Περιβάλλον
Πειραιάς: Παγώνουν τα σχέδια Cosco-κυβέρνησης για τον προβλήτα ΙV

Με περικοπές εγκρίθηκε τελικά το master plan Cosco και κυβέρνησης στον Πειραιά κάτω από τις αντιδράσεις κατοίκων, συνδικάτων και δήμων της περιοχής. Στην επαναληπτική συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) που έγινε την περασμένη Τετάρτη, την ίδια ώρα που απ' έξω γινόταν κινητοποίηση κατοίκων και των δήμων Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας καθώς και σωματείων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, απορρίφθηκε η πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan του ΟΛΠ “γιατί δεν είναι ώριμες οι συνθήκες”. Επιπλέον δεν προχωράει ούτε το έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας καθώς δεν τέθηκε καν από τον ΟΛΠ για συζήτηση στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Η. Μπέλλου στην Καθημερινή: “Η πλευρά της Cosco δηλώνει αρμοδίως στην «Κ» «αιφνιδιασμένη»... Σημειώνεται πως σε λίγες εβδομάδες είναι προγραμματισμένη η έλευση στην Αθήνα του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ, με τις επενδύσεις της Cosco να αποτελούν εμβληματικό κεφάλαιο στις σχέσεις των δύο χωρών. Στην πραγματικότητα, αυτό που συνέβη και οδήγησε στο «πάγωμα» του προβλήτα ΙV ήταν το γεγονός πως το σύνολο των παραλιμένιων δήμων και ειδικά του Περάματος και της Δραπετσώνας - Κερατσινίου, που ελέγχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και τα συνδικάτα μετάλλου που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ, αλλά και η ένωση ναυπηγοεπισκευαστών, αντέδρασαν εντονότατα. 

Για το θέμα φέρεται, από το υπουργείο Ναυτιλίας, να είναι ενήμερο το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο λέγεται πως αξιολόγησε τόσο την ανάγκη διαμόρφωσης συναίνεσης της τοπικής κοινωνίας όσο και την ανάγκη διαμόρφωσης «μιας νέας βάσης συνεννόησης με την Cosco που θα πατάει σε στερεότερες βάσεις αλληλοκατανόησης. Η Cosco πάντως μπορεί –και αναμένεται να το πράξει– να υποβάλει εκ νέου το σχέδιο για τον προβλήτα ΙV αλλά όχι πριν περάσει εύλογο χρονικό διάστημα, για να «ωριμάσει το έργο», όπως χαρακτηριστικά έλεγαν χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας. Μόνο που η διαδικασία αυτή σημαίνει στην καλύτερη περίπτωση έξι μήνες με ένα χρόνο για να γίνουν οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες”.

Κάτοικοι, σωματεία, φορείς, συλλογικότητες και δήμοι του Πειραιά δεν πρέπει να δώσουν ούτε ένα λεπτό συναίνεσης στην κυβέρνηση και την Cosco. Aντίθετα συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις έχουν τη δύναμη να μην επιτρέψουν να προχωρήσει το master plan στην πράξη. Ήδη σε αυτήν την κατεύθυνση, η κίνηση “Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή” καλεί την Κυριακή 20/10 στις 6μμ συγκέντρωση στο Λιοντάρι, στην πύλη Ε12 στα κρουαζιερόπλοια.