Συγκοινωνίες: Σύσκεψη Συνδικάτων στα ΜΜΜ

Σύσκεψη των ομοσπονδιών και των σωματείων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με στόχο την κοινή δράση για την ανατροπή των μνημονιακών επιθέσεων στις συγκοινωνίες κάλεσε την Τρίτη 2 Ιούλη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Η συνάντηση έγινε στα γραφεία της ΠΟΣ και συμμετείχαν όλα τα συνδικάτα της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες - λεωφορεία, τρόλεϊ) και της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες - μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) καθώς και η ΟΣΜΕ (Ομοσπονδία Μεταφορών).

Τρεις ήταν οι βασικές αιχμές στις οποίες τα συνδικάτα των συγκοινωνιών συμφωνούσαν ότι χρειάζεται συντονισμένη αγωνιστική δράση: η άρση της επιστράτευσης των εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ μετά την απεργία διαρκείας στο μετρό τον περασμένο Γενάρη, η υπογραφή νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καθώς οι περισσότερες συμβάσεις στον κλάδο λήγουν στις 10 Ιούλη και η ανατροπή των επερχόμενων ιδιωτικοποιήσεων που ξεκινούν από το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της συντήρησης του τροχαίου υλικού στο σιδηρόδρομο πριν απλωθούν σε όλες τις μεταφορές. Συζητήθηκε να κυκλοφορήσει κοινή ανακοίνωση συμπαράστασης στον αγώνα των εργαζόμενων της ΕΡΤ ενάντια στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, κοινή ανακοίνωση προς τους επιβάτες και αφίσα. Ομως, η συζήτηση περιορίστηκε εκεί, με τη μόνη κοινή δράση που μπορεί ν' ανατρέψει τις επιθέσεις, την απεργιακή, να μεταφέρεται από τους συνδικαλιστές κύρια των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ στο αόριστο μέλλον. Η βάση των εργαζόμενων χρειάζεται να ξεσηκωθεί και να την επιβάλει.

ΟΧΙ στο ακριβό εισιτήριο

Eνάντια στα νέα μέτρα που επέβαλλε η κυβέρνηση από 1η Ιουλίου τάσσονται οι εργαζόμενοι σε Τρόλεϊ και Λεωφορεία. Από την πρώτη του μήνα σε 51 γραμμές της πρωτεύουσας, οι επιβάτες θα αναγκάζονται να μπαίνουν στα οχήματα μόνο από την μπροστινή πόρτα, ενώ οι οδηγοί θα κόβουν ακριβότερο εισιτήριο (1,50 ευρώ) σε όποιον δεν έχει προαγοράσει με στόχο την «πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής».

Το Συνδικάτο Εργαζόμενων ΟΑΣΑ καλεί τους οδηγούς να μην παραλάβουν τις πινακίδες για επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα, ενώ στην ενημερωτική συζήτηση των εργαζόμενων στα τρόλεϊ που έγινε την Τετάρτη 26/6 στην Λέσχη τους στην Αττική ήταν από τα θέματα που συζητιόνταν περισσότερο μαζί με το ζήτημα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η εφαρμογή αυτού του μέτρου εντατικοποιεί τη δουλειά τους, τους κάνει «χωροφύλακες» απέναντι στους επιβάτες, αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τις καθυστερήσεις και αποσπά την προσοχή του οδηγού με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η ασφαλής μετακίνηση των επιβατών.

Τη Δευτέρα 1/7, πρώτη μέρα που ίσχυσε το μέτρο, παρουσιάστηκαν προβλήματα, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών επίσης ήταν αντίθετη. Προφανώς, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, αλλά και επειδή οι εργαζόμενοι και η νεολαία γνωρίζουν ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη χρημάτων για να αγοράσουν τα έτσι κι αλλιώς ακριβά εισιτήρια, τα κλειστά εκδοτήρια σε δεκάδες μέρη ακόμα και σε κεντρικούς δρόμους και η έλλειψη συχνών δρομολογίων.