Οι «αποκρατικοποιήσεις» είναι μια απάτη

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 24ωρη πανελλαδική απεργία των σιδηροδρομικών την Πέμπτη 10 Ιούνη, μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης για το ξεπούλημα του ΟΣΕ. Στην Αθήνα έγινε συγκέντρωση μπροστά στο υπουργείο Συγκοινωνιών, με τη συμμετοχή εργαζόμενων από τη Λαμία το Βόλο, τη Λάρισα. Στη Θεσσαλονίκη οι σιδηροδρομικοί από τη Βόρεια Ελλάδα συγκεντρώθηκαν στον επιβατικό σταθμό του ΟΣΕ και στη συνέχεια με πορεία κατευθύνθηκαν στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.

«Σήμερα συμμετέχουμε στην πανσιδηροδρομική πανελλαδική απεργία, αντιστεκόμενοι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και στις μαζικές απολύσεις τις οποίες προανήγγειλε ο υπουργός Ρέππας ευθυγραμμιζόμενος με τις επιταγές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, του ΔΝΤ, της ΕΕ και της τρόικας», μας είπε ο Γιάννης Αντωνιάδης μέλος του ΔΣ Μηχανικών του ΟΣΕ, που συμμετείχε στην απεργιακή συγκέντρωση μαζί με ένα πούλμαν σιδηροδρομικών που κατέφθασε από το Βόλο. «Η μόνη απάντηση στην επίθεση την οποία δεχόμαστε είναι να αντισταθούμε μαζικά στα μέτρα τα οποία είναι τα χειρότερα που έχουν εξαγγελθεί τα τελευταία χρόνια. 

Ακόμα και να περάσουν δεν πρόκειται να αντιστρέψουν το πρόβλημα. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι όλοι οι εργαζόμενοι για το «καλό της πατρίδας» αποχωρήσουμε από τον σιδηρόδρομο, πάλι θα πρέπει να εξυπηρετείται το διογκούμενο χρέος των 10 δις, πάλι θα πληρώνονται οι υποχρεώσεις, πάλι τα μεγάλα έργα τα οποία έχουν υπογραφεί με προγραμματικές συμβάσεις θα πρέπει να συνεχίζονται και να πληρώνονται οι μεγάλες εταιρείες. 

Ασφάλεια

Δεν μπορεί να σταματήσει ο εθνικός πλούτος που είναι οι υποδομές και το τροχαίο υλικό το οποίο θα πρέπει να κινείται, απλώς θα καταστραφούνε οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα προς το χειρότερο και πιστεύουμε πως όλη αυτή η κατάσταση θα οδηγήσει στο να μειωθεί η ασφάλεια του σιδηροδρόμου, ο οποίος είναι ένα οικολογικό μέσο μεταφοράς, το οποίο κυριαρχεί σε όλη την Ευρώπη. Μέσα από αυτή την πολιτική θα δημιουργήσουν ένα σιδηρόδρομο επισφαλή, ο οποίος δεν θα λειτουργεί για τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου. 

Όπως ξέρουμε ο ΟΣΕ πηγαίνει σε άγονες γραμμές χωρίς να χρηματοδοτείται από το κράτος. Είναι μεγάλο ψέμα αυτό που λένε ότι τα χρέη του ΟΣΕ οφείλονται στην τεμπελιά των εργαζομένων. Οφείλονται στην κακοδιοίκηση, οφείλονται στην έλλειψη χρηματοδότησης, από το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν τηρεί την υποχρέωση να χρηματοδοτεί τις άγονες γραμμές, ενώ όπως ξέρουμε χρηματοδοτεί τον Αγούδημο όταν τα πλοία του πιάνουν τις άγονες γραμμές, τον Βγενόπουλο και τον Βασιλάκη στις αερογραμμές. 

Η συνέχεια μπορεί να είναι μόνο αγωνιστική, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν σταθεί κατώτερες των περιστάσεων κατά το παρελθόν και δυσκολεύεται ο κόσμος να τους ξαναεμπιστευτεί. Ψάχνουμε να βρούμε τρόπους για να δείξουμε στον κόσμο ότι ο μόνος δρόμος είναι οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις για να αντισταθούμε στην επίθεση στο εισόδημα και στις σχέσεις εργασίας». 

Μετά τις ομιλίες του προέδρου και μελών του ΔΣ της ΠΟΣ, χαιρετισμό στη συγκέντρωση απηύθυνε εκπρόσωπος από το Συντονισμό Πρωτοβάθμιων Σωματείων, της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ, ο οποίος ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη 17/6 υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση της ΓΣΕΕ με την Ομοσπονδία για συντονισμό της δράσης για τη διάσωση του ΟΣΕ. 

«Πρέπει να απαντήσουμε με καθολική απεργία ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ», μας είπε ο Δημήτρης από το εργοστάσιο του ΟΣΕ στο Ρέντη. «Η κυβέρνηση καταστρέφει τη ζωή και τη δικιά μας και όλων των εργαζόμενων. Από δω και πέρα πρέπει να κατέβουμε σε κοινό αγώνα όλες οι συγκοινωνίες για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε πιο δυναμικά και πιο αποτελεσματικά».