Καταπίεση και απελευθέρωση
Προσλήψεις στο ΜΕΤΡΟ - Όχι στην Αστυνομία

“Έσπευσαν εγκαίρως”, επιχορηγούμενα κανάλια και σταθμοί να αναπαράγουν τα fake news περί Αλγερινών, αρνητών της μάσκας και ασυνόδευτων που έσπασαν στο ξύλο τον σταθμάρχη του μετρό στην Ομόνοια. Αποδείχτηκαν Έλληνες. Δεν περιμένει κανείς από τον Μητσοτάκη να μιλήσει εδώ για “ολέθρια fake news” όπως είχε κάνει για τον κορονοϊό, παρόλη την ισλαμοφοβική τροφή που έδωσαν στο κάθε ρατσιστή να χύσει το δηλητήριο του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον κάθε φιλόδοξο φασίστα μαχαιροβγάλτη. Ούτε από τους δημοσιογράφους της λίστας Πέτσα να ζητήσουν δημόσια συγνώμη. Κάποια μέσα δεν έχουν καν κατεβάσει τις ψευδείς αναρτήσεις τους. Επεφυημούσαν όταν καταδικάζονταν η Χρυσή Αυγή στις 7 Οκτώβρη, αλλά ξαναδιασπείρουν τον ρατσισμό που την είχε εκθρέψει.

Με λιγότερο ζήλο όμως και με το σταγονόμετρο κυκλοφορούν οι πληροφορίες για τον ειδικό φρουρό που προσπάθησε να τους βοηθήσει να διαφύγουν τη σύλληψη, δίνοντας οδηγίες εκ των έσω στη μητέρα τους. Ο Ν.Κ. ήταν ένας από τους 1.500 ειδικούς φρουρούς που προσέλαβε ο Χρυσοχοΐδης με επισπευμένες διαδικασίες, με μόλις τρεις μήνες εκπαίδευση και με μόνες προϋποθέσεις το απολυτήριο λυκείου, μια ξένη γλώσσα και λευκό ποινικό μητρώο. Έκτοτε, το ενίοτε μακάβριο φιάσκο δεν έχει τελειωμό. Πλαστά πτυχία, βεβαρημένα ποινικά μητρώα, τσαμπουκάδες σε νυχτερινά κέντρα, ληστεία 40.000 ευρώ, απειλή φοιτητών με όπλο μέσα στην ΑΣΟΕ, “εκπυρσοκροτήσεις” με θύματα τη σύζυγο ενός εξ' αυτών στη μία περίπτωση και τον αδερφό του άλλου στη δεύτερη, αύξηση της εμπλοκής σε τροχαία ατυχήματα (σύμφωνα με έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ της 26/6/2020) και τώρα “υπηρεσίες συμβουλευτικής στήριξης” στους δύο ημεδαπούς.

 Ο ρόλος της αστυνομίας δεν ήταν ποτέ το να είναι “δίπλα στον πολίτη”. Πρόκειται για έναν κατασταλτικό μηχανισμό που υπάρχει για να προστατεύει με τη βία τα συμφέροντα των καπιταλιστών και του αστικού κράτους. Αυτή την ανάγκη έτρεξε να καλύψει ο Μητσοτάκης με αυτές τις προσλήψεις για να προλάβει την οργή που θα προκαλούσαν οι πολιτικές του.

Δίπλα στους πολίτες της Αθήνας όμως, βρίσκονται καθημερινά οι εργαζόμενοι του μετρό και των άλλων ΜΜΜ και μάλιστα με ελλιπή μέτρα προστασίας για τα οποία η διοίκηση είχε αποστείλει σε 2.400 από αυτούς επιστολή, όπου τους ζητούσε να μην παρέχουν πληροφορίες “για την εταιρία και τις συνθήκες λειτουργίας ούτε καν στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης”. 

Το σωματείο των εργαζομένων του μετρό είχε προτείνει από την αρχή της πανδημίας μέτρα προστασίας: “Τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς είναι κοινωνικό αγαθό. Σε μια χώρα που έκλεισαν χιλιάδες επιχειρήσεις και χάνονται μεροκάματα λόγω καραντίνας, θα πρέπει στοιχειωδώς να γίνουν ΔΩΡΕΑΝ για όσους έχουν ανάγκες να μετακινηθούν. Οι εργαζόμενοι δουλεύουμε 24 ώρες το 24ωρο με αυτοθυσία για να εξυπηρετήσουμε το κοινωνικό σύνολο κι όχι για τα κέρδη κάποιου «επιχειρηματία επενδυτή». Πλέον είναι αυταπόδεικτη η ανάγκη να παραμείνουν οι αστικές συγκοινωνίες κρατικός φορέας, με ευαισθησία στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου.

Είναι επιτακτική ανάγκη για άμεση χρηματοδότηση του συνόλου των αναγκών από το κράτος, για όσο καιρό διαρκούν τα μέτρα προστασίας ... Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να απεμπλακούν άμεσα από τις οικονομικές συναλλαγές και τους ελέγχους κομίστρου, προκειμένου να προφυλάξουν τόσο την δική τους υγεία, όσο και των επιβατών”.

Αυξημένα ποιοτικά δωρεάν δρομολόγια για όλες τις γειτονιές χρειάζονται εν καιρώ πανδημίας και όχι παραπάνω (ανεκπαίδευτοι) μπάτσοι.