ΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - Να σώσουμε το σιδηρόδρομο!

Το σχέδιο νόμου σημαίνει τη διάλυση του σιδηρόδρομου και αποτελεί μία ευθεία επίθεση στους εργαζόμενους στον ΟΣΕ. Προβλέπει περικοπή προσωπικού κατά 30%, μέσα από υποχρεωτική συνταξιοδότηση και μετατάξεις 2.300 εργαζομένων, ενώ για το προσωπικό που θα παραμείνει προβλέπεται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Το Δημόσιο αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των δανείων του ΟΣΕ, που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ, και ταυτόχρονα αποκτά το σύνολο σχεδόν της ακίνητης περιουσίας του, μέρος της οποίας -όπως προβλέπεται και στο Μνημόνιο- μπορεί να πωληθεί. 

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου προβλέπει κατάργηση ζημιογόνων δρομολογίων, αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, ενώ καταργούνται από 1/1/2011 όλες οι εκπτώσεις στα εισιτήρια όπως οι ειδικές τιμές για ΑμεΑ, πολύτεκνους κλπ. Τέλος προβλέπεται η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή που θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. 

Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε το 33ο Πανσιδηροδρομικό Συνέδριο, που οδήγησε στην ανατροπή των συσχετισμών στο ΔΣ της ΠΟΣ αφού η ΔΑΚΕ έχασε την πλειοψηφία η οποία πέρασε στην ΠΑΣΚΕ. Συγκεκριμένα η ΠΑΣΚΕ έβγαλε 14 Έδρες, η ΔΑΚΕ 10 Έδρες, η ΔΕΣΚ (ΚΚΕ) 2 Έδρες και η ΣΕΚ (Συνασπισμός) 1 Έδρα.

Απεργία διαρκείας

Το νέο ΔΣ που συνεδριάζει για πρώτη φορά την Τετάρτη 6/10 χρειάζεται να αποφασίσει την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με απεργία διαρκείας. Οι εργαζόμενοι δεν έστειλαν με την ψήφο τους μήνυμα συναίνεσης στην πολιτική της διάλυσης του ΟΣΕ, αλλά ότι χρειάζεται απεργιακή κλιμάκωση και ανταρσία στα σχέδια της κυβέρνησης. 

Το ΔΣ της Τετάρτης χρειάζεται καταρχήν να αποφασίσει συμμετοχή με στάση εργασίας στην απεργιακή συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 7 Οκτώβρη, έτσι ώστε να συνδεθούν οι σιδηροδρομικοί με την πρώτη μεγάλη απεργία των δημοσίων υπαλλήλων κόντρα στο νέο επικαιροποιημένο μνημόνιο και στη συνέχεια κλιμάκωση με απεργία διαρκείας μέχρι να αναγκάσουν την κυβέρνηση να πάρει πίσω το σχέδιο νόμου. 

Ήδη, η συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζόμενων του ΟΣΕ έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. «Γιατί δεν λεν πως για να εξοικονομήσουν δαπάνες (και να προωθήσουν συμφέροντα οδικών μεταφορών με ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις), οι Ελληνικές Κυβερνήσεις υποχρέωναν τον Ο.Σ.Ε. να δανείζεται με κρατική εγγύηση τα ποσά που έπρεπε να παίρνει ως απευθείας δημόσια χρηματοδότηση και ότι με τον τρόπο αυτό, δημόσιο χρέος και κρατικά ελλείμματα αρκετών δις, μεταμφιέζονταν σε χρέος του Ο.Σ.Ε.;», αναφέρει η «Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας». «Είναι αυτοί οι ίδιοι που σήμερα εμφανίζονται ως δήθεν εκσυγχρονιστές του δικτύου ενώ στη πραγματικότητα επιδιώκουν τον ακρωτηριασμό του υπονομεύοντας το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του...Εμείς οι πολίτες θεωρούμε τον σιδηρόδρομο κοινωνικό αγαθό που θα συμβάλλει στην ανακούφιση των χαμηλών εισοδημάτων από τα βάρη της οικονομικής κρίσης , θα μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα που επιτείνουν την κλιματική αλλαγή, θα περιορίσει τα τροχαία ατυχήματα την κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και την κατασπατάληση της ενέργειας .

Θεωρούμε τη σιδηροδρομική σύνδεση ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΕΔΕΣΣΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ως ένα έργο με τεράστια ανταποδοτικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη και δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε να τη διεκδικούμε παρά τις όποιες αρνητικές συγκυρίες».

Την ίδια μάχη δίνει από τις αρχές Σεπτέμβρη η Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικάτων και Συνδικαλιστών. Με αφίσες, αυτοκόλλητα, κείμενα υπογραφών, ψηφίσματα, εκδηλώσεις συμπαράστασης στους χώρους δουλειάς, κάνει την προσπάθεια να χτίσει σε κάθε χώρο τη συμπαράσταση από τα κάτω κόντρα στην προπαγάνδα και τα ψέματα της κυβέρνησης και των ΜΜΕ. Μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 3.000 υπογραφές καθώς και δεκάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από Συλλόγους και Σωματεία.