Οικονομία και πολιτική
Τέμπη: Καταρρέει η κυβερνητική εκστρατεία συκοφάντησης

«Οι κυβερνώντες σπέρνουν αμφιβολίες και διχασμό για να εμπλέξουν στο δικό τους έγκλημα εσάς και εμάς... απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο και κατασπατάλησαν τα χρήματα της 717... έδωσαν αμέσως εντολή συγκάλυψης... ελέγχουν πλήρως την ανάκριση και προς τα που θα στραφούν οι έρευνες». Αυτά δήλωσε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη Τύπου του Συλλόγου Ατόμων Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών (ΣΑΠΔΤ), την Παρασκευή 11 Απρίλη, η Μαρία Καρυστιανού. Έχει απόλυτο δίκιο. 

Αυτό που γίνεται τις τελευταίες μέρες, και ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον Μητσοτάκη στην τελευταία συνεδρίαση της ΚΟ της ΝΔ, είναι μία σαρωτική αλλά και πανικόβλητη και απέλπιδα κυβερνητική προσπάθεια, γεμάτη ψέματα και συκοφαντίες, με στόχο να κατηγορήσει για «μπάζωμα της αλήθειας» τους ίδιους τους συγγενείς των θυμάτων, τα εκατομμύρια που βγήκαν στους δρόμους στις 28 Φλεβάρη, τους επιστήμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) ακόμα και αυτόν, τον διορισμένο από την κυβέρνηση, Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που το πρόσφατο πόρισμα του αποτελούσε, για την κυβέρνηση, «ιερό ευαγγέλιο» επειδή «δεν έβλεπε» κυβερνητικές ευθύνες για το «μπάζωμα του χώρου». 

Η επίθεση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ήταν σχεδιασμένη εξαιτίας της αναφοράς του στην ύπαρξη υδρογονανθράκων που προκάλεσαν την έκρηξη και την πυρόσφαιρα. Την «βρώμικη δουλειά» ανέλαβε μία αναξιόπιστη ιστοσελίδα, τα Ελληνικά Hoaxes, που δήθεν «ξεσκεπάζουν» διαδικτυακά ψεύδη (hoaxes) αλλά επανειλημμένως τα διαδίδουν, με τη μορφή μιας παραπλανητικής ερώτησης προς το Πανεπιστήμιο της Γάνδης για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Η πραγματικότητα είναι ότι το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο δεν εκλήθη ποτέ να γνωμοδοτήσει για την πυρόσφαιρα, αλλά για να επιβεβαιώσει την αξιοπιστία των μοντέλων προσομοίωσης της έρευνας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την ανάλυση της πυρόσφαιρας, κάτι το οποίο είχε επισημανθεί με σαφήνεια και στο πόρισμα, που εμπεριείχε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες τόσο για την πυρόσφαιρα όσο και για την επιστημονική εγκυρότητα των τελικών συμπερασμάτων. Στη συνέχεια, «ανέλαβε δουλειά» ο παρακρατικός μηχανισμός κυβερνητικής προπαγάνδας (βλέπε «Ομάδα Αλήθειας») που η αποκάλυψη του «inside story» για την άμεση χρηματοδότηση του από την κυβέρνηση απλώς επιβεβαίωσε αυτό που όλοι γνωρίζαμε. 

Ηκυβερνητική προπαγάνδα ότι τα έλαια σιλικόνης προκάλεσαν την έκρηξη και την πυρόσφαιρα είναι και εξοργιστική και αντιεπιστημονική. Από την πρώτη στιγμή έβαλε πραγματογνώμονες του Δημοσίου να διαδίδουν και να υπογράφουν αυτή την ηλιθιότητα. Ακόμα και ένας πρωτοετής φοιτητής στο Χημικό ή στο Πολυτεχνείο γνωρίζει ότι τα έλαια σιλικόνης των συσσωρευτών δεν μπορούν να προκαλέσουν τέτοιας έντασης έκρηξη και πυρόσφαιρα. Ακόμα και η ίδια η Siemens (που το τελευταίο πράγμα που μπορεί να την κατηγορήσει κανείς είναι για κακές σχέσεις με την ΝΔ και το Μητσοτακέικο), που είναι η κατασκευάστρια των συσσωρευτών, βγήκε να το διαψεύσει. Κανένα πανεπιστημιακό ή ερευνητικό εργαστήριο, σε όλο τον κόσμο, δεν υιοθετεί αυτήν την άποψη. 

