Εργατικό κίνημα
ΟΣΕ: Και στο «αριστερό» μεσοπρόθεσμο, μία από τα ίδια!

Στο πολυνομοσχέδιο – μεσοπρόθεσμο που κατατέθηκε στη βουλή και θα ψηφισθεί με διαδικασίες επείγοντος καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου, συμπεριλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν το σιδηρόδρομο. 
 
Χωρίς να υποτιμώ τη σοβαρότητα των άλλων νεοφιλελεύθερων διατάξεων του πολυνομοσχεδίου, επιτρέψτε μου να καταθέσω 2 παρατηρήσεις που αφορούν τις διατάξεις αυτές.
 
1. Η αναφορά του πολυνομοσχεδίου στα «χρέη του ΟΣΕ» ολοκληρώνει μία ακόμη νεοφιλελεύθερη κωλοτούμπα του κ. Τσίπρα, ο οποίος ως αριστερή αντιπολίτευση είχε αποδεχτεί ότι το περίφημο «χρέος ΟΣΕ» αφορά κατασπατάληση και διαφθορά αξίας τουλάχιστον 8 δις εκατ. ευρώ ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων. Με την κωλοτούμπα αυτή, αποδεχόμενος τη διαφθορά ως «χρέος του ΟΣΕ» ξεπλένει όλους αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια έκαναν πάρτυ στα σιδηροδρομικά έργα σε βάρος του ελληνικού λαού!
 
2. Οι υποψήφιοι αγοραστές, απαίτησαν να ξεμπλεχτεί το απίστευτο κουβάρι του σιδηροδρόμου προκειμένου να τον πάρουν και φτηνά και απαλλαγμένο από οποιαδήποτε ευθύνη. Έτσι το δημόσιο αναλαμβάνει όλα τα «χρέη» του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναλαμβάνει εκτός της ολοκλήρωσης των έργων και τη συντήρηση (ακούστηκε ότι διατέθηκαν 130 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ) της γραμμής, ώστε όταν αγοραστούν οι εταιρείες, να αρχίζουν να προσφέρουν κέρδη από το πρώτο λεπτό.
 
Σε όλα αυτά, οι σιδηροδρομικοί αλλά και όλη η κοινωνία πρέπει να απαντήσουν δυναμικά και άμεσα. Την επόμενη εβδομάδα συνεδριάζει η Διοίκηση της ΠΟΣ προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση και να πάρει αποφάσεις. Το ίδιο πρέπει να κάνουν και όλοι οι φορείς της κοινωνίας, με δεδομένο ότι, η δημόσια περιουσία, είναι και πρέπει να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για όλη την κοινωνία.
Παναγιώτης Τερζόγλου
Μέλος της Διοίκησης της ΠΟΣ