ΠΟΣ - ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ - 8/9 Κοινή στάση εργασίας και συγκέντρωση

Εχουν ήδη αποφασίσει τη συμμετοχή τους στην πανεργατική διαδήλωση στη ΔΕΘ στις 11 Σεπτέμβρη, όπου θα δώσουν και κοινή συνέντευξη Τύπου ενάντια στις επιθέσεις της κυβέρνησης και της τρόικας. Την Πέμπτη 9/9, η ΠΟΣ θα προχωρήσει σε νέα στάση εργασίας ενάντια στο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να καταθέσει η κυβέρνηση για το ξεπούλημα του ΟΣΕ.

Ο «Κόσμος του Επενδυτή» του Σαββατοκύριακου 28-29 Αυγούστου είχε δισέλιδη παρουσίαση του νομοσχεδίου που σκέφτεται να κατεβάσει το Υπουργείο και «διέρρευσε» στη συγκεκριμένη εφημερίδα για να μετρήσει αντιδράσεις, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Κάθε άρθρο από τα 43 του σχεδίου νόμου που ετοιμάζουν είναι εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις του «επικαιροποιημένου» Μνημονίου και της τρόικας. Η περιουσία του Οργανισμού περνάει αρχικά στο Δημόσιο και στη συνέχεια θα αρχίσει το ξεπούλημα κομματιών με πρόσχημα τα χρέη του ΟΣΕ. 

Θα γίνει δραματική περικοπή των δρομολογίων του πιο φιλικού προς το περιβάλλον μέσου που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Θα κλείσουν τα 2/3 του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου! Αν εξαιρέσει κανείς τον κεντρικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνα και τις προαστιακές γραμμές, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια (δίκτυο Πελοποννήσου, Θεσσαλικό δίκτυο, δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας, δίκτυο Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δίκτυο Αθήνα-Στυλίδα) πάνε για κλείσιμο μέχρι να βρεθούν πόροι για τη λειτουργία τους. Για την περίοδο 2011-2013 οι επιδοτήσεις των επιβατικών δρομολογίων δεν θα ξεπεράσουν τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων αφού θα προωθηθεί νέα τιμολογιακή πολιτική. 


Το σχέδιο νόμου αναφέρει ότι ο ΟΣΕ θα μπορεί να ιδρύει θυγατρικές εταιρείες οποιασδήποτε μορφής ή να συμμετέχει σε εταιρείες σε κοινοπραξίες και να τους εκχωρεί αρμοδιότητες και δραστηριότητες του. Με απλά λόγια ανοίγει τις πύλες για τους ιδιώτες, για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκμεταλλευόταν τον σιδηρόδρομο για χάρη του δημοσίου και θα παραδοθούν στις ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αρμοδιότητες που πριν είχε ο ίδιος ο ΟΣΕ. Οι δύο τελευταίες θα λειτουργούν ουσιαστικά ως ιδιωτικές εταιρείες. 

Τρομακτική είναι η επίθεση στα δικαιώματα των εργαζόμενων. Θα υπάρξει 35% μείωση του προσωπικού στον Οργανισμό και 50% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε απόλυτα νούμερα, αυτό σημαίνει ότι καταργούνται 2200 οργανικές θέσεις. Θα υπάρχει υποχρεωτική μετάταξη ή συνταξιοδότηση αυτών των εργαζόμενων, ενώ το κείμενο του Μνημόνιου αναφέρει ότι μπορεί να γίνουν απολύσεις αν χρειαστεί στους φορείς που είναι υπό επιτήρηση.

Μείωση θα υπάρχει και στους μισθούς αφού θα κοπούν τα επιδόματα που αποτελούν βασικό κομμάτι του μισθού. Θα πέσουν στο10%. Στόχος της κυβέρνησης είναι να κόψει 200 εκατομμύρια ευρώ έως το 2011.

Η επίθεση της κυβέρνησης κλιμακώνεται, ξέρει όμως ότι δεν έχει εύκολο δρόμο. Οι στάσεις εργασίας και η συμμετοχή στην διαδήλωση στη ΔΕΘ μπορούν να είναι η αφετηρία για μια απεργιακή ανταρσία από όλα τα συνδικάτα των συγκοινωνιών. Ο συντονισμός μεταξύ τους και η σύνδεση με τα υπόλοιπα κομμάτια της εργατικής τάξης είναι ο συνδυασμός που μπορεί να μπλοκάρει τις ιδιωτικοποιήσεις, που μπορεί να ανατρέψει τα μέτρα τους.