Έκθεση για τον ΜΠΟΣΤ

"CHERCHEZ NA ΦΑΜ! Ο Μπόστ του τύπου" είναι ο τίτλος της έκθεσης του αξεπέραστου Μποστ, στο Μουσείο Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.

Ο Μέντης Μποστατζόγλου, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, ο " μη μέλος της Ένωσης Συντακτών" (υπογραφή που υιοθέτησε σε διάφορες γελοιογραφίες καυτηριάζοντας τη σχέση του με την Ένωση), λόγω των πολιτικών του απόψεων έρχεται να "αποκατασταθεί" από την ΕΣΗΕΑ, καθότι την έκθεση διοργανώνει το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών.

Ο Μποστ, "πατέρας όλων των σύγχρονων γελοιογράφων", όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σκιτσογράφων, έμεινε γνωστός από το εντελώς προσωπικό σατιρικό ύφος των έργων του και την αιχμηρή και στρατευμένη κριτική του στην ελληνική (και όχι μόνο) πολιτική ζωή. Να σημειωθεί ότι και ο ίδιος υπήρξε μέλος του ΕΑΜ και αργότερα της ΕΔΑ και του ΚΚΕ.

Η έκθεση επικεντρώνεται στη γελοιογραφική σάτιρα του Μποστ στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και αποτελεί πραγματικά μια συμπύκνωση της πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας από το 1950 μέχρι το 1980. Πλήθος γελοιογραφιών από την μεταπολεμική Ελλάδα, τα Ιουλιανά, την άνοδο της Χούντας και τη Μεταπολίτευση και με τους διάσημους ήρωές του την Μαμά Ελλάς και τα παιδιά της Πειναλέοντα και την Ανεργίτσα διατρέχουν όλη την έκθεση, διεκδικώντας δικαίως πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν. Χαρακτηριστική είναι γελοιογραφία για τη δολοφονία του Λαμπράκη με τίτλο "Σχολή οδηγών τρίκυκλων - Οι παρακρατικές οργανώσεις παράγοντες προόδου και ευημερίας" στην εφημερίδα Δρόμοι της Ειρήνης, που έφερε και τη ρήξη του Μποστ με τον διευθυντή της, εξαιτίας του "ακραίου" αριστερού λόγου του.

Τα έργα παρουσιάζονται μεγεθυνμένα και σε ψηφιακή αναπαραγωγή, καθότι τα σκίτσα της πιο δημιουργικής του περιόδου (1959-1966) κατασχέθηκαν από την ασφάλεια της Χούντας. "Πήραν ακόμα και τον Επιτάφιο του Περικλή νομίζοντας ότι είναι ο Επιτάφιος του Θοδωράκη" θυμίζει χαρακτηριστικά ο γιος του Κώστας Μποστατζόγλου.

Την έκθεση πλαισιώνουν και έργα σύγχρονων σκιτσογράφων ως φόρο τιμής στον μεγάλο γελοιογράφο.

Ένα αφιέρωμα που δείχνει τη διαχρονικότητα των έργων του Μποστ, το περιεχόμενο των οποίων φαντάζει πιο επίκαιρο από ποτέ, με την ανεργία, τα δάνεια, τις επιθέσεις της άρχουσας τάξης, τις γελοίες και συνάμα επικίνδυνες φιγούρες που πλαισιώνουν τις κυβερνήσεις από τη μία και τις αντιστάσεις του λαού από την άλλη.

• Η Εκθεση διαρκεί μεχρι 19 Μάη