ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ - Ωρα για δράση

Η συμφωνία που προωθεί η κυβέρνηση -με βάση την οποία η εταιρεία Αbu Dhabi Μar αποκτά το 75% των Ναυπηγείων και η γερμανική Thyssen Krupp που κατείχε τα Ναυπηγεία από το 2000 διατηρεί το 24% των μετοχών- δεν ικανοποιεί κανένα από τα αιτήματα των εργαζόμενων. Αντίθετα, μιλά για τεμαχισμό των ναυπηγείων και εκποίηση του ναυπηγοεπισκευαστικού τμήματος χωρίς να παρέχει καμία δέσμευση για τις θέσεις εργασίας και ιδιαίτερα για τους 160 εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό που θα κλείσουν ένα χρόνο απλήρωτοι και στον αέρα. Σε κόντρα με την πλειοψηφία του ΔΣ του Σωματείου Εργαζόμενων που δεν έκανε καμία πρόταση δράσης, η παράταξη που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ και η παράταξη «Νέο Κίνημα Αλλαγής» πρότειναν απεργιακή δράση ενάντια στο νέο ξεπούλημα που, εκτός των άλλων, χαρίζει σε παλιούς και νέους ιδιοκτήτες δισεκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο για τις φρεγάτες του πολεμικού ναυτικού.

«Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για να αποδειχτεί ότι οι προεκλογικές και μετεκλογικές υποσχέσεις, οι διαβεβαιώσεις που μας έδωσε η σημερινή κυβέρνηση για ενιαίο ναυπηγείο με όλες τις δραστηριότητες, όλες τις θέσεις εργασίας και την αποκατάσταση των εργαζομένων στο τροχαίο υλικό, πόσο παραπλανητικές ήταν», είπε στην τοποθέτησή του ο Βασίλης Τσιμπίδης από την παράταξη ´Νέο Κίνημα Αλλαγής´ καταγγέλοντας τη συμφωνία που προωθεί η κυβέρνηση. 

Κρατικοποίηση

«Το πλαίσιο της συμφωνίας που υπογράφεται δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι η κυβέρνηση αποδέχτηκε τις αξιώσεις της Thyssen δηλαδή το διαχωρισμό των ναυπηγείων σε αμυντική και πολιτική δραστηριότητα. Ουσιαστικά δέχτηκαν τη διάλυση και το ξεπούλημα των ναυπηγείων. Με βάση τη συμφωνία καμία θέση εργασίας δεν είναι εξασφαλισμένη. Στις 17 Μάρτη έγινε διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή εργαζόμενων οι οποίοι κατάφεραν να παραδώσουν ψήφισμα και να πάρουν τη συμφωνία στα χέρια τους. Η απαράδεκτη και ζημιογόνα αυτή συμφωνία πρέπει να καταγγελθεί και να απορριφτεί. Πιστεύουμε ότι η μοναδική λύση για τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη των ναυπηγείων είναι η κρατικοποίηση κάτω από εργατικό έλεγχο...

Πρέπει η γενική συνέλευση να βάλει τέλος σε αυτή τη καταστροφική πρακτική. Τι πρέπει να κάνουμε; Μαχητική δράση. Αμεσα τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στη διοργάνωση μαχητικών επαναλαμβανόμενων κινητοποιήσεων στους δρόμους της Αθήνας με όλους τους εργαζόμενους για να δείξουμε την αντίθεσή μας στη συμφωνία και την απαίτησή μας να πληρωθούν οι 161 εργαζόμενοι του τροχαίου υλικού από τους ίδιους οικονομικούς πόρους που πληρώνονται και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Επιπλέον να τακτοποιηθεί η ασφαλιστική τους κάλυψη γιατί από 1η Οκτώβρη είναι στο αέρα. Να υποχρεώσουμε άμεσα τη διοίκηση της ΓΣΕΕ, του Εργατικού Κέντρου, της ΠΟΕΜ και τους Συλλόγους Διπλωματούχων Μηχανικών να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να συμπορευτούν μαζί μας μαχητικά στους δρόμους. Να εκλέξουμε επιτροπή αγώνα που να οργανώσει τις κινητοποιήσεις σε συνεργασία με το ΔΣ του Σωματείου».