Δράση από τα κάτω. Η 29 Σ είναι απεργία

Η ΟΜΕ ΟΤΕ έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία με βασικό αίτημα την υπογραφή ΣΣΕ για το 2010. Η ΟΕΝΓΕ έχει επίσης προκηρύξει 24ωρη απεργία διεκδικώντας την απόσυρση του νόμου της Ξενογιαννακοπούλου που διαλύει τα δημόσια νοσοκομεία και προσλήψεις γιατρών. Επιπλέον οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ έχουν προκηρύξει 5ωρη στάση εργασίας μέσα στα πλαίσια του απεργιακού τους προγράμματος κόντρα στην ιδιωτικοποίηση. Την ίδια ημέρα προκηρύχθηκε κοινή κινητοποίηση όλων των συνδικάτων των Αστικών Συγκοινωνιών, σαν συνέχεια του συντονισμού που ήδη είναι ξεκινημένος. (Τις επόμενες μέρες θα αποφασιστεί η μορφή της απεργιακής κινητοποίησης). Επιπλέον η ΟΛΜΕ έχει ήδη προτείνει στην ΑΔΕΔΥ την προκήρυξη 24ωρης Πανδημοσιοϋπαλληλικής Απεργίας στις 29 Σεπτεμβρίου. Απεργία στις 29/9 έχει προκηρύξει επίσης ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου -Χάρτου. 24ωρη απεργία ή στάση εργασίας στις 29/9 ετοιμάζονται να προκηρύξουν η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και η ΟΜΥΛΕ.


Λιμενεργάτες

Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση των Συνδικάτων Λιμενεργατών της Ευρώπης (ευρωπαϊκή ζώνη του IDC) που έγινε στον Πειραιά στις 16/9, καθώς η εγκαθίδρυση της COSCO στον Προβλήτα ΙΙ έχει οδηγήσει στην κατάργηση των ΣΣΕ. «Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εκεί είναι απόρροια της συμφωνίας που υπογράφηκε μεταξύ της προηγούμενης ελληνικής κυβέρνησης και της COSCO. Πιο συγκεκριμένα στον Προβλήτα ΙΙ που είναι υπό τη διαχείριση της COSCO έχει δημιουργηθεί μία ζώνη απασχόλησης όπου οι εργασιακές σχέσεις δεν γίνονται σεβαστές. Έχει επιτραπεί σε Ευρωπαϊκό έδαφος, η εισαγωγή εξαιρετικά απορρυθμισμένων εργασιακών σχέσεων» αναφέρει η κοινή ανακοίνωση. Τα συνδικάτα των Λιμενεργατών αποφάσισαν να «υποστηρίξουν τον αγώνα των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και την απαίτησή τους για εργασιακά δικαιώματα για τη θέσπιση και υλοποίηση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας» και να καλέσουν «όλους τους Ευρωπαίους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στις απεργίες και στις κινητοποιήσεις που διοργανώνονται στις 29 Σεπτεμβρίου 2010 - και να εστιάσουν ιδιαιτέρως στις επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης στα λιμάνια και στα δικαιώματα των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά».

Η 29 Σεπτέμβρη μπορεί να ενώσει όλα τα κομμάτια των εργαζομένων που έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την κυβέρνηση και ταυτόχρονα να συσπειρώσει όλους τους εργαζόμενους που αντιστέκονται στα μέτωπα που ετοιμάζεται να ανοίξει η κυβέρνηση και οι εργοδότες. ΄Ενα από αυτά τα μέτωπα είναι η νέα επίθεση που ετοιμάζει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών στα δικαιώματα των τραπεζοϋπαλλήλων, με τις ευλογίες του Μνημονίου και της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα οι Τραπεζίτες πιέζουν για μείωση των αποδοχών μέσω της κατάργησης του χρονοεπιδόματος και της κατάργησης των κλαδικών συμβάσεων προσπαθώντας στην ουσία να καταργήσουν τη δύναμη της ΟΤΟΕ.

Το πιο σημαντικό βήμα προκειμένου να μετατραπεί η 29η Σεπτέμβρη σε μέρα πανεργατικής απεργίας είναι να οργανωθεί από τα κάτω. Το επόμενο διάστημα χρειάζεται με ενημερώσεις, περιοδείες, Γενικές Συνελεύσεις, να δοθεί η μάχη σε κάθε πρωτοβάθμιο σωματείο για να βγουν αποφάσεις αναγκάζοντας τις Ομοσπονδίες, τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ να αποφασίσουν νέα γενική απεργία στις 29/9 που θα ξαναπιάσει το νήμα των μεγάλων πανεργατικών του προηγούμενου εξαμήνου και θα ανατρέψει το μνημόνιο και τα μέτρα της κυβέρνησης.

