Οικονομία και πολιτική
Λισαβόνα: Ίδιο έγκλημα

Το τραμ της Λισαβόνας

Μετά τα Τέμπη και το Νόβισαντ, η Λισαβόνα. 16 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 21 τραυματίστηκαν όταν συνετρίβη τραμ στην πορτογαλική πρωτεύουσα, την Πέμπτη 4 Σεπτέβρη. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, έσπασε καλώδιο στην εμβληματική γραμμή Γκλόρια, με αποτέλεσμα το βαγόνι να συντριβεί με ταχύτητα 60 χλμ την ώρα. 

Ο Μανουέλ Λεάν, ηγέτης του συνδικάτου των συγκοινωνιών Fectrans, δήλωσε στην τοπική τηλεόραση ότι οι εργαζόμενοι του Γκλόρια είχαν παραπονεθεί για προβλήματα με την ένταση του καλωδίου έλξης του τραμ, που δυσχέραινε το φρενάρισμα, παρότι η αρμόδια εταιρία δημόσιων μεταφορών Carris διαβεβαιώνει ότι είχαν τηρηθεί όλα τα πρωτόκολλα συντήρησης. Το συγκεκριμένο βαγόνι ήταν σε κίνηση από το 1914. 

Τα χαρακτηριστικά τραμ της Λισαβόνας ανήκουν στο δήμο. Ωστόσο η συντήρησή τους έχει δοθεί σε ιδιώτες ήδη από το 2007. Από το 2019 είναι στα χέρια της MNTC/Main, μια μικρή εταιρεία μόλις 28 εργαζομένων, ενώ είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες ανάθεσής της σε άλλο εργολάβο. Ο διαγωνισμός πέντε μέρες πριν την τραγωδία κηρύχθηκε άγονος με την πορτογαλική οικονομική εφημερίδα Essential Business να επιβεβαιώνει ότι τελικά «το κόστος μπορεί να υπερίσχυσε της ασφάλειας». 

To συνδικάτο Fectrans ανακοίνωσε ότι διεκδικεί «τη διεξαγωγή αυστηρής έρευνας για τη διερεύνηση των αιτίων και των ευθυνών. Στην έρευνα αυτή είναι απαραίτητο να επαληθευτούν οι άμεσες αιτίες, αλλά και οι επιπτώσεις των διαχειριστικών μέτρων που έχουν επιλεγεί για την εξωτερική ανάθεση της συντήρησης, καθώς και να επαληθευτούν οι αναφορές των εργαζομένων και τα μέτρα που ελήφθησαν μετά από αυτές. Η Carris παρέχει δημόσια υπηρεσία και πρέπει να διαθέτει όλους τους τεχνικούς και ανθρώπινους πόρους για την παροχή αυτής της υπηρεσίας με ποιότητα και ασφάλεια».