Μπρος - πίσω η ΠΟΣ στον ΟΣΕ

Η αρχική απόφαση ήταν αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων που έχουν βγει το τελευταίο διάστημα από τη βάση των εργαζόμενων.

Την αρχή έκαναν την περασμένη εβδομάδα οι μηχανοδηγοί όταν η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης ΟΣΕ κήρυξε 48ωρη απεργία στις 19 και 20/1 ακινητοποιώντας τα τρένα πανελλαδικά. Οπως ανέφερε η ανακοίνωσή τους: “Τονίζουμε τον κίνδυνο που εγκυμονεί η μετάταξη μηχανοδηγών για την ασφαλή παραγωγή του σιδηροδρομικού έργου αφού και νέες προσλήψεις να γίνουν θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες για να βγουν στην παραγωγή νέοι μηχανοδηγοί σύμφωνα με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για την κτήση άδειας μηχανοδήγησης. Με πάνω από 3000 οφειλόμενες αναπαύσεις και άδειες για το 2010 στον κλάδο μας, και με επιπλέον μείωση της δύναμης κατά 130 και πλέον μηχανοδηγούς είναι αδύνατο να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος την επόμενη μέρα”.

Κλίμα

Η απόφαση της Ενωσης Ελξης να αντιδράσει απεργιακά στις μετατάξεις μηχανοδηγών έκφρασε το κλίμα που επικρατεί συνολικά στο χώρο των σιδηροδρομικών ενάντια στις μετατάξεις προσωπικού, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τη διάλυση των Κανονισμών Προσωπικού, το κόψιμο δρομολογίων και την αύξηση των εισιτηρίων, τις παραχωρήσεις έργου του ΟΣΕ σε ιδιώτες, γενικά όλα όσα ορίζει το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του Ομίλου που έχει ψηφιστεί στη Βουλή.

Η απεργία των μηχανοδηγών προστέθηκε στις συνεχείς προσπάθειες εργαζόμενων από την Καρόλου που είχαν πρωταγωνιστήσει στην κατάληψη του κτιρίου το Δεκέμβρη, αλλά και από άλλους χώρους να κρατήσουν ανοιχτό το μέτωπο. Δημιουργώντας τη Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών Αττικής καλούν συνελεύσεις και δράσεις με τελευταία μια πετυχημένη εξόρμηση στο Σταθμό Λαρίσης την Παρασκευή 21/1. Μοιράζοντας ανακοίνωση στις πλατφόρμες του σταθμού αλλά και μέσα στα τρένα, κάνοντας ανακοινώσεις από τα μικρόφωνα σε όποιο τρένο μπορούσαν, συζητώντας με τους επιβάτες για την ψεύτικη προπαγάνδα της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ και εξηγώντας τους τι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα και τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες φέρνει το νομοσχέδιο, κέρδιζαν τη συμπαράσταση.

Η ηγεσία της έχει αποδεχτεί τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ και διαπραγματεύεται με τις διοικήσεις του Ομίλου τους “όρους” εφαρμογής των επιθέσεων. Κάτω από την πίεση της βάσης, όμως, αναγκάζεται να εξαγγέλει απεργίες που στη συνέχεια σαμποτάρει. Είναι ανάγκη να προχωρήσει πιο αποφασιστικά η οργάνωση των εργαζόμενων από τα κάτω για να σταματήσει τα “μπρος-πίσω” της ηγεσίας.