδού». 

«Σήμερα Δευτέρα 7/6 είχαμε τρεις ενημερωτικές συγκεντρώσεις στην Κατερίνη, στο Βόλο και στη Λάρισα», μας είπε ο Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, μέλος του ΔΣ του σωματείου Λαρισαϊκός. «Ολοι οι συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα θα συμμετέχουν την Πέμπτη στην απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα. Τώρα πια είναι φανερό ότι οι πιέσεις της τρόικας απειλούν το μέλλον του ΟΣΕ και τις θέσεις εργασίας μας. Μέσα στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η μείωση του μισού προσωπικού. Ο υπουργός μιλά για μετατάξεις αλλά μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν φωνές που μιλούν για απολύσεις. Στην πραγματικότητα θέλουν τον ακρωτηριασμό του ΟΣΕ. Εμείς τόσα χρόνια ζητούσαμε ανάπτυξη του σιδηρόδρομου και τώρα πάνε να καταργήσουν ολόκληρες γραμμές όπως της Πελοποννήσου και της Βόρειας Ελλάδας. Στην ουσία έχουν σαν στόχο να μείνει μόνο το δρομολόγιο Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Μετά από όλα αυτά η απεργιακή κλιμάκωση είναι αναγκαιότητα. Η 24ωρη απεργία θα είναι η αρχή».


ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Νέα στάση στις 16/6

Με κοινή 24ωρη απεργία απάντησαν την Πέμπτη 3 Ιούνη όλα τα συνδικάτα των συγκοινωνιών της Αθήνας στα μέτρα λιτότητας κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ. Την απεργία προκήρυξε η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) που μαζί με τα ΔΣ των συνδικάτων σε ΟΑΣΑ, ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ έχουν συγκροτήσει ένα διαπαραταξιακό συντονιστικό που οργανώνει την κοινή δράση των εργαζόμενων σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες. Την ίδια ημέρα έγινε παράσταση διαμαρτυρίας του συντονιστικού στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, ενώ το Συνδικάτο Εργαζόμενων ΟΑΣΑ μετέτρεψε την παράσταση σε απεργιακή συγκέντρωση όλων των εργαζόμενων στα μπλε λεωφορεία. 

Τα συνδικάτα των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες που για πρώτη φορά συντονίζονται με κοινές απεργιακές κινητοποιήσεις απαιτούν: «Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες με κοινωνικό ρόλο και χαρακτήρα, σταθερή πηγή χρηματοδότησης, εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών προς όφελος του πολίτη, βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου- άμεσες προσλήψεις -μείωση της ανεργίας, όχι στην κατεδάφιση των μισθολογικών, εργασιακών ασφαλιστικών δικαιωμάτων, ανάκληση των αντεργατικών-αντικοινωνικών μέτρων, ελεύθερες διαπραγματεύσεις των ΣΣΕ». 

Μετά τη συνάντηση της Πέμπτης με τον ΓΓ του Υπουργείου, οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν τους συγκεντρωμένους ότι στην ουσία δεν υπήρχε καμία δέσμευση για τα αιτήματά τους και ανακοίνωσαν ότι θα συνεδριάσει το συντονιστικό για να αποφασίσει το επόμενο βήμα. Οι εργαζόμενοι ξέσπασαν σε φωνές απαιτώντας να συνεδριάσουν την ίδια ημέρα και να αποφασίσουν κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Κάτω από την πίεση των συγκεντρωμένων αναγκάστηκαν να ορίσουν τη συνεδρίαση το μεσημέρι της Τρίτης 8 Ιούνη. Εκεί αποφασίστηκε στάση εργασίας την Τετάρτη 16/6 ώρα 11πμ-4μμ και συγκέντρωση. 

«Δεν πρέπει να αφήσουμε το περιθώριο στην κυβέρνηση να κόβει τους μισθούς μας και τη χρηματοδότηση της δημόσιας συγκοινωνίας», μας είπε ο Βασίλης από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού. «Δεν φτάνει που μας έκοψαν το 7% του μισθού μας, αλλά στην ουσία δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για να καλυφθούν τα πάγια έξοδα του οργανισμού. Αυτό το μήνα βρέθηκαν την τελευταία στιγμή τα κονδύλια για να πληρωθούμε. Δεν σηκώνει άλλη αναμονή. Είμαστε ένα ιστορικό συνδικάτο και τώρα ήρθε η ώρα εμείς οι καινούργοι να γράψουμε τη δικιά μας ιστορία. Έχουμε πολύ μεγάλη δύναμη. Αν κατεβούμε όλοι μαζί σε απεργία διαρκείας μπορούμε να τους αναγκάσουμε να τα πάρουν όλα πίσω».