24ωρη απεργία καλεί η ΑΔΕΔΥ στις 7 Οκτώβρη, παραμονή της εκδίκασης στο ΣτΕ της προσφυγής για την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου.

Πέντε μέρες με απεργιακη δράση

Πρόγραμμα απεργιακών κινητοποιήσεων με στάσεις εργασίας αποφάσισε η ΠΟΣ συνεχίζοντας τον αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την εξυγίανση-ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Το πρόγραμμα ξεκινάει την Τετάρτη 22 Σεπτέμβρη με 5ωρη πανσιδηροδρομική στάση εργασίας και πανελλαδική συγκέντρωση στις 1μμ στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ στην Καρόλου και ολοκληρώνεται με το ίδιο τρόπο μία βδομάδα μετά, την Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη. Ενδιάμεσα, τα Σωματεία της ΠΟΣ θα πραγματοποιούν εναλλάξ στάσεις εργασίας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που -με μικρές διακοπές- θα ακινητοποιήσει τα τρένα για πέντε μέρες.

Την Τρίτη 21/9, συνεδρίασαν από κοινού τα Συνδικάτα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με πρόταση η απεργιακή κινητοποιηση των σιδηροδρομικών την Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη να απλωθεί σε όλες τις συγκοινωνίες. Η πρόταση έγινε δεκτή και τις επόμενες μέρες το κάθε ένα συνδικάτο θα αποφασίσει αν θα συμμετέχει στην κινητοποίηση με 5ωρη στάση ή με 24ωρη απεργία. Είναι το δεύτερο βήμα συντονισμού των συγκοινωνιών το μήνα Σεπτέμβρη, μετά την επιτυχημένη κοινή απεργιακή κινητοποίηση στις 8/9 που παρέλυσε ολόκληρη τη Αττική και ένα ακόμα βήμα στην κοινή μάχη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.

«Είμαστε κι εδώ κατά του νέου νόμου όπως είναι οι εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα», μας είπε εργαζόμενος στον ΟΣΕ από την Αλεξανδρούπολη, «Τα Σωματεία της περιοχής, σε Αλεξανδρούπολη, Δράμα και όλη τη Βόρεια Ελλάδα, παλεύουν μαζί με όλους τους συναδέλφους για να μην περάσει η επίθεση. Ο νόμος είναι πολύ σκληρός, πετά εργαζόμενους έξω, κράτα κάποιους με άλλους εργασιακούς όρους, σχεδιάζεται το κλείσιμο 1300-1500 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής και η διατήρηση μόλις 770 χιλιομέτρων γραμμής η οποία θα δοθεί στους ιδιώτες.

Οσα λέει η κυβέρνηση και τα κανάλια είναι ψέματα. Αυτοί που τώρα μιλάνε για το μέγεθος του χρέους του ΟΣΕ και παίζουν με τα δισεκατομμύρια σα να είναι οδοντογλυφίδες, οι ίδιοι απαξίωσαν τον ΟΣΕ, για παράδειγμα εδώ τα εμπορευματικά μεταφορικά έργα που εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο και ήταν κερδοφόρα τα έχουν σταματήσει δύο τρία χρόνια τώρα. Οσο για το «υπεράριθμο» προσωπικό που λένε, αρκεί ένα παράδειγμα, από την Ξάνθη μέχρι τα σύνορα, μέχρι και τα Δίκαια, υπάρχουν μόλις δύο τεχνίτες και ένας βοηθός -ο οποίος είναι και σε εργολάβο- για τις αυτόματες σιδηροδρομικές διαβάσεις, τις γνωστές «μπάρες». Μιλάμε ότι αυτοί οι εργαζόμενοι πρέπει να γίνονται ζογκλέρ για να καλύπτουν αυτές τις αποστάσεις. Μόνο με απεργίες ανατρέπεται αυτή η επίθεση, τέρμα, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που αποφάσισε η ΠΟΣ είναι αποτέλεσμα της πίεσης της βάσης των εργαζόμενων, ιδιαίτερα μετά την δυναμική απεργιακή διαδήλωση της περασμένης Τρίτης 14/9 που πραγματοποιήθηκε μάλιστα κόντρα στα δικαστήρια. Η μαζική συμμετοχή στις νέες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΟΣ θα ανοίξει το δρόμο της κλιμάκωσης με απεργία διαρκείας. Οι σιδηροδρομικοί χρειάζεται να απλώσουν τον αγώνα σε κάθε χώρο και σε κάθε κλάδο. Και να διεκδικήσουν από την ηγεσία της ΓΣΕΕ να σταματήσει εδώ και τώρα να δίνει με την αδράνειά της συναίνεση στα μέτρα της κυβέρνησης και να κηρύξει πανεργατική απεργία με κέντρο τη μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Ολόκληρο το απεργιακό πρόγραμμα της ΠΟΣ έχει ως εξής: Τετάρτη 22/9, 5ωρη Πανσιδηροδρομική - Πανελλαδική στάση εργασίας από τις 12μ έως τις 5μμ. Πέμπτη 23/9, 5ωρη στάση εργασίας από τις 11πμ έως τις 4μμ για τα Σωματεία: Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Μηχανοδηγοί) και Σύλλογος Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Δευτέρα 27/9/2010, τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας 6πμ-9πμ, 2μμ-5μμ και 9μμ ως τα μεσάνυχτα για τα Σωματεία: Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών ΟΣΕ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Προσωπικού Ελιγμών και Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Κίνησης Αυτοκινήτων. Τρίτη 28/9, τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας 6πμ-9πμ, 2μμ-5μμ και 9μμ για τα Σωματεία: Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών «Λαρισαϊκός», Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Αμαξοστοιχιών (Κίνηση), Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ, Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε ΟΣΕ, Σύλλογος Διοικητικών Οικονομικών Υπαλλήλων Εσωτερικής Υπηρεσίας ΟΣΕ, Σύνδεσμος Προσωπικού Κλιναμαξών - Κλινοθεσίων ΟΣΕ, Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών, Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ και Πανελλήνια Ένωση Τεχνιτών ΟΣΕ. Τετάρτη 29/9, 5ωρη Πανσιδηροδρομική - Πανελλαδική στάση εργασίας από τις 12μ έως τις 5μμ.

