Το σχολείο της... «αυτομόρφωσης»

Αυτομόρφωση είναι η εκπαιδευτική διαδικασία που κρατά σ´όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου και έχει σαν στόχο να μπορεί να τον προσαρμόζει σε διαφορετικά επαγγελματικά αντικείμενα. Ουσιαστικά υπονοεί τη δια βίου εκπαίδευση, η οποία παρόλο που σε γενικές γραμμές είναι μια θετική έννοια, στο «νέο» όμως σχολείο της Διαμαντοπούλου, ουσιαστικά είναι σαν να μας λέει: «ό,τι κάνετε μόνοι σας, μην περιμένετε τίποτα από το εκπαιδευτικό σύστημα».

Η άλλη βρόμικη πλευρά της αυτομόρφωσης απευθύνεται στους καθηγητές, τους οποίους θέλει να ξαναπεράσει από το κόσκινο της αξιολόγησης, να αναιρέσει τις προϋπηρεσίες ωρομίσθιων και αναπληρωτών καθηγητών. Ήδη έχουν ανακοινωθεί περίπου 17.000 απολύσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Στόχος είναι από τη μία, τα σχολεία να κρίνονται ακατάλληλα από τους αξιολογητές ώστε να μην έχουν χρηματοδότηση από τους Δήμους και από την άλλη να στρέψει τους μαθητές ενάντια στους καθηγητές. Στην πραγματικότητα αντιμετωπίζει τους καθηγητές σαν να είναι κάποιοι «μη καταρτισμένοι» και λίγο-πολύ «τεμπέληδες» που πρέπει να περνάνε και από αξιολόγηση, για να κριθούν υποτίθεται ικανοί να διδάξουν.

Ειδικά τα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων δείχνουν καθαρά την πρόθεση της κυβέρνησης να εκδικηθεί τα παιδιά που έκαναν τις μαθητικές καταλήψεις του 2006 και την εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008, επεκτείνοντας στην ουσία το Πρόγραμμα Σταθερότητας και στην Παιδεία. Μπορεί φαινομενικά η Διαμαντοπούλου να κατήργησε τη βάση του 10, αλλά ουσιαστικά όλα τα εξεταστέα μαθήματα και των τριών κατευθύνσεων έχουν τόσο αυξημένο βαθμό δυσκολίας, που πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν και φέτος εκτός σχολών (το θέμα της έκθεσης ειδικότερα ήταν εντελώς παγίδα για το σύνολο των μαθητών).

Η μάχη αυτή όμως τώρα ξεκίνησε, και ως μαθητές Anticapitalista παλεύουμε μαζί με τους καθηγητές μας ενάντια στο πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου και το Σεπτέμβρη διεκδικούμε ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ στα σχολεία!

Ελίνα Γρύλλη, μαθήτρια Γ´Λυκείου, Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.