Φοιτητικό κίνημα
Κι όμως, το Ν/Σ δεν είναι “μπαλτάς” στις μνημονιακές επιθέσεις στην Παιδεία

Δόθηκε για δημόσια διαβούλευση το νέο Νομοσχέδιο για την Παιδεία, ενώ έχει αναρτηθεί στο σάιτ του υπουργείου Παιδείας. 
Οι επιθέσεις από την μεριά των δεξιών είτε των Γεωργιάδηδων είτε των συμμετεχόντων στις αντιδραστικές πρωτοβουλίες (όπως η πρωτοβουλία «Όχι Μπαλτά στην Παιδεία») ήταν προσπάθειες να πιέσουν την κυβέρνηση να μην ακουμπήσει κανένα από τα μνημονιακά τερατουργήματα που είχαν επιβάλλει τα τελευταία χρόνια.  
 
Από αυτή την άποψη η κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης, της Τράπεζας Θεμάτων και το πάγωμα της αξιολόγησης είναι θετικές κινήσεις. Παρόλα αυτά όπως τονίζουν από την πρώτη στιγμή εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων δεν αγγίζει πολλά άλλα κομμάτια των επιθέσεων. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία είναι το ζήτημα του ασύλου των πανεπιστημιακών χώρων. Στο νομοσχέδιο αναφέρεται η επαναφορά του ασύλου έτσι ώστε να διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες, αλλά όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Μπαλτάς σε συνέντευξή του στο Mega «σε ό,τι αφορά την προστασία των πανεπιστημιακών χώρων, αφήνουμε τα πράγματα ακριβώς όπως τα έχει ο νόμος Διαμαντοπούλου».
 
Στα σχολεία
 
Σε ό, τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των σχολείων η ΕΑ μίλησε με τον Δημήτρη Πολυχρονιάδη, μέλος των Παρεμβάσεων και του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας που ανάμεσα σε άλλα μας δήλωσε: 
 
«Ό, τι καταργεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, είναι αποφάσεις από τα Συνέδρια των εκπαιδευτικών. Ήταν αποφάσεις που είχαν στηριχτεί ομόφωνα από όλους τους εκπαιδευτικούς κι όχι μόνο από μας, τις Παρεμβάσεις. Όσον αφορά την αξιολόγηση, καταργεί ορισμένα σημεία της, αλλά τα υπόλοιπα παραμένουν, έστω ανενεργά κάτω από τους αγώνες μας. Εμείς παλεύουμε για την συνολική κατάργησή της. Επίσης, συζητούν για μια «άλλη αξιολόγηση». Εμείς είμαστε κάθετα αντίθετοι. 
 
Ακόμα, το νομοσχέδιο δεν επουλώνει τις πληγές στην Ειδική Αγωγή από τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Ήταν το κομμάτι της εκπαίδευσης που χτυπήθηκε περισσότερο από όλα. Εδώ και 13 χρόνια μόνο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται. Δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Έχουν διαλύσει και την παράλληλη στήριξη σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. 
 
Ελαστικές σχέσεις
 
Δεν αγγίζουν το ζήτημα με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση. Παραμένει η τιμωρητική διάταξη ότι αν ένας εκπαιδευτικός αρνηθεί να υπηρετήσει εκεί που τον διορίζουν λόγω προβλημάτων, τότε για ένα χρόνο δεν θα βρίσκεται στους πίνακες. Πριν ήταν ακόμα χειρότερα, ήταν δύο τα χρόνια. 
 
Εμείς θέλουμε μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσει η κατηγοριοποίηση. Στην Πρωτοβάθμια είναι τρεις κατηγορίες εκπαιδευτικών, στην Δευτεροβάθμια είναι πέντε. Οι αναπληρωτές είναι στρατός ομηρίας. Έρχονται πολύ αργά στα σχολεία, μέχρι τα Χριστούγεννα έχουμε κάθε χρόνο κενά και ελλείψεις. Παλεύουμε για την κατάργηση των ελαστικών σχέσεων και τον διορισμό με ΑΣΕΠ. Θέλουμε προσλήψεις με το πτυχίο και τα χρόνια υπηρεσίας. 
 
Συνολικά για το νομοσχέδιο οι αλλαγές είναι άτολμες, «εξ απαλών ονύχων». Στην ουσία οι μνημονιακές πολιτικές που ξεθεμελίωσαν το σχολείο παραμένουν σε μεγάλο βαθμό. Εμείς δεν θα σταματήσουμε τους αγώνες μας μέχρι την κατάργηση όλων των μνημονιακών πολιτικών».