Στα Νοσοκομεία

Ένα πρόβλημα «διαπίστωσε» ο νέος υπουργός Υγείας, Λοβέρδος κατά την αιφνιδιαστική επίσκεψή του στο Τζάνειο Νοσοκομείο την περασμένη εβδομάδα: «το εισιτήριο των 3 ευρώ για τις τακτικές υπηρεσίες εξωτερικών ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία εισπράττεται κανονικά από τους Έλληνες, αλλά όχι από τους αλλοδαπούς ασθενείς, λόγω παρερμηνείας του σχετικού νομοθετικού πλαισίου», όπως ανακοίνωσε το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου.

Έτσι φρόντισε ο Λοβέρδος να στείλει και ένα κοινωνικό μήνυμα: «Οι μετανάστες φταίνε που τα νοσοκομεία κοντεύουν να φαλιρίσουν από τα χρέη». Με αυτόν τον τρόπο φρόντισε να ξεκινήσει την εκστρατεία περιστολής των ιατρικών και φαρμακευτικών δαπανών στα νοσοκομεία, σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου και της τρόικας. Σύμφωνα με «Το Βήμα», ο Λοβέρδος ζητεί να αποσταλεί στο υπουργείο η τριμηνιαία αναφορά (Απρίλιος- Μάιος- Ιούνιος) της δαπάνης κατανάλωσης φαρμάκων. Τα στοιχεία θα αφορούν δαπάνες ανά νοσοκομείο, κλινική και μονάδα και στόχος είναι να περιοριστεί η φαρμακευτική δαπάνη ανά κλινική κατά 20% ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Επιπλέον από τον Φλεβάρη έχει αποφασιστεί με το πρώτο πρόγραμμα σταθερότητας η περικοπή του κονδυλίου των εφημεριών πάνω από 20%.

Την ίδια στιγμή με την εφαρμογή του Νόμου της Ξενογιαννακοπούλου τον οποίο ετοιμάζεται να υλοποιήσει ο Λοβέρδος, το Υπουργείο προχωρά στην ιδιωτικοποίηση μίας σειράς κλινικών αφού ο νόμος αναφέρει πως τα έξοδα της λειτουργίας τους θα καλύπτονται από το δημόσιο ή ιδιωτικό ασφαλιστικό φορέα ή ακόμα και από τον ίδιο τον ασθενή. Εκτός από αυτό, νομιμοποιείται η καταβολή χρημάτων από τον ασθενή αφού κατοχυρώνεται η πληρωμή 3 ευρώ για κάθε ασθενή που πηγαίνει στην εφημερία. Από αυτά τα λεφτά σκοπεύει να πληρώνει τους μισθούς του προσωπικού με σύμβαση και τα λεφτά για τις εφημερίες. Την ίδια στιγμή που αφήνει τους προμηθευτές των νοσοκομείων να λειτουργούν ανεξέλεγκτοι με αποτέλεσμα το χρέος των νοσοκομείων να φτάνει τα 6,5 δις, ζητά από τους φτωχούς, τους μετανάστες, τους άνεργους, τους ανασφάλιστους, να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας των νοσοκομείων.

