Η απεργία της 17ης Μάρτη κάνει πράξη την απεργιακή κινητοποίηση που είχε προκηρυχτεί για τις 9 Μάρτη αλλά αναβλήθηκε λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνες τις μέρες. Το γεγονός ότι η απεργία θα πραγματοποιηθεί τελικά την Πέμπτη, δείχνει την οργή που επικρατεί στον κλάδο των συγκοινωνιών για τις συνεχιζόμενες επιθέσεις κυβέρνησης-τρόικας. Η βάση των εργαζόμενων έχει τη διάθεση να συνεχίσει τον αγώνα μέχρι την ανατροπή του νόμου παρά το γεγονός ότι ψηφίστηκε στη Βουλή.
Οι επιθέσεις που φέρνει ο νόμος με κυριότερες τις μετατάξεις χιλιάδων εργαζόμενων, τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Προσωπικού, την παράδοση τμημάτων από το συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες, είναι μόνο η αρχή της διαδικασίας που έχει ως στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ. Οσες υποσχέσεις κι αν δίνουν ο Ρέππας και οι συνεργάτες του περί “διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών”, τα σχέδια της κυβέρνησης για αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δις που επίσημα πλέον βάζει στόχο να υλοποιήσει, τους διαψεύδουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κεντρικά στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων θα είναι τα Μέσα Μεταφοράς.
Η νέα απεργία στα τρόλεϊ και τα μέσα σταθερής τροχιάς φέρνει ξανά τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες στην πρώτη γραμμή της σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική. Η απεργιακή αυτή κινητοποίηση μπορεί να γίνει αφετηρία κλιμάκωσης. Στην κοινή συγκέντρωση της Πέμπτης χρειάζεται να ακουστεί η φωνή της βάσης των εργαζόμενων που απαιτεί, από την πρώτη στιγμή αυτού του αγώνα, απεργία διαρκείας.
ΕΘΕΛ
Από την απεργία των συγκοινωνιών της 17ης Μαρτίου έλειπε, ως την ώρα τουλάχιστον που η Εργατική Αλληλεγγύη έφευγε για το τυπογραφείο, το Συνδικάτο της ΕΘΕΛ. Η αποκλειστική ευθύνη για αυτή την εξέλιξη ανήκει στη νέα ηγεσία της ΠΑΣΚΕ στο Συνδικάτο.
Μετά από μήνες προσπαθειών να βάλει ταφόπλακα στον αγώνα των εργαζόμενων, χωρίς όμως αποτέλεσμα ακόμα και μετά την ψήφιση του νόμου, πρόσφατα η ΠΑΣΚΕ ΕΘΕΛ αποφάσισε να το κάνει με πραξικόπημα. Αφού παραίτησαν τον πρόεδρο του Συνδικάτου και γνωστό στέλεχος της ΠΑΣΚΕ Ν. Κουλουμπαρίτση αφήνοντας ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι τον θεωρούν ανίκανο να επιβάλει το κλείσιμο των κινητοποιήσεων, ο αντικαταστάτης του Μ. Λιαγούρης και οι συνεργάτες του καταπάτησαν όλες τις διαδικασίες του Συνδικάτου (γενικές συνελεύσεις, συνεδριάσεις ΔΣ, καταστατικό) και έστησαν δημοψήφισμα με κάλπες στα αμαξοστάσια.
Το στημένο δημοψήφισμα που έγινε στις 9/3 και η όλη εκστρατεία απεργοσπασίας που το συνόδευσε απέτυχε παταγωδώς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδωσε η ΠΑΣΚΕ, από τους 5000 περίπου οδηγούς, μόλις οι 1995 ψήφισαν. Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων αρνήθηκε να συμμετέχει στην αντικαταστατική και αντιδημοκρατική αυτή διαδικασία που μόνο στόχο είχε τη διάλυση των συλλογικών διαδικασιών των Γενικών Συνελεύσεων.
Παρόλα αυτά, η ΠΑΣΚΕ επιμένει στην προσπάθειά της να σταματήσει τους αγώνες. Μη συμμετέχοντας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου των ΜΜΜ και μη καλώντας στην απεργία της 17ης Μάρτη, απροκάλυπτα αναλαμβάνει απεργοσπαστικό ρόλο στις κινητοποιήσεις του κλάδου.
Ανταρσίες
Οι οδηγοί της ΕΘΕΛ είναι οι μόνοι που μπορούν να κοντράρουν τα πραξικοπήματα της ΠΑΣΚΕ. Εχουν και τη δύναμη και την εμπειρία να το κάνουν. Την εμπειρία γιατί πολλές φορές τους τελευταίους μήνες η βάση του Συνδικάτου προχώρησε σε ανταρσίες κόντρα στις προσπάθειες της ΠΑΣΚΕ να μινιμάρει ή να αναστείλει τις κινητοποιήσεις.
Τέτοια ανταρσία ήταν η μετατροπή της στάσης εργασίας σε 24ωρη απεργία στις 13 Δεκέμβρη, τέτοιες ανταρσίες ήταν οι αποφάσεις των τελευταίων γενικών συνελεύσεων για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις όταν το προεδρείο πρότεινε αναμονή. Σε αυτές τις ανταρσίες από τα κάτω που έγιναν για πρώτη φορά και έδειξαν τις δυνατότητες της βάσης, οφείλεται ότι το μέτωπο των συγκοινωνιών έμεινε ανοιχτό ακόμα και μετά την ψήφιση του νόμου.
Οι οδηγοί της ΕΘΕΛ έχουν και τη δύναμη να επιβάλουν τη συνέχεια. Η συγκρότηση και εκλογή Απεργιακής Επιτροπής που θα αναλάβει τον αγώνα και θα υλοποιεί τις αποφάσεις των εργαζόμενων ακόμα και όταν το προεδρείο -όποια σύνθεση κι αν έχει- αρνείται να τις υλοποιήσει, είναι ο τρόπος για να το πετύχουν.
Αγωνιστές της βάσης, σε συνεργασία με την Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων, μήνες τώρα καταθέτουν αυτή την πρόταση στους συναδέλφους τους και συνεχίζουν να το κάνουν τις τελευταίες μέρες διακινώντας κείμενο υπογραφών στα αμαξοστάσια. Καλούν επίσης σε ανοιχτή συζήτηση για αυτό το θέμα την Κυριακή 20 Μάρτη στις 11πμ στα γραφεία του Συνδικάτου (Ικτίνου 4). Αυτό το βήμα, της δημιουργίας απεργιακής επιτροπής, μπορεί πραγματικά να εξασφαλίσει την συνέχεια και την κλιμάκωση των απεργιών μέχρι τη νίκη. Γι’ αυτό είναι πιο απαραίτητο από ποτέ να προχωρήσει τώρα.
Διαβάστε επίσης