Μια βδομάδα απεργίας των εργαζόμενων στα φορτηγά παρέλυσε ολόκληρη τη Νότια Κορέα. Πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ υπολογίζουν τα αφεντικά ότι χάθηκαν από το μπλοκάρισμα σε όλα τα λιμάνια και τις εθνικές οδούς της χώρας. Οι φορτηγατζήδες παλεύουν ενάντια στις επιπτώσεις του πληθωρισμού και ιδιαίτερα της τιμής των καυσίμων πάνω στις ζωές τους.
Είναι η πρώτη φορά που η Νότια Κορέα βιώνει πληθωρισμό πάνω από 6% από την εποχή της Ασιατικής κρίσης το 1997. Οι απεργοί επέστρεψαν στη δουλειά τη Δευτέρα 13 Ιούνη, μετά από 7 μέρες, μόνο όταν η κυβέρνηση αποδέχθηκε ένα μισθολογικό σύστημα που δεν θα αφήνει κανέναν κάτω από τον κατώτατο μισθό, δίνοντας επιδοτήσεις για να καλυφθεί ένα μέρος του κόστους.
Ήταν τέτοια η δύναμη της απεργίας που αν και έχουν περάσει μέρες, δεν έχουν ξεμπλοκάρει τελείως τα λιμάνια από τα συσσωρευμένα κοντέινερ. Τεράστιο ρόλο έπαιξε και η συμπαράσταση, με την οποία έσπασε κάθε προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν τα τρένα ή άλλα μέσα για να μεταφερθούν τα μπλοκαρισμένα εμπορεύματα. Εξελίχθηκαν μάχες με την αστυνομία σε σημεία που επιχειρήθηκε απεργοσπασία, έξω από πετροχημικά εργοστάσια και αυτοκινητοβιομηχανίες με σχεδόν 80 συλλήψεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Εργατική Αλληλεγγύη” στη Σεούλ: “Υπάρχουν και άλλοι τομείς που θέλουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα για να παλέψουν ενάντια στην ακρίβεια. Οι οικοδόμοι έχουν εξαγγείλει απεργία, απαιτώντας αυξήσεις στην επιδότηση μετακίνησης. Ενώ και οι κούριερ έκαναν προειδοποιητική απεργία στις 18 Ιούνη”.