Εργατικό κίνημα
Αλληλεγγύη στους Λιμενεργάτες

Συνεχίζεται για πέμπτη εβδομάδα η απεργία των λιμενεργατών και των υπαλλήλων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων στα Λιμάνια (ΟΜΥΛΕ) και οι Λιμενεργάτες στα δύο μεγάλα λιμάνια συνεχίζουν με λευκή απεργία και αποχή από τις υπερωρίες και τις εργασίες του Σαββατοκύριακου. 

Την Δευτέρα 11 Δεκέμβρη έγινε άλλη μία άκαρπη συνάντηση της Διοίκησης του ΟΛΠ με τα ΔΣ της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ. 

Η Διοίκηση του ΟΛΠ πρότεινε διάλογο που θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Φλεβάρη, έχοντας σαν δεδομένο ότι μέχρι τότε θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και στη συνέχεια προτείνει να συνεχιστεί ο διάλογος, που θα αφορά τα εργασιακά θέματα, μέχρι τον Ιούνη. Στην ουσία η διοίκηση του ΟΛΠ μεταφέροντας τη θέση του υπουργείου και της κυβέρνησης, ζητά από τους εργαζόμενους να συμμετέχουν σε έναν στημένο διάλογο έχοντας σαν δεδομένο ότι η μέσα στους επόμενους δύο μήνες ο ΟΛΠ θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση. Οι εργαζόμενοι δέχονται να συζητήσουν μόνο με την προϋπόθεση ότι ο ΟΛΠ θα πάρει πίσω την απόφαση για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, θα σταματήσει δηλαδή κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

«Η διαφωνία μας με τη διοίκηση του ΟΛΠ και κατ’ επέκταση και με το υπουργείο είναι ουσιαστική και όχι απλά χρονική», μας είπε ο Νίκος Γεωργίου Γραμματέας της Ενωσης Λιμενεργατών. «Εμείς προτείνουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης του ΟΛΠ αποκλειστικά δημόσιου χαρακτήρα και σε συνεργασία με τους Δήμους της περιοχής. Γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας. Την Τετάρτη 13 Δεκέμβρη θα συμμετέχουμε στην πανεργατική απεργία της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ και θα συνεχίσουμε όσο χρειαστεί». 

Στην πραγματικότητα κυβέρνηση και Κεφαλογιάννης προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο ελπίζοντας ότι μέχρι το Φλεβάρη θα έχει ξεφουσκώσει η αντίσταση των εργαζομένων. Γι’ αυτό και ο Κεφαλογιάννης τρέχει να μοιράσει υποσχέσεις ότι δεν πρόκειται να θιγούν οι εργασιακές σχέσεις την ίδια στιγμή που ρίχνει λάσπη στον αγώνα των εργαζομένων μιλώντας για προνόμια και παχηλούς μισθούς δεκάδων χιλιάδων ευρώ. 

Την ίδια στιγμή ο Κεφαλογιάννης δε δίστασε για άλλη μία φορά να στηρίξει ανοιχτά τα προνόμια των εφοπλιστών. Υπέδειξε με έγγραφό του την προηγούμενη εβδομάδα στους ελληνες ευρωβουλευτές, να καταψηφίσουν ρύθμιση για την προστασία των θαλασσών η οποία απαγορεύει τη μεταφορά μαζούτ σε μονοπύθμενα δεξαμενόπλοια «γιατί θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία». Η τροποποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού γίνεται μετά την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το ατύχημα του δεξαμενόπλοιου «Πρεστίζ» ελληνικών συμφερόντων.

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουν τη δύναμη να σταματήσουν το ξεπούλημα των λιμανιών και τις αυθαιρεσίες του Κεφαλογιάννη. Τώρα είναι η στιγμή οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και στον ΟΤΕ να βγουν μαζί στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και να ρίξουν και τον Κεφαλογιάννη και όλη την κυβέρνηση Καραμανλή, στον πάτο του λιμανιού.