STOP στις αποκρατικοποιήσεις

Ένα ευρύ πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη ο Παπακωνσταντίνου, που περιλαμβάνει από τον ΟΣΕ, μέχρι τα αεροδρόμια, τα ΕΛΤΑ, την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, και άλλους οργανισμούς.

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εκχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρείας, την πώληση του 10% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ, του 23% της ΕΥΑΘ, του 39/% των ΕΛΤΑ, την πλήρη ιδιωτικοποίηση των καζίνο, την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Ελ. Βενιζέλος με τη γερμανική Χόχτιφ. Παράλληλα θα εφαρμοστούν συμβάσεις παραχώρησης στα 33 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία θα μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες, ενώ αποφασίστηκε επίσης η εισαγωγή περισσότερων λιμανιών στο Χρηματιστήριο και να δοθούν σε ιδιώτες, μέσω συμβάσεων παραχώρησης, τα τμήματα της Εγνατίας Οδού με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο. 

Η κυβέρνηση υπολογίζει ότι μέσα από αυτά τα ξεπουλήματα θα εξοικονομήσει 1 δις ευρώ το χρόνο. Ταυτόχρονα προσπαθούν να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι δεν πρόκειται για ένα ευρύ πρόγραμμα ξεπουλήματος, αλλά ότι πρόκειται απλά για μία κίνηση με στόχο την «αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας», αφού το κράτος θα διατηρήσει την συμμετοχή του σε υποδομές και οργανισμούς. 

Στην πραγματικότητα πρόκειται για μία καταστροφική πολιτική, συνέχεια της πολιτικής της ΝΔ που χάρισε την Ολυμπιακή και τον ΟΛΠ στα αρπαχτικά της αγοράς. Γι αυτό και οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ αναπαράγουν τα ίδια ψεύτικα επιχειρήματα περί ελλειμματικών οργανισμών που δήθεν ζημιώνουν το κράτος. Η αλήθεια είναι όμως ότι η πολιτική των περικοπών και της διάλυσης των δημοσίων οργανισμών μετέτρεψε τις ΔΕΚΟ σε ελλειμματικές. 

Αποκάλυψη

Σε εφημερίδα που εκδίδει το συνδικάτο ΟΑΣΑ «ο κόσμος των συγκοινωνιών» (Μάιος 2010) μία αποκάλυψη της παράταξης Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία δείχνει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο πώς το κράτος μετέτρεψε τον ΟΑΣΑ σε ελλειμματικό. 

Η συνταγή είναι ίδια, σε όλες τις ΔΕΚΟ. Περικοπή της χρηματοδότησης και αύξηση του δανεισμού προκειμένου να βγάλουν πέρα τα λειτουργικά τους έξοδα. Για παράδειγμα το 2009 ο ΟΑΣΑ έπρεπε να πάρει από το υπουργείο Οικονομικών 534 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση όμως ήταν 135 εκατομμύρια και το υπόλοιπο ποσό, περίπου 400 εκατομμύρια, καλύφθηκε από δανεισμό. 

Με την ίδια διαδικασία δημιουργήθηκαν τα ελλείμματα και στην Ολυμπιακή και στον ΟΣΕ που έχει μπει στο στόχαστρο από τον καιρό του Χατζηδάκη, ο οποίος δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει το έργο του. 

Πρόκειται στην ουσία για ένα προμελετημένο έγκλημα που θα οδηγήσει σε κατάργηση δρομολογίων, μείωση προσωπικού και αυξήσεις στα εισιτήρια σε βάρος των επιβατών. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και σε όλες τις ΔΕΚΟ δεν μπορούν να αφήσουν το έγκλημα της ιδιωτικοποίησης να μπει σε εφαρμογή. 

Γι´ αυτό έχει τεράστια σημασία στο πλευρό των εργαζόμενων του ΟΣΕ να βγουν όλα τα δυνατά και οργανωμένα συνδικάτα των ΔΕΚΟ. Με κοινές συντονισμένες απεργίες, στις συγκοινωνίες, στην ΕΥΔΑΠ, στα ΕΛΤΑ, οι χιλιάδες εργαζόμενοι αυτών των οργανισμών, που έχουν κρατήσει με τους αγώνες τους αυτές τις υπηρεσίες στο δημόσιο, μπορούν να εμποδίσουν τα ξεπουλήματα και να πετάξουν και αυτό το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων στα σκουπίδια.