Εργατικό κίνημα
Συλλαλητήριο ενάντια στην επίθεση Κεραμέως

10/6, Οι εκπαιδευτικοί στην πανεργατική απεργία. Φωτό: Στέλιος Μιχαηλίδης

Σε συλλαλητήριο καλούν το απόγευμα της Τετάρτης 7/7, στις 7μμ στα Προπύλαια, μια σειρά σωματεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενάντια στο νέο νομοσχέδιο της Κεραμέως. 

Οι εκπαιδευτικοί του Δικτύου «Η Τάξη μας» εξηγούν τι περιλαμβάνει η νέα αντιεκπαιδευτική επίθεση και τι πρέπει να γίνει από τη μεριά του κινήματος:

«Το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση που παρουσίασαν από κοινού Μητσοτάκης και Κεραμέως αποτελεί κλιμάκωση της επίθεσης της κυβέρνησης ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση, το συνδικαλισμό, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και του ενιαίου χαρακτήρα της. Με όχημα τους μηχανισμούς της αξιολόγησης και του νεοεπιθεωρητισμού επιδιώκουν να σφίξουν τα λουριά στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς και την δύναμη του συνδικαλισμού στην εκπαίδευση. 

Ο πρώτος άξονας είναι η λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας. Το κράτος αποχωρεί από τη χρηματοδότηση των σχολείων. Επιβάλλουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους επιχειρήσεων, με αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων, εύρεση χορηγιών κλπ. Φιλοδοξούν να διαμορφώσουν ένα ασφυκτικά εξεταστοκεντρικό σύστημα και στις χαμηλότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης με τη δημιουργία μιας «ελληνικής PISA». 

Με το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο επιδιώκουν να ανοίξουν την εκπαίδευση ως αγορά για τους εκδοτικούς οίκους και τις εταιρίες παροχής ψηφιακών προγραμμάτων ιδιωτικοποιώντας τον τομέα παροχής εκπαιδευτικού υλικού. 

Η λεγόμενη «ανεστραμμένη τάξη» καθιερώνει τηλεκπαίδευση ως την καθημερινή «κανονικότητα» της σχολικής τάξης αποκλείοντας χιλιάδες φτωχότερα παιδιά. 

Εξατομικοποίηση και διάσπαση

Με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στοχεύουν στην εξατομικοποίηση των εκπαιδευτικών τη διάλυση της συλλογικότητας και την κάμψη της αντίστασης των συνδικάτων. Η κατηγοριοποίηση με βάση τις παιδαγωγικές «επιδόσεις» σε κλίμακα από τον χαρακτηρισμό «μη ικανοποιητικός» μέχρι τον «εξαιρετικός», αλλά και το κυνήγι των μορίων, θα αποτελέσει την εκπαιδευτική εκδοχή της εξατομικοποίησης του εργαζόμενου απέναντι στην εργοδοσία, όπως επιχειρεί να διαμορφώσει ο νόμος Χατζηδάκη. Φυσικά τίποτα δεν εγγυάται ότι οι χαρακτηρισμοί αυτοί δεν θα μετατραπούν σε όχημα για περικοπές μισθών και απολύσεις. 

Η ανάθεση στους διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους ρόλου παιδαγωγικού και διοικητικού ελεγκτή επαναφέρει με τους χειρότερους όρους τον αναχρονιστικό θεσμό του επιθεωρητή και στοχεύει στη διάσπαση του εκπαιδευτικού σώματος και την κατατρομοκράτηση των εκπαιδευτικών μέσω του ασφυκτικού ελέγχουν εφαρμογής των επιταγών της κυβέρνησης. 

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να επιβάλλει ανάλογα μέτρα. Διαμορφώνουν στην εκπαίδευση ένα σκηνικό πολέμου αποφασίζοντας ότι θα συγκρουστούν κατά μέτωπο με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ξεχνούν όμως ότι το επιχείρησαν και την προηγούμενη χρονιά, με τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και έχασαν συντριπτικά. Το ίδιο θα πάθουν και τώρα. 

Είμαστε το 95% των εκπαιδευτικών που βρήκαν μπροστά τους όταν τόλμησαν να βάλουν το δίλημμα με τα «συνδικάτα ή με την κυβέρνηση». Έχουμε το καθήκον και τη δύναμη να υπερασπίσουμε τη δημόσια εκπαίδευση από τα αρπακτικά της αγοράς και του νέου συντηρητισμού. Μπορούμε να κερδίσουμε μαζί μας, το σύνολο της εργαζόμενης πλειοψηφίας, που παλεύει ενάντια σε αυτή την αντιδραστική κυβέρνηση. Ο αγώνας ενάντια στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη, οι αγώνες των εργατών της υγείας, του πολιτισμού, στα λιμάνια, στον τουρισμό και την εστίαση κλπ μας δείχνουν τους φυσικούς μας συμμάχους. 

Οι Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ να καλέσουν άμεσα μαζικά συλλαλητήρια ενάντια στο ν/σχέδιο. Με την κατάθεσή του, να κηρύξουν απεργιακό αγώνα για τον Σεπτέμβρη με το άνοιγμα των σχολείων. Με απεργιακό αγώνα και μαζική ανυπακοή μπορούμε να ανατρέψουμε τα σχέδιά τους. 

Η Κεραμέως βάζει στόχο τον ασφυκτικό έλεγχο σε κάθε σχολείο, να απαντήσουμε με ένα κίνημα οργανωμένο και ριζωμένο μέσα στα σχολεία και στις γειτονιές. Να ξαναζωντανέψουμε το θεσμό των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων ανά σχολείο. Με επιτροπές αγώνα να συγκροτήσουμε την δύναμη του πιο μαχητικού κομματιού των σχολείων μας. Να οργανώσουμε και να δυναμώσουμε το απεργιακό ταμείο. Με μαζικές γενικές συνελεύσεις πριν το άνοιγμα των σχολείων, εκδηλώσεις, επιτροπές αγώνα, καμπάνιες ενημέρωσης και διεκδίκησης αλληλεγγύης, οι εκπαιδευτικοί να σηκώσουμε για μια ακόμη φορά το γάντι. Δεν θα περάσει».