Περιβάλλον
Πειραιάς - Ανταρσία στο Λιμάνι: STOP στα καταστροφικά σχέδια

Εκδήλωση της Ανταρσία στο Λιμάνι, 1/2

Με συμμετοχή και πλούσια συζήτηση έγινε το Σάββατο 1/2 στα γραφεία της 2ης κοινότητας Πειραιά, η εκδήλωση που οργάνωσε η Ανταρσία στο Λιμάνι με θέμα “Επιχειρηματικα συμφέροντα και περιβάλλον, σχέση καταστροφής”. 

Ομιλητές ήταν η Ελένη Πορτάλιου, από την Ευρεία επιτροπή για την υπεράσπιση του Ελληνικού και την Πρωτοβουλία ενάντια στην περιβαλλοντική καταστροφή και την κλιματική αλλαγή, που αναφέρθηκε εκτενώς σε όλη την πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά και τις συνέπειές της τα προηγούμενα χρόνια, η Δήμητρα Βήνη, κοινοτική σύμβουλος στην 1η Κοινότητα Πειραιά (Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή) που ενημέρωσε για τους αγώνες που δίνουν οι κάτοικοι ενάντια στην επέκταση του Λιμανιού στην Πειραϊκή ενώ εκ μέρους της Ανταρσίας στο Λιμάνι μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, Θανάσης Διαβολάκης. Ακολούθησε συζήτηση στην οποία το λόγο πήραν κάτοικοι της Πειραϊκης, εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και άλλοι.

Δύο μέρες νωρίτερα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβούλιου Πειραιά (29/1) “μια ενιαία επιτροπή των παρατάξεων της δημοτικής αρχής Μόραλη, Βλαχάκου (ΝΔ) και Μπελαβίλα (ΣΥΡΙΖΑ) παρουσίασε τα πορίσματά της σχετικά με την επέκταση της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή” αναφέρει η Ανταρσία στο Λιμάνι. 

“Εκφράστηκαν αρκετές επιφυλάξεις σχετικά με τον τρόπο που θα γίνει η επέκταση, το μέγεθος της έκτασης (προτείνονται από την επιτροπή 150 αντί για τα 180 στρέμματα που προβλέπονται) και τον αριθμό των θέσεων (2 αντί για 6). Αλλά το έργο και η σχετική περιβαλλοντική μελέτη μένουν στο απυρόβλητο. Γιατί το ίδιο το έργο παραμένει: χιλιάδες τόνοι τσιμέντου, η προοπτική της προσάραξης μικρών πλωτών πόλεων (κρουαζιερόπλοια 7000 επιβατών που μολύνουν όσο 1.000.000 αυτοκίνητα) στην καρδιά της Πειραϊκής, ανυπόφορη κίνηση και θαλάσσια μόλυνση. Χωρίς καμιά εγγύηση ότι έστω και αυτές οι τροποποιήσεις θα βρουν οποιαδήποτε εφαρμογή. Η περιβαλλοντική μελέτη που έχει εγκριθεί αναφέρεται σε 6 νέες θέσεις κρουαζιέρας και κανείς από την επιτροπή δεν την αμφισβητεί...”

Σχετικά δε, με την ανάρτηση της παράταξης “Νίκος Μπελαβίλας- Πειραιάς για Όλους” κάτω από το σχόλιο της Ανταρσίας στο Λιμάνι για τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (μπορείτε να διαβάσετε εδώ: https://tinyurl.com/wb2lthu) το συντονιστικό της τελευταίας τονίζει τα εξής: 

“Αγαπητές φίλες και φίλοι του «Πειραιάς για Όλους», επειδή η απάντησή σας είναι στο μεγαλύτερο μέρος της βασισμένη στο αν συμμετείχαμε ή όχι στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου (ΔΣ) σας ενημερώνουμε πως μέλη της «Ανταρσία στο Λιμάνι» παρευρίσκονταν στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ πλάι στους πολίτες της Πειραϊκής. Γιατί εκεί θεωρούμε ότι ανήκουμε και αυτά τα «συμφέροντα» πιστεύουμε ότι αξίζει να υπερασπιζόμαστε... 