Την ίδια στιγμή ποινικοποιεί όσους επιστημονικά αντιδρούν. Η διορισμένη από την κυβέρνηση εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Αδειλίνη, διατάζει προκαταρκτική έρευνα και κυνηγάει τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών επειδή οι επιστημονικές απόψεις τους δεν στηρίζουν το κυβερνητικό αφήγημα περί ελαίων σιλικόνης και αναφέρουν την ύπαρξη υδρογονανθράκων. Μεσαίωνας.

Η κυβέρνηση, σκόπιμα, προσπαθεί να μετατοπίσει τη συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη στην ύπαρξη ή μη «παράνομου φορτίου». Ο στόχος της είναι να μην μπαίνει στο «κάδρο» της συζήτησης η φονική πολιτική της ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου που οδήγησε στην υποστελέχωση και υποχρηματοδότησή του , στην έλλειψη συστημάτων ασφαλείας, στα "σαπάκια" τρένα - φέρετρα. Η πολιτική, δηλαδή, που οδήγησε την Hellenic Train και ένα τσούρμο εργολάβων - κατασκευαστών να «τσεπώνουν» εκατομμύρια παίζοντας «κορώνα – γράμματα» την ασφάλεια των εργαζόμενων και των επιβατών. Έτσι φτάσαμε το βράδυ της 28 Φλεβάρη του 2023 να κινούνται 2 τρένα επί 12 λεπτά στην ίδια γραμμή σε αντίθετη κατεύθυνση και να συγκρουστούν. 

Συγκάλυψη

Ό,τι ακολούθησε είναι η συγκάλυψη αυτού του εγκλήματος, των πολιτικών και ποινικών ευθυνών της κυβέρνησης. Τελευταίο παράδειγμα η στάση των βουλευτών της ΝΔ στην προανακριτική επιτροπή για τον Τριαντόπουλο, «οι οποίοι κατά παράβαση του Συντάγματος συνέταξαν πόρισμα χωρίς να έχει γίνει προανακριτική εξέταση, χωρίς να κάνουν την έρευνα που όφειλαν να κάνουν, ώστε να μάθουμε και εμείς τι ακριβώς έγινε», όπως δήλωσε η Μαρία Καρυστιανού και να συμπληρώσει ο Παύλος Ασλανίδης, δείχνοντας φωτογραφία με τις σακούλες μέσα στις οποίες παρέλαβαν τα παιδιά τους: «Τα αποτελέσματα του Τριαντόπουλου είναι αυτές οι πράσινες σακούλες. Μόνο οι γονείς από την Παλαιστίνη μπορούν να μας καταλάβουν».

Τέμπη θα ξαναβρούμε μπροστά μας όσο υπάρχει αυτή η κυβέρνηση, όσο συνεχίζεται η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκε ανάλυση πραγματογνωμόνων που, με βάση τα διαθέσιμα μοντέλα και κάνοντας ανάλυση ρίσκου (λάθος ρύθμιση της διακλάδωσης των γραμμών, απουσία συστήματος ECTS, ελλιπής επικοινωνία, ανεπαρκής εκπαίδευση των σταθμαρχών, χρονική πίεση λόγω καθυστερήσεων κ.ά), δείχνει ότι υπάρχει πιθανότητα 78% να συμβεί ξανά εγκληματικό δυστύχημα όπως των Τεμπών. Μια άλλη ανάλυση οδηγεί σε πιθανότητα 99%. Την ίδια στιγμή, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ κυκλοφορούν 5.000 βαγόνια που είναι για σκραπ ή αναβάθμιση και η εγκατάσταση του Παγκόσμιου Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών – Σιδηροδρόμων (GSM-R) βρίσκεται μόλις στο 61%.

Ο αγώνας για να ρίξουμε την κυβέρνηση των δολοφόνων, για κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση και με εργατικό έλεγχο (και) του σιδηρόδρομου είναι αγώνας «ζωής ή θανάτου».