Εργατικό κίνημα
Κάτω τα χέρια από τις συγκοινωνίες

Συνεδρίαση του Συντονιστικού πραγματοποίησαν τα προεδρεία όλων των σωματείων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας την Δευτέρα 8/10 στα γραφεία του ΟΑΣΑ σχετικά με την τροπολογία που πέρασε εν κρυπτώ και χωρίς καμιά ενημέρωση και διάλογο ο Υπουργός Μεταφορών Σπίρτζης με την οποία παραχωρεί κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες. Ο Σπύρος Ρεβύθης πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) μίλησε στην ΕΑ και τον Κυριάκο Μπάνο:

«Από τη μεριά του ΣΕΛΜΑ πήγαμε στο Συντονιστικό των Συγκοινωνιών με στόχο να βρούμε μια κοινή αγωνιστική γραμμή για να απαιτήσουμε όλοι μαζί την απόσυρση της τροπολογίας που ουσιαστικά ανοίγει την κερκόπορτα των ιδιωτικοποιήσεων. Οποιοσδήποτε επιχειρηματίας μπορεί με τις πλάτες της εκάστοτε κυβέρνησης να βγάλει μια άδεια, να νοικιάσει πέντε συρμούς και να εκτελεί δρομολόγια μέσα στις δημόσιες ράγες. Το ίδιο μπορεί να γίνει με παραχώρηση σταθμών, με τη συντήρηση, με δρομολόγια και διαδρομές.

Υπάρχει ρητή μνημονιακή απαγόρευση για οποιαδήποτε κρατική χρηματοδότηση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών όμως επιτρέπεται να χρηματοδοτηθούν οι ιδιώτες. Και ενώ τις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες τις έχουν αφήσει και ρημάζουν μέρα με τη μέρα. Έχουν ρημάξει τα λεωφορεία, τα μισά τρένα είναι με βλάβες, τα φώτα στα τούνελ δεν ανάβουν, αλλά λεφτά για να χρηματοδοτήσουν τον ιδιώτη θα βρουν. 

Σαν ΣΕΛΜΑ εμείς προτείναμε να ζητήσουμε συνάντηση με τον Σπίρτζη, αλλά να πάμε στη συνάντηση με 4ωρη στάση σε όλα τα ΜΜΜ και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο. Να καλέσουμε και όλο το επιβατικό κοινό να μας συμπαρασταθεί.

Τελικά όμως δεν έγινε δεκτή η πρότασή μας.  Αποφασίστηκε ότι στο ΔΣ του ΕΚΑ που θα γίνει στις 19 Οκτώβρη να προταθεί η κήρυξη παναττική πανεργατική απεργία στις 23 ή 24 Οκτώβρη για να σώσουμε τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Αν ο Σπρίτζης δεν δεχτεί να πάρει πίσω την τροπολογία θα είναι η έναρξη των κινητοποιήσεων. Σαν ΣΕΛΜΑ θέλουμε να συντονιστούμε με όλες τις αστικές συγκοινωνίες». 

Θεσσαλονίκη

Με δυο στάσεις εργασίας και μια 24ωρη απεργία απάντησαν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης στην ψήφιση της τροπολογίας Σπίρτζη. Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ διεκδικούν τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους μετά την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Μετά από σχεδόν δυο μέρες απεργία ο Σπίρτζης αναγκάστηκε να δεχτεί την αντιπροσωπεία των εργαζόμενων.

Ωστόσο μετά τη συνάντηση με το Σπίρτζη το ΔΣ του σωματείου του ΟΑΣΘ αποφάσισε την αναστολή των περαιτέρω κινητοποιήσεων. “Είναι λάθος `η αναστολή των κινητοποιήσεων αφού ο Σπίρτζης αρνήθηκε να αποσύρει την τροπολογία. Την επόμενη περίοδο οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα πρέπει να δώσουν σκληρές μάχες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση που προωθεί η κυβέρνηση”, ανέφερε στην ΕΑ η Δήμητρα Κομνιανού συμβασιούχος εργαζόμενη στον νέο οργανισμό.