ΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΟΣΕ: Απεργία μέχρι τη νίκη

Η απόφαση της ΠΟΣ είναι αποτέλεσμα της διάθεσης της βάσης των εργαζόμενων για κλιμάκωση του αγώνα όπως αυτή εκφράστηκε στις επιτυχημένες απεργιακές κινητοποιήσεις και τις μαζικές συγκεντρώσεις του τελευταίου διαστήματος -τη διαδήλωση στη ΔΕΘ, τις στάσεις εργασίας και τις 24ωρες απεργίες, τις συγκεντρώσεις μαζί με όλες τις συγκοινωνίες της Αττικής. Η κορύφωση αυτής της δράσης ήταν η απεργιακή διαδήλωση των σιδηροδρομικών την περασμένη Πέμπτη 14 Οκτώβρη στην Αθήνα, στα πλαίσια της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που είχε κηρύξει η ΠΟΣ.

Χιλιάδες απεργοί από όλη τη χώρα συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Καρόλου και αμέσως μετά διαδήλωσαν στη Βουλή, όπου ξεκινούσε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων η συζήτηση του νομοσχεδίου, παρουσία συνδικαλιστών της ΠΟΣ.

Ενα μηχανοκίνητο μπλοκ με μαύρες σημαίες ηγούνταν της πορείας και ακολουθούσαν τα πανό της ΠΟΣ, του Σωματείου Μηχανοδηγών που έγραφε “Τρένο ιδιωτικό, τρένο επικίνδυνο και ακριβό”, του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, του Συλλόγου Εργαζομένων Προαστιακού, του ΠΑΜΕ, της Επιτροπής Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων. Τέσσερα λεωφορεία είχαν έρθει από τη Θεσσαλονίκη, αυτοκινητοπομπές με απεργούς είχαν ξεκινήσει από τον Βόλο, την Λάρισα, την Τρίπολη και άλλες περιοχές της χώρας.

Δυναμικά

“Η απεργία και η διαδήλωση σήμερα γίνεται για να καταλάβει ο κόσμος ότι ο ΟΣΕ δεν παράγει ελλείμματα, είναι ένας οργανισμός κοινής ωφέλειας προκειμένου να μετακινείται ο κόσμος με φτηνό και οικολογικό τρόπο», μας είπε ο Γιάννης Δημητρίου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ, «Πρέπει να συνεχίσουμε με μαζικές απεργίες και κυρίως με ενημέρωση όλης της κοινωνίας προκειμένου να αποφύγουμε τη ρετσινιά που μας κολλάει η κυβέρνηση ότι ο ΟΣΕ είναι μια εταιρία που παράγει ελλείμματα και φορτώνει τους πολίτες χρέη. Δεν είναι έτσι, αυτό είναι ένα ψέμα. Σήμερα είναι η πιο μεγάλη διαδήλωση, ο κόσμος ανησυχεί και είναι στα πρόθυρα να περάσει σε πιο δυναμικές μορφές πάλης. Χτες οι μηχανοδηγοί, το Σωματείο Ελξης όπως λέμε εμείς, προχώρησε τρίωρες στάσεις εργασίας, είναι μια λύση οι κυλιόμενες στάσεις εργασίας από διάφορες ειδικότητες ώστε να υπάρχει απεργία αλλά να μην καταπονούνται οικονομικά με δυσβάσταχτο τρόπο όλοι οι εργαζόμενοι. Είναι μία μορφή που μπορεί να διευρυνθεί”.

Η πιο δυνατή στιγμή ήταν, όταν στο ύψος της πλατείας Κλαυθμώνος, η φοιτητική πορεία που είχε συγκεντρωθεί στα Προπύλαια, έσμιξε με τους απεργούς σε μια κοινή πορεία μέχρι τη Βουλή. Χιλιάδες φοιτητές από τις καταλήψεις των σχολών του ΕΜΠ, της Νομικής, της Ιατρικής, των ΕΜΜΕ, της Οδοντιατρικής, του Φυσικού και του ΠΤΔΕ, ενώθηκαν με τους σιδηροδρομικούς υπό το σύνθημα «Φοιτητές Εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά». Η παρουσία των φοιτητών που ανακοινώθηκε από τις ντουντούκες καταχειροκροτήθηκε, ενώ στο τέλος της διαδήλωσης, εκ μέρους των φοιτητικών συλλόγων, χαιρέτισε ο Παντελής Παναγιωτακόπουλος: “Είμαστε σήμερα εδώ φοιτητές από 15 φοιτητικούς συλλόγους”, είπε, “Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ δεν είναι μόνοι, οι φοιτητές είναι μαζί με τους εργάτες. Οπως παλεύουμε εμείς ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων και το νέο νομοσχέδιο που κατεβάζει η Αννα Διαμαντοπούλου, έτσι παλεύουν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ οι εργαζόμενοι. Ο αγώνας μας είναι κοινός, με απεργίες και καταλήψεις μπορούμε να νικήσουμε, μπορούμε να ανατρέψουμε τα μέτρα τους. Αυτός είναι ο δρόμος που έχουμε να ακολουθήσουμε κοινά μαζί φοιτητές και εργατιά από δω και μπρος”.

Οι απεργίες που ξεκινούν τη Δευτέρα 25/10 μπορούν να νικήσουν. Η οργάνωσή τους με περιοδείες, περιφρουρήσεις και απεργιακές συγκεντρώσεις θα εξασφαλίσει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο θα παραλύσει. Η μαζικότητά τους θα δώσει αυτοπεποίθηση στους εργαζόμενους να συνεχίσουν και μετά την ψήφιση του νόμου στην ολομέλεια μέχρι την οριστική απόσυρσή του. Η επιτυχία τους είναι δυνατόν να παρασύρει τους εργαζόμενους στις υπόλοιπες συγκοινωνίες, τις ΔΕΚΟ, σε κάθε κλάδο να συντονιστούν με τους απεργούς του ΟΣΕ σε ένα κοινό απεργιακό μέτωπο που θα τσακίσει την κυβέρνηση και το μνημόνιό της. Αυτή την προοπτική ανοίγουν οι απεργίες των σιδηροδρομικών.