Στα κοινά

Επίσης, έχουμε την τιμή ο εκλεγμένος εκπρόσωπός μας να εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση και τα απογεύματα δουλεύει. Για τον λόγο αυτό έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από τον πρόεδρο και στο ΔΣ τον ορισμό μιας μόνιμης μέρας συνεδριάσεων του ΔΣ και είχε συμφωνηθεί να είναι Δευτέρα. Θα σας προτρέπαμε λοιπόν, αντί να χρησιμοποιείτε την απουσία του εκλεγμένου μας αντιπροσώπου από κάποιες συνεδριάσεις το ΔΣ (γιατί αυτές πραγματοποιήθηκαν Τετάρτη) ως κατηγορία, να υπερασπιστείτε κι εσείς το δικαίωμα της κάθε εργαζόμενης και του κάθε εργαζόμενου να συμμετέχουν στα κοινά...

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι εκ παραδρομής μπερδέψαμε το σχήμα «Πειραιάς για όλους» με το προηγούμενο υποστηριζόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ σχήμα «Λιμάνι της Αγωνίας». Ίσως να μας μπέρδεψε το γεγονός ότι τόσο ο επικεφαλής του σημερινού σχήματος (κ. Μπελαβίλας) όσο και ο επικεφαλής του προηγούμενου (κ. Δρίτσας) μας έχουν αποσυντονίσει με απόψεις και θέσεις οι οποίες συνεχώς μετατοπίζονται. Ο πρώτος, από την άποψη ότι ο Μαρινάκης είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τον Πειραιά κατέληξε να συνυπάρχει σε επιτροπές και να ψηφίζει τα πορισματά τους μαζί με την παράταξή του, ενώ αντίστοιχα ο δεύτερος (κ. Δρίτσας) στο δημοτικό συμβούλιο και ως επικεφαλής του σχήματος «Λιμάνι της Αγωνίας» ήταν αντίθετος στην πώληση του ΟΛΠ, όμως ως υπουργός ναυτιλίας την υπέγραψε.

Το μείζον θέμα για εμάς στην «Ανταρσία στο Λιμάνι» είναι η θέση όλων ως προς την κατασκευή του λιμανιού κρουαζιέρας στην Πειραϊκή και γενικότερα το Master Plan της Cosco... Εμείς έχουμε ξεκάθαρα ταχθεί ενάντια στην πώληση του ΟΛΠ παλιότερα αλλά και στο συγκεκριμένο έργο που προωθείται τα τελευταία χρόνια καθώς θεωρούμε ότι δεν χρειάζεται στην πόλη, ότι θα έχει καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών και έχει ως μοναδικό σκοπό το κέρδος της κινεζικής Cosco. Ζητούμε επίσης την επανακρατικοποίηση του ΟΛΠ, μιας από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στη χώρα, χωρίς αποζημίωση στην Cosco και λειτουργία του με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Δεν αποδεχόμαστε την άποψη του κ. Μπελαβίλα ότι “η Cosco ήρθε και θα μείνει 50 χρόνια”...

Όλοι βλέπουμε πια ξεκάθαρα, παίρνοντας και το παράδειγμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ότι το να τα κάνουμε λίγο καλύτερα, λίγο μικρότερα ή λίγο αλλιώτικα τα πράγματα οδηγεί σε αδιέξοδο. Η λύση είναι να αντισταθούμε σε αυτό το καταστροφικό για την περιοχή μας έργο κι εμείς θα το κάνουμε μαζί με τους πολίτες και τους άλλους δήμους του ευρύτερου Πειραιά. Σας καλούμε να πάρετε ξεκάθαρη πολιτική θέση. ΝΑΙ ή ΌΧΙ στα σχέδια της Cosco; Σας προτείνουμε ανοιχτά να συνταχθείτε μαζί μας για την αποτροπή τους.

Το Συντονιστικό της Ανταρσίας στο Λιμάνι”.