Μαζικό ξεπούλημα

Ο υπουργός Οικονομικών Παπακωσταντίνου επιδιώκει - σύμφωνα και με τις προτάσεις της τρόικας - να «εξοικονομεί» από τις ιδιωτικοποιήσεις ένα δις ευρώ κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια. Στους στόχους της κυβέρνησης είναι και η «αξιοποίηση τουριστικών ακινήτων του Δημοσίου», η μακροχρόνια ενοικίαση κρατικών εκτάσεων, η απελευθέρωση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών και η διάθεση μετοχών του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος.

Οι ιδιωτικοποιήσεις θα έχουν είτε τη μορφή άμεσων αποκρατικοποιήσεων, με πωλήσεις μετοχών και συμμετοχή στο μάνατζμεντ των ιδιωτών, είτε τη μορφή παραχώρησης εκμετάλλευσης, όπως έγινε με την Cosco και την παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Ηδη το περασμένο Σάββατο έγινε σύσκεψη των εμπλεκόμενων υπουργών και οι προτάσεις τους θα κατατεθούν συγκεκριμένα σε ένα από τα αμέσως επόμενα υπουργικά συμβούλια.

Πρόκειται για μια επίθεση που αφορά ολόκληρη την εργατική τάξη, ανάλογη σε μέγεθος με την επίθεση στο ασφαλιστικό και στους μισθούς των εργαζομένων. Οι ιδιώτες θα μπορούν να κερδοσκοπούν πάνω σε βασικές ανάγκες, από την παροχή νερού και αποχέτευσης μέχρι τη δυνατότητα φθηνής μετακίνησης, στις πλάτες των εργαζομένων και των φτωχών. Αν μέχρι τώρα, οι λογαριασμοί του νερού και τα εισιτήρια των τρένων ήταν τα μόνα που παρέμεναν σε έστω ανεκτά επίπεδα, η κυβέρνηση δεν διστάζει να βάλει χέρι ακόμα και σε αυτά. 

Το ξεπούλημα του ΟΣΕ πρόκειται να σημάνει τη διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με κλείσιμο γραμμών εκεί που δεν είναι «επικερδείς» και πανάκριβες μεταφορές εκεί που θα ιδιωτικοποιηθούν. Με το ίδιο θράσος που οι εφοπλιστές διαχειρίζονται την ακτοπλοϊα - πανάκριβα εισιτήρια για τους «δημοφιλείς προορισμούς», εκβιασμοί για επιδοτήσεις και κατάργηση δρομολογίων στις άγονες γραμμές - οι ιδιωτικές εταιρίες θα διαχειρίζονται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφήνοντας τη συντήρηση και τα έργα του δικτύου στις πλάτες του κράτους. 

Ολυμπιακή

Οι μόνοι που πρόκειται να ωφεληθούν από τα ξεπουλήματα είναι οι καπιταλιστές. Το ξεπούλημα της Ολυμπιακής για ψίχουλα στο Βγενόπουλο και η κατάληξή της στην επικείμενη συγχώνευση με την Aegean αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όχι μόνο γιατί διέλυσε έναν από τους καλύτερους αερομεταφορείς παγκοσμίως, αλλά και για την αθέτηση όλων των υποσχέσεων της κυβέρνησης για «τακτοποίηση» των εργαζόμενων της Ολυμπιακής. 

Για αυτούς τους λόγους τα συνδικάτα και οι Ομοσπονδίες σε όλους τους χώρους που ανοίγει το μέτωπο της ιδιωτικοποίησης, όπως η ΠΟΣ ΟΣΕ, η ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ, πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε μετωπική σύγκρουση για να εμποδίσουν τις ιδιωτικοποιήσεις και τη διάλυση που πρόκειται να φέρουν. Η δυνατότητα ενός κοινού μετώπου στις ΔΕΚΟ αυξάνει ακόμα περισσότερο τη δύναμη που έχουν οι εργαζόμενοι να ανατρέψουν τις ιδιωτικοποιήσεις. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί και μπορεί να κερδηθεί. Οι εργαζόμενοι της ΕΥΑΘ, που με τις συνεχείς τους απεργιακές κινητοποιήσεις κατάφεραν να σταματήσουν την ιδιωτικοποίηση που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση, όχι μόνο πρέπει να συνεχίσουν, αλλά είναι ένα παράδειγμα που πρέπει να απλωθεί σε όλους τους χώρους.