Ενάντια στη σφαγή

Πέρσι τέτοιο καιρό, η κυβερνητική προπαγάνδα χαρακτήριζε τα ΜΜΜ ως “προβληματικές εταιρίες με τεράστια ελλείμματα τα οποία πληρώνει ο ελληνικός λαός”, ως “επιχειρήσεις που χρειάζεται επειγόντως να εξυγιανθούν”. Οι νόμοι Ρέππα, αρχικά για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και μετά  όλων των Μέσων, ψηφίστηκαν, υποτίθεται, για να “απαλλάξουν τους φορολογούμενους από τέτοιες αδικίες” και να “λύσουν το πρόβλημα των ελλειμμάτων”. Οι κυβερνητικές εξαγγελίες μιλούσαν μάλιστα τότε για μέτρα τα οποία θα πρόσφεραν “οριστικές λύσεις” στο τομέα των συγκοινωνιών.

Σε αυτό το διάστημα, οι αστικές συγκοινωνίες δέχτηκαν σκληρή επίθεση με αυξήσεις κατά 40% στις τιμές των εισιτηρίων, απολύσεις συμβασιούχων, κλείσιμο του μεγαλύτερου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου, συγχωνεύσεις και περικοπές δεκάδων δρομολογίων σε όλα τα Μέσα, χιλιάδες μετατάξεις εργαζόμενων, μεγάλες μειώσεις μισθών. Πίσω από τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης, η αναδιάρθρωση των “νόμων Ρέππα” αποδείχτηκε ότι δεν ήταν τελικά παρά μια προσπάθεια συρρίκνωσης των ΜΜΜ και πετσοκόμματος των εργασιακών δικαιωμάτων.

Συλλογικές συμβάσεις

Σήμερα, η κυβέρνηση έρχεται να παραδεχτεί ότι δεν ήταν καν η τελευταία. Στα νέα μέτρα που ετοιμάζει με την Τρόικα, όχι μόνο εντάσσει τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ στο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας απειλώντας τους με απολύσεις, αλλά και προσπαθεί να καταργήσει τις ΣΣΕ επιβάλλοντας ακόμα μεγαλύτερες περικοπές μισθών και επιδομάτων.

Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα διδακτική για τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που έκλεισαν τις περσινές απεργιακές κινητοποιήσεις με το επιχείρημα ότι εκείνες θα ήταν και οι τελευταίες επιθέσεις στον κλάδο. Την ίδια ώρα που η βάση των εργαζόμενων διεκδικούσε την κλιμάκωση του αγώνα, οι ηγεσίες των συνδικάτων, κύρια στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, τον σταματούσαν παπαγαλίζοντας την κυβερνητική υπόσχεση πως ο επόμενος γύρος μέτρων δεν θα αφορά στους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Η συναινετική τους στάση αποδεικνύεται σήμερα πόσο λανθασμένη και καταστροφική ήταν.

Αντίθετα, όσοι προειδοποιούσαν ότι τα μέτρα θα έχουν συνέχεια και ότι χρειάζεται οι συγκοινωνίες να παραλύσουν μια και καλή για να τα ανατρέψουν, δικαιώνονται. Αυτή η προοπτική έχει έρθει ξανά στο προσκήνιο σήμερα. Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ δεν έχουν κανένα λόγο να αφήσουν τις συνδικαλιστικές τους ηγεσίες να επαναλάβουν τις περσινές τρικλοποδιές. Εχουν κάθε λόγο να κλιμακώσουν τον αγώνα μαζί με όλους τους εργαζόμενους που προχωρούν σε αυτή την κατεύθυνση.