Γράμματα και σχόλια
Η Κοινωνική Κουζίνα “Ο Άλλος Άνθρωπος” στο στόχαστρο υποκριτών

Στο στόχαστρο των αρχών έχει βρεθεί ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής της Κοινωνικής Κουζίνας «Ο Άλλος Άνθρωπος». Ο Κ. Πολυχρονόπουλος για περισσότερα από 10 χρόνια έχει γίνει σύμβολο της αλληλεγγύης με την πρωτοβουλία του από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων να ξεκινήσει με ένα καζάνι και μια γκαζιέρα να μαγειρεύει για φτωχούς, άστεγους, διαδηλωτές, απεργούς, πρόσφυγες, ανθρώπους που επλήγησαν από καταστροφές. Ο «Άλλος Άνθρωπος» τάισε δεκάδες χιλιάδες στα μεγάλα συλλαλητήρια του κινήματος των πλατειών, στην κατάληψη της ΕΡΤ, στη Μόρια και στα αντιρατσιστικές διαδηλώσεις από την Αθήνα μέχρι τον Έβρο, στα σύνορα της Ουκρανίας, στους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, αλλά και καθημερινά στους πεζόδρομους της Αθήνας, στο χώρο του στο Μεταξουργείο, στα Πατήσια κ.α.  

Από την περασμένη εβδομάδα έχει εξαπολυθεί μια τεράστια εκστρατεία διαπόμπευσης από τις δεξιές φυλλάδες και τα κανάλια με μπόλικες δόσεις κιτρινισμού. Η Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες τον ελέγχει ως ύποπτο για τα αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση και της απάτης, επειδή χρήματα από δωρεές πολιτών φέρεται να κατέληξαν σε προσωπικούς τραπεζικούς λογαριασμούς -καθώς η κοινωνική κουζίνα δεν είχε νομική μορφή- κι από εκεί σε εταιρείες τυχερών παιχνιδιών. 

«Μετά από 13 χρόνια καθημερινής δράσης και 18 – 20 εκατομμύρια γεύματα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό να βρεθώ απολογούμενος για όλη αυτή τη δράση;» απαντάει ο ίδιος και ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει «ουδέν επιλήψιμο, ουδέν μεμπτό σε βάρος μου, πολλώ δε μάλλον σε βάρος του "άλλου ανθρώπου". Δεν έχω εταιρίες, δεν έχω κρυφά σχήματα, δεν έχω στο όνομά μου ούτε ακίνητο, ούτε αυτοκίνητο, ούτε περιουσία, ούτε καταθέσεις, ούτε θυρίδες, ούτε πράγματα αξίας, ούτε "παπάκι" καν, ακόμα και σήμερα κοιμάμαι στην κουζίνα του "Άλλου Ανθρώπου", εκεί θα με βρείτε και σήμερα και αύριο. Και είμαι περήφανος γι’ αυτό».

Όποια κι αν είναι η πραγματικότητα σε σχέση με τα οικονομικά του Κ. Πολυχρονόπουλου, είναι γεγονός ότι η κοινωνική κουζίνα λειτουργεί για το σκοπό που δημιουργήθηκε ανελλιπώς όλα αυτά τα χρόνια. Οι τελευταίοι που μπορούν να μιλούν για «εγκληματική οργάνωση» είναι οι φραγκάτοι κυβερνητικοί υποκριτές που δεν μπορούν καν να δουν από τα πολυτελή τους γραφεία, όσους μαγείρευαν κι έτρωγαν μαζί με τον Πολυχρονόπουλο στις δράσεις της κοινωνικής κουζίνας.