Μέχρι στιγμής η αντίσταση των νοσοκομειακών γιατρών δεν έχει επιτρέψει στην κυβέρνηση να εφαρμοστεί τίποτα από όλα αυτά. Σε όλα τα νοσοκομεία οι γιατροί καταθέτουν ασφαλή προγράμματα εφημεριών και όχι περικομμένα. Την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου συνεδριάζει το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ με αντικείμενο την αξιολόγηση της κατάστασης στα Νοσοκομεία και Κ.Υ μετά την εφαρμογή του νόμου της Ξενογιαννακοπούλου ενώ έχει ήδη αποφασίσει 24ωρη απεργία στις 29 Σεπτέμβρη.

Τώρα είναι η ώρα, η 24ωρη απεργία στις 29/9 να γίνει η αρχή μίας νέας πανοσοκομειακής απεργίας, όπου οι νοσοκομειακοί γιατροί θα ξαναπιάσουν το νήμα των απεργιακών κινητοποιήσεων του καλοκαιριού, ενάντια στο νόμο έκτρωμα, με προοπτική την απεργιακή κλιμάκωση, διεκδικώντας αυξήσεις και προσλήψεις, κονδύλια για τις εφημερίες και για δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας για κάθε μετανάστη και ανασφάλιστο.

Στον ΟΤΕ

Σε 24ωρη απεργία την Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη προχωρά η ΟΜΕ ΟΤΕ σαν απάντηση στην επιστολή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ, Παναγή Βουρλούμη προς την ΟΜΕ-ΟΤΕ που ζητά πάγωμα των μισθών για το 2010 και 2011 και κατάργηση των αυτόματων αυξήσεων αποδοχών, ενώ ταυτόχρονα προωθεί ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της εταιρείας με 7 άξονες.

Πιο συγκεκριμένα ο Βουρλούμης ζήτησε την κατάργηση των αυτόματων αυξήσεων αποδοχών (χρονοεπιδόματα και ωριμάνσεις), πάγωμα των μισθών για το 2010 και 2011, κατάργηση των μεταβατικών διατάξεων του κανονισμού προσωπικού ΟΤΕ που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό (άρθρα 35 έως 44) και καθιερώνουν προνομιακές ρυθμίσεις που αφορούν κυρίως στις άδειες και στους λόγους και τη διαδικασία των απολύσεων/παραιτήσεων, τροποποίηση των διατάξεων του πειθαρχικού ελέγχου προς την κατεύθυνση της απλούστευσης της διαδικασίας και της ταχύτερης εκδίκασης των πειθαρχικών υποθέσεων, κατάργηση του καθημερινού μισάωρου υπερωρίας των τεχνιτών οδηγών, που είχε θεσπιστεί για την προθέρμανση των οχημάτων, αποζημίωση του χρόνου εργασίας μέχρι 9 ώρες ως υπερεργασία αντί για υπερωρία.

Ο στόχος του «Στρατηγικού Προγράμματος Εξέλιξης», όπως ονομάζεται το πρόγραμμα όσο και το πάγωμα των μισθών δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι ραγδαίες περικοπές με στόχο την «αύξηση της ανταγωνιστικότητας» δηλαδή της κερδοφορίας στις πλάτες των εργαζόμενων. Το πλάνο των 7 σημείων έχει στόχο περικοπές στο τεχνικό προσωπικό, στα call centers του ΟΤΕ, τα δίκτυα του ΟΤΕ, στα καταστήματα, ώστε να γίνουν μεταφορές, μεταστεγάσεις ή και αναστολή λειτουργίας περίπου το 25%-30% των καταστημάτων. Επίσης προβλέπεται η «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας η οποία έχει αποτιμηθεί σε εμπορική αξία περίπου 1,6 δισ. ευρώ. Στα πλάνα της διοίκησης είναι να αλλάξει το μοντέλο απασχόλησης μέρους του προσωπικού, ώστε να μεταφερθούν σε διαφορετικές θέσεις όπου υπάρχουν ανάγκες. Το εν λόγω project εκτιμάται ότι αφορά σε 2.000 εργαζομένους.

Η απεργία στις 29 Σεπτέμβρη μπορεί να γίνει η αρχή που θα πετάξει τα σχέδια του Βουρλούμη στα σκουπίδια.