Συντονισμός στις Συγκοινωνίες

Οργή και θυμός επικρατεί στους χιλιάδες εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών με το  συντονιστικό των συνδικάτων τους να ετοιμάζεται για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις. Αυτό το κλίμα μετέφεραν στη σύσκεψη που οργάνωσε η ΓΣΕΕ με τις ομοσπονδίες τη Δευτέρα 22/11 ενόψει της απεργιακής κινητοποίησης της Πέμπτης, εργαζόμενοι και συνδικαλιστές από το Μετρό, τον ΗΣΑΠ, τον ΗΛΠΑΠ, την ΕΘΕΛ. Οι εργαζόμενοι σε ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ θα συμμετάσχουν στην κινητοποίηση με τρίωρη στάση εργασίας 12-3μμ, ενώ οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ με στάσεις εργασίας (έναρξη της βάρδιας -7πμ και 10μμ- λήξη βάρδιας).

Εν τω μεταξύ, κοινή γενική συνέλευση θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) την Τετάρτη 24 Νοέμβρη 2010 και ώρα 14:30 στο ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ», καθώς όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «είναι αναγκαίο το να βρεθεί όσο το δυνατόν καλύτερος κοινός βηματισμός, ώστε να αναδειχθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που ενώνουν επί της αρχής, αλλά και ουσιαστικά τους ανθρώπους του μόχθου, ανεξάρτητα και πέρα από ιδεολογικές αντιλήψεις και μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή αγκυλώσεις».

Η κυβέρνηση Παπανδρέου και η τρόικα βάζουν στο στόχαστρο τις δημόσιες συγκοινωνίες προωθώντας αντεργατικά μέτρα όπως:  l Η ανατίμηση του εισιτηρίου εως και 50%.  l Η περαιτέρω μείωση των μισθών τους κατά 20%-40%. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο υφυπουργός Οικονομικών, Σαχινίδης στοχοποιώντας τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, «αυτή τη στιγμή υπάρχουν αμοιβές στον τομέα των ΔΕΚΟ που είναι κατά 44% υψηλότερες από τις αμοιβές στον δημόσιο τομέα και κατά 100% υψηλότερες από ό, τι στον ιδιωτικό τομέα. Οι συγκεκριμένες ΔΕΚΟ έχουν φτάσει σε σημείο να επιβαρύνουν κάθε χρόνο το έλλειμμα κοντά 2 δισ. ευρώ».

Μετατάξεις 1000 «πλεοναζόντων», σύμφωνα με την κυβέρνηση, εργαζομένων στις συγκοινωνίες, που θα προστεθούν στους χιλιάδες ήδη υπό μετάταξη εργαζόμενους στον ΟΣΕ. Οι μετατάξεις αυτές, που βαφτίστηκαν από τρόικα και κυβέρνηση «νέες προσλήψεις» και άρα εντάσσονται στο διάταγμα «μια πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις» από το Δημόσιο, στην ουσία όχι μόνο παγώνουν τις προσλήψεις, αλλά φέρνουν απολύσεις.

Κατάργηση και συγχώνευση των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών, στα πλαίσια των περικοπών που απαιτεί η τρόικα και ήδη επιδιώκει να εφαρμόσει στο δημόσιο τομέα ο Πάγκαλος με το νομοσχέδιο για την κατάργηση, «συγχώνευση», «απορρόφηση» δεκάδων οργανισμών.

Προκλητικά

Τα διασπαστικά «επιχειρήματα» που χρησιμοποιούν κυβέρνηση και ΜΜΕ προσπαθώντας να ενορχηστρώσουν την επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες είναι προκλητικά και απαράδεκτα. Η κυβέρνηση κατηγορεί τους εργαζόμενους ότι τα λεφτά από τις υπερωρίες είναι περισσότερα από το μισθό τους, την ίδια στιγμή που τους αναγκάζει να δουλεύουν εξοντωτικές υπερωρίες για να βγουν οι βάρδιες αφού δεν επαρκεί το προσωπικό! Και από πάνω κάνουν λόγο και για “πλεονάζον” προσωπικό!

Στην ουσία πρόκειται για μια συντονισμένη επίθεση που θα σημάνει περαιτέρω διάλυση των συγκοινωνιών και όχι «νοικοκύρεμα», όπως υποστηρίζει η προπαγάνδα του Ρέππα. Η Αττική θα αποκτήσει ακριβότερες και χειρότερες συγκοινωνίες, που θα χρυσοπληρώνει ο λαός – συγκοινωνίες που θα στηρίζονται στην εξοντωτική εργασία των ήδη επιβαρυμένων εργαζόμενων που εργάζονται στο συγκοινωνιακό χάος της Αθήνας. Σχέδιο, που μετά την λεγόμενη «εξυγίανση» των συγκοινωνιών ανοίγει το δρόμο για το ξεπούλημά τους, όπως στον ΟΣΕ, την Ολυμπιακή, τα Διόδια.

Η απάντηση για να μην περάσουν αυτές οι επιθέσεις είναι η συντονισμένη δράση και οι κοινές απεργίες των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες. Οι απεργίες που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες, (είτε στα πλαίσια των πανεργατικών, είτε στα πλαίσια του συντονισμού των συνδικάτων της συγκοινωνίας) δείχνουν ότι όταν απεργούν μαζί αυτοί οι κλάδοι – παραλύει όλη η Αθήνα. Σε αυτόν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα έχουν μαζί τους ολόκληρη την εργατική τάξη που δεν θέλει ακριβότερες και διαλυμένες συγκοινωνίες.

Σε επιστολή-δήλωσή του προς τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας ΜΕΤΡΟ Αθήνας, Αντώνης Σταματόπουλος  - αφού καταγγέλλει τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Παναγόπουλο, γιατί δεν υποστήριξε τις απεργίες των εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ ενάντια στις απολύσεις των συμβασιούχων, τις περικοπές μισθών και την τρομοκρατία που επιχειρήθηκε όταν αυτές χαρακτηρίστηκαν παράνομες – καταλήγει: «Δηλώνουμε αλληλέγγυοι στις αποφάσεις που θα ληφθούν από το Συντονιστικό Οργανο, που δημιουργήθηκε κατά την κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε από τους επικεφαλής των σωματείων ΜΜΜ και θα συμμετέχουμε δυναμικά σε ένα κοινό μέτωπο αγώνων των αστικών συγκοινωνιών».