Συγκοινωνίες: Αυξήσεις στους μισθούς όχι στα εισιτήρια

Ακινητοποιημένα παρέμειναν την Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη τα τρένα του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξαν από κοινού τα Σωματεία των τριών συγκοινωνιών. Με αυτή την προειδοποιητική, όπως την χαρακτήρισαν, απεργιακή τους κινητοποίηση, οι εργαζόμενοι των μέσων σταθερής τροχιάς που ανήκουν πλέον στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θύμισαν τη δύναμη που έχουν να παραλύουν τις μεταφορές σε ολόκληρη την Αθήνα.

Παρά το γεγονός ότι οι ηγεσίες των Σωματείων στα λεωφορεία και τα τρόλεϋ που ανήκουν στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των Σωματείων της ΣΤΑΣΥ να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία και να την μετατρέψουν σε απεργία όλων των ΜΜΜ, ο αντίκτυπος της κινητοποίησης ήταν φανερός στους δρόμους της πόλης. Εκατοντάδες εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στο σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα διαδηλώνοντας, την ίδια ώρα με τους εργαζόμενους στο Μέταλλο, έξω από το υπουργείο Οικονομικών. Στο πλευρό τους με πανό που έγραφε “ελεύθερη πρόσβαση στα ΜΜΜ για άνεργους και επισφαλείς” διαδήλωσαν “άνεργοι από τις γειτονιές της Αθήνας”.

“Σήμερα έχουμε προειδοποιητική 24ωρη απεργία με πρώτο ζήτημα την εναντίωσή μας στην αύξηση του κομίστρου”, μας είπε ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου σωματείου στο μετρό, “Δεν δεχόμαστε την αύξηση του εισιτηρίου, επιμένουμε και ζητάμε τη μείωσή του κάτω από ένα ευρώ, να μπορεί να το πληρώνει ο φτωχός ελληνικός λαός, να μην το πληρώνει ο φοιτητής, ο άνεργος, ο συνταξιούχος. Επιπλέον, είμαστε αποφασισμένοι, αν υλοποιήσουν αυτά τα οικονομικά μέτρα που λένε, να το κλείσουμε και να μην ξανανοίξει”.

Δημόσιο αγαθό

“Η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να είναι δωρεάν για τις ευπαθείς ομάδες και με χαμηλό εισιτήριο για τους υπόλοιπους. Στα ΜΜΜ κινούνται εργάτες, όχι βιομήχανοι και πλούσιοι”, μας είπε ο Σπύρος Ρεβύθης, ηλεκτρολόγος στο ΜΕΤΡΟ και ταμίας του ΣΕΛΜΑ, “Εμείς έχουμε δεχτεί πάνω από 40% μέσο όρο μείωση, οι μισθοί μας είναι ήδη πολύ χαμηλοί, έχουμε πρόβλημα επιβίωσης κι αν γίνουν κι άλλες περικοπές δε θα μπορούμε να ζήσουμε. Τα σχέδιά τους για τις συγκοινωνίες είναι να τα απαξιώσουν, να τα φέρουν σε άθλια κατάσταση ώστε να τα χαρίσουν στα αφεντικά τους που τους σπονσοράρουν και τους βγάζουν κυβέρνηση.

Σήμερα έχουμε καθολική συμμετοχή στην απεργία, οι συνάδελφοι έδωσαν για άλλη μια φορά το στίγμα τους ότι είναι εδώ και αγωνίζονται και θα αγωνίζονται μέχρι να νικήσουμε. Η λέξη που αρμόζει στην παρούσα φάση είναι μόνο επανάσταση, να βγει ο κόσμος, να ξεχυθεί και να τα κλείσει όλα”.

“Οι εργαζόμενοι των ΔΕΚΟ, μεταξύ αυτών και της ΣΤΑΣΥ, προβλέπεται να ενταχθούν στο μισθολόγιο του Δημοσίου, που σημαίνει σημαντικές μειώσεις των μισθών, κατάργηση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ελεύθερων Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και της ισχύος των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας”, αναφέρει ανακοίνωση της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ για την απεργία, “Να σημειωθεί ότι έχουν ήδη προηγηθεί υπέρογκες μειώσεις στους μισθούς μας, οι οποίες οδήγησαν στην μείωση της δαπάνης μισθοδοσίας της Εταιρίας κατά 48% τα τελευταία 3 χρόνια. Έτσι οι επερχόμενες μειώσεις θα οδηγήσουν τους εργαζόμενους σε οικονομική καταστροφή.

Την ίδια στιγμή διαρρέουν στον τύπο σχέδια και σκέψεις για ιδιωτικοποίηση του τομέα συντήρησης υλικού, του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ μαζί με του ΟΣΕ, που θα οδηγήσουν σε πλήρη ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων. Είναι ένα ακόμα επεισόδιο στο προμελετημένο έγκλημα της διάλυσης του ΗΣΑΠ και γενικότερα των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Μπροστά σε αυτή την επίθεση οι εργαζόμενοι σε ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Θα κλιμακώσουμε με κάθε τρόπο και μέσο τον αγώνα μας, μαζί με τους εργαζόμενους όλης της χώρας. Παράλληλα, εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στο επιβατικό κοινό και καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στη νέα υπέρογκη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, αλλά να επαναφέρει την τιμή τους στα επίπεδα του 2009”.