Κρίσιμη συνέλευση

Η κυβέρνηση ελπίζει ότι με την ψήφιση του νόμου στη Βουλή οι εργαζόμενοι θα αποθαρρυνθούν και δεν θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις. Γι' αυτό ο Ρέππας έδειξε τόση βιασύνη στην κατάθεση, συζήτηση και ψήφιση του νόμου στην Ολομέλεια. Οι ελπίδες της κυβέρνησης πρέπει να διαψευστούν. Η γενική συνέλευση της ΕΘΕΛ την Τετάρτη μπορεί να πάρει αποφάσεις κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων ώστε ο νόμος να μείνει στα χαρτιά. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο στους εργαζόμενους σε όλα τα Μέσα να πάρουν αντίστοιχες απεργιακές αποφάσεις.

Μια τέτοια πρόταση κλιμάκωσης, που έχει γίνει ήδη γνωστή στους εργαζόμενους, θα κάνουν οδηγοί της βάσης σε συνεργασία με την Επιτροπή Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων. Η πρόταση περιλαμβάνει ως άμεση συνέχεια: Παρασκευή 18 Φλεβάρη 24ωρη απεργία, Δευτέρα 21 Φλεβάρη νέα Γενική Συνέλευση με στάση εργασίας 11πμ-4μμ, Τρίτη 22 Φλεβάρη 24ωρη απεργία, Τετάρτη 23 Φλεβάρη συμμετοχή στην Πανεργατική Απεργία δουλεύοντας από τις 9πμ έως τις 5μμ για να μεταφερθούν οι απεργοί στο συλλαλητήριο των συνδικάτων.

Συμμετοχή

“Το πρώτο και το πιο καθοριστικό βήμα είναι να είναι μεγάλη η συμμετοχή των συναδέλφων στην Γενική Συνέλευση την Τετάρτη στις 12 στο αμαξοστάσιο του Πειραιά”, ανέφερε η κοινή προκήρυξη οδηγών της ΕΘΕΛ και της Επιτροπής Αλληλεγγύης που μοιράστηκε στο απεργιακό συλλαλητήριο της Τρίτης 15/2 με την παραπάνω πρόταση, “Να είμαστε όλοι εκεί, να καλέσουμε και όλους τους συναδέλφους να είναι γιατί είναι ίσως η πιο κρίσιμη συνέλευση για το μέλλον μας. Το δεύτερο είναι να αποφασίσουμε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων μας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να κρατήσουμε τις γενικές συνελεύσεις που έχουμε καθιερώσει να κάνουμε κάθε Δευτέρα και έτσι χρειάζεται να συνεχίσουμε. Για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε κάθε βδομάδα τις εξελίξεις και να αποφασίζουμε για τις δράσεις μας.

Το τρίτο είναι ότι χρειάζεται να αποφασίσουμε ένα πρόγραμμα νέων κινητοποιήσεων. Μέχρι τώρα η κλασική πρακτική που ακολουθούσαν τα συνδικάτα ήταν με το που ψηφίζονταν ένας νόμος ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους. Αυτή η κακή παράδοση πρέπει να σπάσει. Εχουμε το παράδειγμα από τους εργαζόμενους στην Τράπεζα της Ελλάδας. Το 2008 με το ασφαλιστικό της Πετραλιά ήταν ο μόνος κλάδος που συνέχισε για μια βδομάδα μόνος του αφού είχε ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ήταν ο μόνος κλάδος που κατάφερε και εξαιρέθηκε από το ασφαλιστικό και έσωσαν το ταμείο τους. Χρειάζεται λοιπόν να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις για να δείξουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να μην εφαρμοστεί στην πράξη ο νόμος. Ετσι μπορούμε να ξεσηκώσουμε και τις υπόλοιπες συγκοινωνίες αλλά και τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ που είναι οι επόμενοι στο στόχαστρο της κυβέρνησης”.

Και κατέληγε: “Πολλοί συνάδελφοι αναρωτιούνται αν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά. Μπορούμε είναι η απάντηση. Αρκεί να φτιάξουμε απεργιακό ταμείο για να μπορεί το συνδικάτο να ενισχύει τους συναδέλφους που έχουν μεγάλο πρόβλημα. Πού θα βρούμε αυτά τα χρήματα; Οχι μόνο από το ταμείο του συνδικάτου αλλά αν ζητήσουμε αλληλεγγύη από όλα τα συνδικάτα και όλους τους εργαζόμενους που βλέπουν στον δικό μας αγώνα τη μαχητικότητα και την αποφασιστικότητα να νικήσουμε.

Στη συνέλευση να βγάλουμε απεργιακή επιτροπή στην οποία να συμμετέχουν απλοί συνάδελφοι από όλα τα αμαξοστάσια που θα αναλάβει σε συνεργασία με το ΔΣ να οργανώσει τον αγώνα μας και να κινητοποιεί τους συναδέλφους σε κάθε αμαξοστάσιο”.

Οι προτάσεις της συνέχειας μπαίνουν από πολλά κομμάτια εργαζόμενων. Οπως διαβάζουμε σε προκήρυξη της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ, η παράταξη προτείνει την κλιμάκωση με “απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας”, με “τακτικές πορείες, κάθε εβδομάδα, σε μια από τις μέρες που θα κάνουμε 24ωρη απεργία”, με απεύθυνση “στους εργαζόμενους στη ΔΕΗ, στην ΕΥΔΑΠ και αλλού και να τους καλέσουμε να κατέβουν άμεσα σε κινητοποιήσεις”, με καταλήψεις αμαξοστασίων “αν οι απεργίες μας κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές”.