Εργατικό κίνημα
Συντονισμένη απεργιακή απάντηση στο ξεπούλημα OΛΠ - ΟΣΕ

22/10, η προηγούμενη απεργία ενάντια στο ξεπούλημα των λιμανιών

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια στις 21 Δεκέμβρη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα. Μαζί τους συντονίζονται οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ με τρίωρη στάση εργασίας (12 μέχρι το τέλος του ωραρίου). Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια θα ακολουθήσει διαδήλωση μέχρι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). 
 
Οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους με την απόφαση για την απεργία, ενώ την Τετάρτη 9/12 είχαν παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου όπου έδωσαν στοιχεία για το πώς έχει εξελιχθεί η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης. 
 
Στη συνέντευξη μίλησαν ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών και ο Νίκος Γεωργίου, πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ. Αναφέρθηκαν στις συνεχείς αναβολές των ημερομηνιών για την κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους και εξήγησαν ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι «πολιτικά και νομικά νεκρός».  Εκτός όλων των άλλων έχει παραμεριστεί το ΔΣ του ΟΛΠ και τις διαπραγματεύσεις τις κάνει το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, άσχετα αν το ίδιο ονομάζει τον εαυτό του «τεχνικό σύμβουλο» για να αποποιηθεί των ευθυνών που θα προκύψουν μετά την ιδιωτικοποίηση. 
 
Τόνισαν ότι πρέπει τώρα να αποσυρθούν οι διαγωνισμοί και να ξεκινήσει διάλογος πάνω σε τέσσερις βασικές αφετηρίες: Να εξασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Λιμανιού, να εξασφαλιστούν οι εργασιακές σχέσεις, να υπάρξει θεσμοθετημένη σχέση με τους δήμους της γύρω περιοχής και έτσι να αναπτυχθεί το λιμάνι.    
 
Έθεσαν ερωτήματα για το πώς προσδιορίστηκε ότι πρέπει να πωληθεί το 67% των μετοχών του ΟΛΠ τη στιγμή που στο πρώτο Μνημόνιο το ποσοστό αυτό ήταν 22%, γιατί δεν έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα των μελετών για τον Οργανισμό που είχαν γίνει το 2013-2014, ενώ ζήτησαν και τα πρακτικά συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ που κατέληξαν στις αποφάσεις για τους διαγωνισμούς.
 
Επίσης, ανέδειξαν για μια ακόμα φορά το ζήτημα των παράνομων φοροαπαλλαγών στην Cosco, για τις οποίες έχει καταδικαστεί το ελληνικό δημόσιο πληρώνοντας μεγάλα πρόστιμα. Η κινέζικη πολυεθνική θα έπρεπε να πληρώσει αυτά τα χρήματα άμεσα. Ακόμα, είπαν ότι η αποτίμηση του Οργανισμού γίνεται με διαδικασίες fast-track σαν να ήταν ο ΟΛΠ ένα οικοπεδάκι στον Πειραιά. 
 
Τέλος, ανέφεραν ότι όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η σημερινή έχουν επιδιώξει να επαναφέρουν το «θατσερικό μοντέλο» που όμως απέτυχε στην ίδια τη Βρετανία, ενώ ενημέρωσαν ότι έχουν ζητήσει ψηφίσματα συμπαράστασης από σωματεία εργαζόμενων στα λιμάνια όλης της Ευρώπης.  
 
Θυμίζουμε ότι ο συντονισμός των εργαζόμενων στα λιμάνια, στις συγκοινωνίες και τις μεταφορές ξεκίνησε στις 24 Νοέμβρη όταν οργάνωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου στο κτίριο του ΟΣΕ στην Καρόλου για το πώς θα αντιμετωπίσουν την απειλή της ιδιωτικοποίησης. 
 
Είναι ανοιχτό αν θα βγάλουν απεργιακές αποφάσεις και καλέσματα για τις 21/12 τα υπόλοιπα συνδικάτα που καλύπτουν τους εργαζόμενους στους παραπάνω χώρους (ΣΕΛΜΑ, Συνδικάτο ΟΑΣΑ κτλ).