Εκπαίδευση και νεολαία
Οι φοιτητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς

14/1, Φοιτητές της Φιλοσοφικής στην απεργιακή διαδήλωση των εκπαιδευτικών στην Αθήνα

Στο πλευρό των εκπαιδευτικών βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή οι φοιτητές μετατρέποντας τα συλλαλητήρια σε πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις. Το ΣΕΚ στις σχολές από την πρώτη στιγμή κυκλοφόρησε προκήρυξη καλώντας σε Γενικές Συνελεύσεις και καταλήψεις σχολών στο πλευρό των εκπαιδευτικών. Ο Άγγελος Διονυσακόπουλος φοιτητής στην Φιλοσοφική, μέλος του ΣΕΚ στις σχολές ανέφερε στην Εργατική Αλληλεγγύη:

“Μέσα στις γιορτές η κυβέρνηση ανήγγειλε το νέο νομοσχέδιο διορισμού των εκπαιδευτικών. Το νομοσχέδιο δημιουργεί ένα σύστημα πρόσληψης κατ' εικόνα και ομοίωση της φιλοσοφίας πρόσληψης στον ιδιωτικό τομέα και είναι η συνέχεια της επίθεσης στους φοιτητές. Το εργασιακό προσοντολόγιο θα μοριοδοτεί ως προϋπόθεση για το διορισμό κριτήρια όπως το  μεταπτυχιακό, διδακτορικό, 2ο πτυχίο, υποχρεωτικά σεμινάρια 300 ωρών, καταργώντας το πτυχίο και την προϋπηρεσία για τον διορισμό των χιλιάδων εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα σχολεία σήμερα. Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα προσόντα που καλείται να αποκτήσει ένας φοιτητής, προσαρμοσμένα στις διαφορετικές κάθε φορά απαιτήσεις για το δημόσιο σχολείο δημιουργεί το νέο μοντέλο εκπαιδευτικού.

Το προσοντολόγιο δεν είναι ξέχωρη επίθεση στη Παιδεία, αλλα η συνέχεια της φιλελεύθερης πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ που τώρα ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ, στοχεύοντας στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση προσαρμοσμένη στα συμφέροντα των καπιταλιστών.  

Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του ‘17, προωθεί τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με ΑΕΙ, την κατάργηση τμημάτων και την σύνθεση νέων χωρίς ακριβή επαγγελματικό προσανατολισμό ή επαγγελματικά δικαιώματα. 

Στη Φιλοσοφική σχολή, το νομοσχέδιο μεταφράζεται με τη διάσπαση του Φ.Π.Ψ. με στόχο η διδακτική επάρκεια να αποκτάται σε ξέχωρο σεμιναριακό κύκλο σπουδών με δίδακτρα και περιορισμένο αριθμό θέσεων. Δεν διαλύει μόνο ένα τμήμα, αλλά όλα τα τμήματα της Φιλοσοφικής μέσω της οποίας μπορούμε να διδάξουμε. Έτσι χάνουμε αυτό το δικαίωμα όπως και όλες οι καθηγητικές σχολές (Φυσικό, Μαθηματικό, Χημικό κ.α).

Την ίδια στιγμή που ο Γαβρόγλου υπόσχεται προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών σε βάθος 5ετίας, απαξιώνει τα πτυχία των καθηγητικών σχολών. Το νομοσχέδιο χτυπάει τους φοιτητές της εργατικής τάξης, δημιουργεί όρους ανισότητας και οδηγεί σε ένα κυνήγι προσόντων που προάγει τον ανταγωνισμό και καταργεί κάθε έννοια συλλογικής διεκδίκησης.

Οι μάχες που δώσαμε πέρυσι και συνεχίζονται φέτος δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Με πανεκπαιδευτικό κίνημα διαρκείας μπορούμε να ανατρέψουμε τα σχέδια της κυβέρνησης και του Γαβρόγλου. Τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 11 και 14 Γενάρη με τη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών και φοιτητών δείχνουν τον δρόμο. Κάτω από αυτή την πίεση βγήκαν οι απεργίες και έτσι πάμε για την Πέμπτη 17/1 αλλά και την συνέχεια. 

Τώρα χρειάζεται να μπούμε στις σχολές για γενικές συνελεύσεις καταλήψεις και να συντονιστούμε με το απεργιακό κίνημα. Αυτή την προσπάθεια έχουμε ξεκινήσει ήδη οι φοιτητές του ΣΕΚ μαζί με τα σχήματα της ΕΑΑΚ. Και στη Φιλοσοφική Σχολή οργανώνουμε συνέλευση την Τετάρτη 16 του μηνός και τη συμμετοχή μας στη διαδήλωση της Πέμπτης. Φοιτητές, μαθητές και καθηγητές μπορούμε να βγούμε νικητές”.